Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Er zitten nu ook al ramen, alleen straks wat meer en ik bedenk me net dat het geen pui is maar nieuwe ramen en twee grote deuren.
Er komt verder niets op de ramen (nu ook niet).

Zal we loslopen en als dat niet zo is gaan de gordijnen dicht, meeste muziek wordt geluisterd wanneer ik beneden aan het werk ben en dan zit ik ook niet op de sweetspot
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Van de week mijn line EMI Meter binnengekregen.
Erg groot verschil tussen overdag (vanaf 0800 tot 2000 uur) en de avond/nacht (zie foto's).

Vraag is wat je eraan kunt doen om de 'noise' omlaag te brengen overdag en of dat hoorbaar zal zijn
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vraag is of zo'n Dyavox filter x7000b gaat helpen om deze rommel buiten de deur te houden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67

#2603
Proberen, en achter de x7000 meten .

Lijkt me het testen wel waard.

CZ79

wel fascinerend om te zien wat er in die Dynavox zit..... nagenoeg niets (niet meer dan in de Kemp SNS plug, die weinig tot niets doet met de gemeten waardes).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DofN

Werkt die meter ook op luidsprekerkabels, waarmee je meet wat er overblijft aan "vieze electriciteit" ná je versterker?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

De Dynavox X7000B is een High-End HiFi netfilter die niet mag ontbreken in een High-End muzieksysteem. Het filtert ongewenste storing van het netwerk, waardoor de luisterervaring beter is, de X7000 heeft een display om netspanning of opgenomen vermogen weer te geven.Het display kan ook worden uitgeschakeld.Bovendien wordt de laatste instelling (weergave van spanning, stroom of afschermen) gebruikt, ook na het opnieuw in gebruik nemen.

Het kost de wereld niet en als het je luisterervaring verbetert waarom niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Quote from: doorofnight on August 26, 2020, 08:51:08
Werkt die meter ook op luidsprekerkabels, waarmee je meet wat er overblijft aan "vieze electriciteit" ná je versterker?

Nope, enkel ervoor, dus ik zie inderdaad niet wat er uit de versterker komt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: chansig on August 26, 2020, 08:51:18
De Dynavox X7000B is een High-End HiFi netfilter die niet mag ontbreken in een High-End muzieksysteem. Het filtert ongewenste storing van het netwerk, waardoor de luisterervaring beter is, de X7000 heeft een display om netspanning of opgenomen vermogen weer te geven.Het display kan ook worden uitgeschakeld.Bovendien wordt de laatste instelling (weergave van spanning, stroom of afschermen) gebruikt, ook na het opnieuw in gebruik nemen.

Het kost de wereld niet en als het je luisterervaring verbetert waarom niet.

Gr. Hans

True, maar er zit zo weinig in (de Dynavox) dat het niet meer lijkt dan wat ik zie in een parallel filtertje (die ik al heb en weinig doet in deze)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

papaleo

#2609
Quote from: cz79 on August 26, 2020, 07:26:45
Van de week mijn line EMI Meter binnengekregen.
Erg groot verschil tussen overdag (vanaf 0800 tot 2000 uur) en de avond/nacht (zie foto's).

Vraag is wat je eraan kunt doen om de 'noise' omlaag te brengen overdag en of dat hoorbaar zal zijn

Ook een aangeschaft  :thumbs-up:

Met dit filter behaal je soms >90% reduction op die bepaalde groep....wellicht heb je het gezien op een van mijn proefjes op YT.  ;)
https://www.solsociety.swiss/en/negozio/filtro-dirty-electricity-greenwave-sols-spectrum-2500-ef-schuko/
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

DofN

Quote from: cz79 on August 26, 2020, 09:00:47
Nope, enkel ervoor, dus ik zie inderdaad niet wat er uit de versterker komt

Helder. Dus ook met meter blijft het subjectief wat uiteindelijk het hoorbare effect zal zijn, zoals je hierboven al schreef dacht ik. Toch interessant.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: cz79 on August 26, 2020, 09:01:56
True, maar er zit zo weinig in (de Dynavox) dat het niet meer lijkt dan wat ik zie in een parallel filtertje (die ik al heb en weinig doet in deze)



Dit is de 6000 overigens...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Ik heb hier nog een ArtSpeak netfilter liggen. Zou aardig zijn om te zien of die de EMI omlaag brengt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

papaleo

#2613
Mijn Kemp 8x powerbar bracht al 50% reduction gemeten met de EMI meter.
En samen met de Greenwave SOLS - Spectrum 2500-EF (Schuko) in de Kemp gestoken nog eens 40% minder vervuiling.

Maar uiteindelijk hoor en zie ik geen verschillen/verbeteringen in mijn setup...maw het is leuk om te zien dat de stroom vervuiling drastisch minder word maar of dit werkelijk resulteert in een beter geluid en/of beeld....,ik zie en hoor het in ieder geval niet.
(En misschien zegt dit wel meer over mij en/of mijn setup,who knows?) :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

chansig

Er zijn mensen die alles horen...die eens uitnodigen. Mogelijk hoor jij het dan ook. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Quote from: chansig on August 26, 2020, 09:10:38


Dit is de 6000 overigens...

Gr. Hans

Lijkt wel op de 7000, dus is een nagenoeg lege kast. Er zit zelf nog wel meer in mijn Kemp SNS plug  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#2616
Quote from: Richi on August 26, 2020, 09:13:10
Ik heb hier nog een ArtSpeak netfilter liggen. Zou aardig zijn om te zien of die de EMI omlaag brengt.

Dacht ik ook van de Kemp SNS plug maar doet niets met de waardes (niet logisch, tenzij die defect is)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67

De SNS plug is toch een parallell filter ?


Het lijkt me dat die in het netfilter een seriefilter is.

Of dat nog iets uitmaakt ?

CZ79

Klopt is een parallel filter, maar het ging me er meer om dat de Dynavox een beste kast is, maar voor 99.99% leeg is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67

Is wel Chinees pisbakken staal  :D

CZ79

Quote from: papaleo on August 26, 2020, 09:03:33
Ook een aangeschaft  :thumbs-up:

Met dit filter behaal je soms >90% reduction op die bepaalde groep....wellicht heb je het gezien op een van mijn proefjes op YT.  ;)
https://www.solsociety.swiss/en/negozio/filtro-dirty-electricity-greenwave-sols-spectrum-2500-ef-schuko/

Zeker gezien, ben alleen nu even aan het proberen met de filters die ik al heb of zo even kan testen.

Ben ook heel erg benieuwd waarom de SNS plug weinig tot niets doet (test van Alpha Audio laat wel degelijk wat anders zien), hoe zou ik zelf kunnen checken of deze wel werkt?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Peerless Monster

Quote from: cz79 on August 26, 2020, 09:54:34
Ben ook heel erg benieuwd waarom de SNS plug weinig tot niets doet (test van Alpha Audio laat wel degelijk wat anders zien), hoe zou ik zelf kunnen checken of deze wel werkt?

Wellicht dat er een marketingfilter op zit.
Maar dat wil ik niet geloven bij Alpha. Zij doen prachtige dingen vind ik zelf altijd. Dus ik weiger dat te geloven. :)
Wat ook zou kunnen is dat er bij jou al weinig winst te behalen valt omdat het stroom al vrij "schoon" is...
Wel een leuke constatering in ieder geval.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

CZ79

Tja maar de waardes overdag geven weer dat het niet 'al te schoon' is en dan zou het toch iets moeten doen vermoed ik. wellicht Kemp even bellen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik heb zojuist gebeld met Ronald Kemp en hij vroeg als eerste of mijn buren zonnepanelen hebben, beide buren hebben dat in mijn geval.
Nu heb ik de SNS plug even bij de buren (1 van de 2) ingeplugd en dat maakt nauwelijks verschil aan hun kant of aan mijn kant.

Ook heb ik voor de gein even gemeten bij de buren en de gemiddelde waarde is daar 1900mV (bij mij overdag 1200mV).
Ronald geeft aan hiervoor geen oplossing te kennen of te hebben omdat de inverters van zonnepanelen erg hardnekkig zijn, dus de enige andere optie is met een bivakmuts de zonnepanelen van beide buren van het dak halen (geen advies van Kemp trouwens)  :D

Komt erop neer dus dat de zonnepanelen van beide buren ervoor zorgen dat er veel 'vervuiling' is op het net en dus ook bij mij, na 2000 uur in de avond is er feitlijk niets meer aan de hand (gemiddelde dan rond de 50mV).

Nou ja, het klinkt in ieder geval overdag ook erg lekker, maar nu is er wel een verklaring
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

papaleo

Ik heb zelf ook 17 zonnepanelen op mijn dak liggen maar ik kom bij lange na niet aan de hoge vervuiling-waardes die jij meet.
Ik weet niet of het uitmaakt maar ik heb wel op elk paneel een aparte/afzonderlijke  Enphase micro omvormer zitten ipv een enkele centrale converter voor alle 17 panelen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels