Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Uhm, dat een Metrum Octave een prima dac is, bewezen kwaliteit 🤓

Quote from: cz79 on May  8, 2020, 22:17:21
Ik snap je zin niet zo?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Het zal wel een Achterhoekse of Maas en Waalse spreektaal zijn  ;D

Quote from: cz79 on May  9, 2020, 07:42:16
Helder!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Pasgeleden mijn netkabels vervangen door nieuwe netkabels van Black Cable, een merk welke bijna niet adverteert en verder geen opsmuk gebruikt, doen het goed en zijn erg neutraal.

Dus eerst de nieuwe LS kabels van Black Cable en nu de powercords, mooie synergie zo en ik ben er erg happy mee.
De interlinked van Grimm Audio en Black Cat Cable blijven waar ze zijn
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Wederom een stukje finetuning van de set 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Denk eens aan betere zekeringen in de apparatuur, dat scheelt best wel. Peacock audio heeft daar demo's van.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

#2556
Allang op z'n plek Frank!  :D

Ben nu een Groef Audio zekering aan het proberen in de zekeringhouder in de meterkast, maar ben er nog niet uit of dat een verbetering is tov de HiFi-Tuning zekering die ik hiervoor had. Zal binnenkort weer eens een wissel doen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: Xander32 on May 30, 2020, 09:54:05
Wederom een stukje finetuning van de set 👍🏻
Zekers, en af en toe is het gewoon leuk om eens wat te proberen.

Zo heb ik laatst de Netgear switch vervangen door een Cisco Meraki MS220 aangeschaft en dat was dus wel echt een verbetering. Ik vind de Silent Angel switch erg duur (ergo heb daar het geld niet voor over) en de Meraki kwam ook goed uit de bus en kon ik voor een mooie prijs kopen.
Zit ook een hele degelijke voeding in en dat zal flink schelen.
De netgear had ik ook al getest met meerdere lineaire voedingen maar had niet hetzelfde effect als de stap naar de Meraki switch
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Quote from: cz79 on May 30, 2020, 10:45:21
Allang op z'n plek Frank!  :D

Ben nu een Groef Audio zekering aan het proberen in de zekeringhouder in de meterkast, maar ben er nog niet uit of dat een verbetering is tov de HiFi-Tuning zekering die ik hiervoor had. Zal binnenkort weer eens een wissel doen
De groef is wat helderder minder vol.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

De hifi tuning is helderder en levendiger. De Groef is wat ingetogen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

Quote from: cz79 on May 30, 2020, 10:50:46
Zekers, en af en toe is het gewoon leuk om eens wat te proberen.

Zo heb ik laatst de Netgear switch vervangen door een Cisco Meraki MS220 aangeschaft en dat was dus wel echt een verbetering. Ik vind de Silent Angel switch erg duur (ergo heb daar het geld niet voor over) en de Meraki kwam ook goed uit de bus en kon ik voor een mooie prijs kopen.
Zit ook een hele degelijke voeding in en dat zal flink schelen.
De netgear had ik ook al getest met meerdere lineaire voedingen maar had niet hetzelfde effect als de stap naar de Meraki switch

Hier ook een Meraki  MS220 er tussen geplaatst:een mooie verbetering voor €60! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Binnenkort ook nog eens testen hoe de interne Moon Dac zich verhoudt tot de separate Metrum Dac.
De Moon Dac in de versterker is een ESS Sabre VS. Een NOS Dac (metrum). Zo op het eerste gehoor is de ene wat schoner en exacter (Moon) en de andere wat vloeiender (Metrum)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Sinds vandaag een Martin Logan Unison streamer in huis, feitelijk hetzelfde apparaat als de Paradigm PW link (die Chansig ook heeft) alleen een iets andere vorm en van een ander merk.

Gekocht omdat ik toch erg benieuwd was naar de ARC functie en de streamer en bijbehorende Play-Fi app. In het begin was over die app nogal wat negatiefs te lezen, ik heb dit nog niet kunnen ontdekken. De app zelf werkt prima en de functies binnen de app doen het ook prima, ziet het er ook goed uit? Nee, niet, njet....het is allemaal weinig intuïtief maar wanneer werking van belangrijke voldoet deze 100% (met wat ik heb ontdekt tot nu toe).

Maar dan de ARC functie, dat is andere shit. Wat eenvoudig en wat gemakkelijk en wat ziet dat er heerlijk overzichtelijk uit.
Ik draai al een hele poos met de TaCT tussen de streamer en de DAC en die doet het ook heel erg goed, maar kost moeite om aan te sluiten, in te stellen, weer aanpassen etc. Je moet je eigen curves gaan bouwen of bestaande aanpassen, veel proberen en erachter komen of je de juiste keuzes hebt gemaakt. Laatste tijd ben ik een beetje lui hierin (leeftijd? :D), maar ik heb gewoon weinig zin om een oude Windows XP laptop op te starten en dan aan de slag te gaan ermee.

Dus nu terug naar de ARC vanaf een MacBook en dat gaat dus echt als een zonnetje, ik heb gelijk twee metingen gedaan (5 punten en 10 punten), niet heel veel verschil te zien tussen die twee maar het laag kan wel een opknapbeurt gebruiken (o.a. pieken op 35 en 65/70hz). Met die ARC is dat dus 10
Minuten meten en corrigeren en waar nodig nog eea aanpassen en je bent klaar.

En het geluid met correctie?  :pompom: :worship: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

Dus deze blijft voorlopig even staan en gaat de plaats van de TaCT innemen in de set. Omdat de app van de Moon streamer me toch beter bevalt (voor nu) gebruik ik de Unison 'streamer' enkel als ARC doorgeefluik en dat gaat ook prima, vloeiend en soepel.

Moon MiND180 - toslink uit naar de Unison streamer
Unison streamer - toslink uit naar de Metrum Dac
Metrum Dac - Analoog uit naar de Moon Neo versterker

Alles draait als een zonnetje en leuk om nog verder met de settings te stoeien maar de eerste tekenen zijn erg veelbelovend.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marino

Leuk om te lezen dat je zo positief bent en dat de streamer met een omweg uiteindelijk binnen het forum blijft!

De Arc werkt inderdaad zeer relaxed kan heel simpel werken. De app vond ik net even minder werken dan bijv. Ipeng.
Ik ben intussen helemaal weg van Daphile en het gemak waarmee het al direct fijn klinkt.

Veel plezier er mee!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

CZ79

Zojuist nog even twee RU Connected TOSlink kabeltjes besteld. Toch jammer dat er alleen maar optische digitale in/uitgangen op zitten (muv analoge ingangen).
Heb er nu twee cheap ass no-name kabeltje tussen zitten die niet heel stevig zijn of vastzitten.

Zal komende periode ook meer gaan meten en me verdiepen in de ARC settings, maar dat het een positief effect heeft is zeker
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Fijn apparaat is het toch.

Mooi om te lezen dat je tevreden bent. Voor het geld doet het enorm veel. Je mist geen natuurlijkheid ? Vaak gehoorde klacht namelijk als mensen dsp gebruiken of horen.

De app vond ik zeker een drama. Laatste tijd gebruikte ik die ook niet meer. Spotify connect en dat was het.

Veel plezier ermee.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

De app is volgens mij wel een stuk verbeterd, op dit moment gebruik ik gewoon de Moon streamer zoals ik het ben gewend, en zit de Unison ertussen puur als DSP.

Natuurlijkheid? Het geluid wordt strakker, misschien dat dat wordt verward met natuurlijkheid. Alles staat mooier in de ruimte en de minpunten van de kamer worden aangepakt, misschien als je gewend bent aan de vervorming van de kamer en je doet DSP toepassen dat het dan wennen is.

Kort, natuurlijkheid? Ik mis het niet in ieder geval
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Krijg vandaag twee mooie RU connected TOSlink kabeltjes binnen, en ga van de week eens stoeien met metingen (nu even snel gedaan). Gisteren goed doorgelezen wat de adviezen zijn van Anthem vwb de meting en dat gaan we dan maar eens proberen.

Effect is in ieder geval heeeeeel erg goed hoorbaar en gek genoeg verschuift het beeld naar boven, stemmen stonden op wat te laag tov de middellijn van de speaker, nu staan ze op juiste hoogte (iets boven de middellijn tussen de tweeters), Bas is ook een heel stuk strakker geworden, en dan heb ik even heel snel gemeten en auto gecorrigeerd dus er is zeker nog meer uit te halen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Is een meting op 5 pekken voldoende of geldt altijd meer=beter?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

5 is het minimum, meer is beter, maar uit ervaring, de anthem heeft ook arc, is 5 meestal wel voldoende.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Gebruik jij ARC niet? Je bent er wel mee aan de slag geweest?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Dit programma is beperkt qua mogelijkheden. Hij zal automatisch corrigeren tot 5000 Khz. Dus dat kan je instellen, roommode kan je instellen, je kan nog iets met steilheid van de afval doen en nog een paar kleine dingetjes. Maar voor de prijs is hetgeen wat het doet erg fijn en goed.

Misschien zelfs wel een beetje spijt dat ik de mijne verkocht heb.  :D

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: cz79 on June 13, 2020, 20:20:24
Gebruik jij ARC niet? Je bent er wel mee aan de slag geweest?

Nee ik gebruik de arc niet en ja heb er uitgebreid mee getest.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Net nog een mooie lineaire PSU gekocht voor de Martin Logan Unison, een zeer nette HD Plex 100W.
Wat een degelijk en zwaar apparaat en wat een 'enorme' trafo zit er in
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika