Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vanmiddag komt mijn nieuwe DAC binnen, een CI Audio VDAC2 met separate power supply VAC1, ben heel erg benieuwd wat delegaat doen tegen mijn erg goed en gedateerde Van Medevoort DA222 DAC
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marino

Leuk, ik heb de dac ook en mij bevalt het goed. Ben wel benieuwd hoe deze het tegen de W4S dac 2 zou doen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

CZ79

Burr brown VS Sabre DAC....denk wel een verschilletje of drie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#2529
Mooi setje zo. Gisteren bezorgd en staat nu te spelen, eerste indrukken zijn goed en het klinkt lekker los en natuurlijk. Komende periode maar eens wat meer luisteren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Na wat langer luisteren is de CI Audio niet mijn ding, opzich heel erg mooi maar net niet goed genoeg.

Dus de DAC zoektocht gaat weer van start, de VM was toch wel hee erg mooi en had ik niet weg moeten doen (would have should have could have....). Kortom ik heb alweer een andere (2e) DAC in huis, PS Audio Digital Link III. Deze bevalt al een stuk beter dan de vorige (is ook gemakkelijker vergelijken nu ik een referentiekader heb).
Strakke Bas, sprankelend hoog en een mooi ietwat warm mid. Stemmen staan meer upfront en diepte is erg goed (was bij de CI Audio ook erg goed maar iets minder upfront).

Ik ga het nog even beluisteren en bezien maar dit gaat zo wel de juiste richting op.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Tip: rme adi 2 dac, zeer klein met switchvoeding wat geen verschil maakt als je er een liniearevoeding op zet.  Heb deze nog niet kunnen vergelijken met mijn eigen dac, maar deze klinkt beter als bijv mytec Brooklyn vlgs de eigenaar die ze heeft getest.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Jammer dat je die vMV dan weg hebt gedaan, maar het geeft wel weer ruimte voor een nieuwe ontdekkingsreis  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Bezint eer ge begint....les voor de volgende keer, maar (nogmaals) de PS Audio lijkt het heel goed te doen dus wellicht is dit de 'blijver'
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Al een keer een Chord in huis gehad? De Qutest is erg goed en m.i. beter dan zo'n PS Audiootje.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Niet eerder een chord in huis gehad, let wel dat deze bijna het 5 dubbele moet kosten (tweedehands) als een PS Audio
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Quote from: cz79 on December 29, 2019, 10:07:18
Niet eerder een chord in huis gehad, let wel dat deze bijna het 5 dubbele moet kosten (tweedehands) als een PS Audio

Zoals je nu merkt is een dac een belangrijke schakel in je set. Qua prijs-prestatie is een Qutest of misschien de voorganger 2Qute (als 2ehands) bijna onverslaanbaar. Een Mojo is helemaal geweldig voor die prijs maar dan zit je met een ongelofelijk irritant kabelprobleem.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Hangt af wat je invoer en uitvoer is. Als je AES/EBU en XLR kan werken is de Okto dac8 echt een koopje. In combinatie met de MiniDSP Studio HD of de DDRC 88d qua prijs/prestatie ken ik geen betere combinatie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

CZ79

De PS Audio valt me wel echt op qua prestatie, lekker geluid en alles komt goed los.
Hier een plaatje
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Quote from: TabCam on December 29, 2019, 11:07:44
Hangt af wat je invoer en uitvoer is. Als je AES/EBU en XLR kan werken is de Okto dac8 echt een koopje. In combinatie met de MiniDSP Studio HD of de DDRC 88d qua prijs/prestatie ken ik geen betere combinatie.

Ziet er goed uit maar ik zou dan even wachten wat de nog niet leverbare streaming stereo versie doet.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Quote from: HuubF on December 29, 2019, 13:40:46
Ziet er goed uit maar ik zou dan even wachten wat de nog niet leverbare streaming stereo versie doet.
Klopt, zag hem ook staan dat die wordt verwacht. Voor mijzelf zie ik mooie mogelijkheden i.c.m. de MiniDSP DDRC88d met de BM module en dan actief gaan versterken :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Ralf67

Gebruik nu enkele weken de Musical Fidelity M1 dac, een zeer fijn dacje welke tussen de 200 en 300 euro
op de 2dehands markt te koop is.

Zelf gebruiken een Apogee Wide Eye coaxiale kabel.

Zeer tevreden hiermee.

HuubF

Alle dacs 'doen het goed'. Voor 200 euro kun je klaar zijn. Ik zou voor dat geld dan een Audioquest Dragonfly nemen, die zijn geweldig want het gemis aan verfijning compenseren ze met een lekkere sound.

Maar tussen de dacs die jullie hebben genoemd en bijvoorbeeld een dCS Debussy zit een wereld van verschil.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Quote from: HuubF on December 29, 2019, 10:03:21
Al een keer een Chord in huis gehad? De Qutest is erg goed en m.i. beter dan zo'n PS Audiootje.

Heb je beiden in dezelfde set vergeleken dan? PS Audio had je toch een firmware dingetje mee waardoor je dat merk op dac gebied twijfelachtig vindt? ;)

Quote from: cz79 on December 29, 2019, 10:07:18
Niet eerder een chord in huis gehad, let wel dat deze bijna het 5 dubbele moet kosten (tweedehands) als een PS Audio

Topping timmert lekker aan de weg. De D70 en DX7 Pro zijn dikke aanraders.

HuubF

@Sirius, in de goedkopere PS Audio's heb ik niet zoveel vertrouwen. De PerfectWave serie vind ik erg goed maar ik ergerde me inderdaad aan de software.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Vroeger was ie wel een stuk duurder :D

CZ79

Na een €600 lichter te zijn vanwege een oplichter op marktplaats en mijn PS audio toen al aan een koper te hebben beloofd zat ik dus mooi zonder DAC. Opzich geen ramp want er zit een DAC in de Moon versterker maar toch blijft het wel kriebelen want een losse DAC lijkt het gewoon beter te doen en dus begint de zoektocht opnieuw.
Na weer een hoop spulletjes te hebben verkocht (hifi budget aanvullen) en goed contact met een verkoper ben ik nu de gelukkige eigenaar van een Metrum Octave DAC MKII.

Staat nu lekker warm te draaien maar klinkt al erg lekker en erg natuurlijk, zet weinig aan en klinkt lekker ontspannen.
Komende periode maar weer eens lekker luisteren.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Volgens mij kan je jou aan een Metrum Octave niet verkopen. Veel luisterplezier 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#2548
In het verre verleden ook een Octave gehad Chris. Meer dan prima DAC. Jouw eerste indrukken zijn voor mij herkenbaar. Veel luisterplezier[emoji106]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Quote from: Xander32 on May  8, 2020, 21:04:09
Volgens mij kan je jou aan een Metrum Octave niet verkopen. Veel luisterplezier 🎶

Ik snap je zin niet zo?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika