Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

CZ79

Hahahah een uur, dat duurt bij mij meestal langer :colgate:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Bij mij duurt het tegenwoordig zelfs een stuk korter, maar ik bel hem ook erg vaak. Heb nog een paar kleine dingen die moeten gebeuren. Een zekering, upgraden voltkraft, voeding upgraden metrum. Nog een stekker. En hij is zo druk met zijn verbouwing van zijn huis...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Soort van omgekeerde wenw begrijp ik ? Makkelijk te bereiken via de telefoon en een prut website..en wenw andersom.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#1128
Kan vertekening op de foto zijn maar de inwendige afwerking ziet er nu niet bepaald "lekker" uit

Een gemiddelde Erik S stekker is van binnen een stuk professioneler afgewerkt

twani


Kingpin

Schroef 'm maar eens open, omdat je toevallig nu door een glaasje kunt kijken.
De mantel is er gewoon afgehaald, dat is wat je ziet, denk dat de gemiddelde stekker er zo van binnen uitziet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Kan zo zijn ;)  Alhoewel ik toch een wat "borstelige afwerking" zie bij de mantel.

Maakt voor de klank overigens geen ruk uit natuurlijk, maar dat heb je bij stekkers al heel gauw.

frank2

Quote from: twani on August 26, 2014, 16:19:04
Kan zo zijn ;) 
Maakt voor de klank overigens geen ruk uit natuurlijk, maar dat heb je bij stekkers al heel gauw.

De stekkers van Erik S zijn standaard bals stekkers, die van ronals zijn gold stekkers, daar zit dus degelijk verschil in.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

knubbe

Een krimpkousje maakt het idd net wat nette bij transparante pluggen. Weet de opbouw van de connector niet maar lijkt me vrij eenvoudig.
Maar idd waarschijnlijk niet anders afgewerkt dan die van Erik, alleen kijk je er daar niet doorheen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

AbZ

Quote from: twani on August 26, 2014, 16:19:04Maakt voor de klank overigens geen ruk uit natuurlijk, maar dat heb je bij stekkers al heel gauw.
Zo is dat  :D
Die blauwe worden ook door Siltech gebruikt.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Quote from: AbZ on August 26, 2014, 16:26:38
Zo is dat  :D
Die blauwe worden ook door Siltech gebruikt.
Precies daarom heb ik ze ook gekozen :)

twani

#1137
Quote from: frank2 on August 26, 2014, 16:39:41
onzin noem ik dat
Daar was ik al bang voor ;D

Kan ik me ook goed voorstellen voor iemand die z`n Voltkraft voeding gaat voorzien van een "High end audiograde" zekering en daar nog in geloofd ook :D

AbZ

Quote from: frank2 on August 26, 2014, 16:39:41
onzin noem ik dat
Waarom denk dat jij dat stekkers meer variatie hebben dan mensen?

frank2

Quote from: twani on August 26, 2014, 16:40:27
Daar was ik al bang voor ;D

Kan ik me ook goed voorstellen voor iemand die z`n Voltkraft voeding gaat voorzien van een "High end audiograde" zekering en daar nog in geloofd ook :D
Ik geloof niet, ik HOOR verschillen zoals iedereen dat hier hoort. Al zijn er ook volksstammen die hun kop daarvoor in hett zand steken en alleen kunnen mekkeren over onzin e.d. en nooit verder komen wat ook niet hoeft omdat bij hun alles altijd hemels klinkt of je nu een hemelse leben hebt die niet beter kan en dan opeens toch........
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: AbZ on August 26, 2014, 16:49:44
Waarom denk dat jij dat stekkers meer variatie hebben dan mensen?
Ik weet! Dus hoef er niet over te denken.

Verder zal ik hier niet dit topic vervuilen zoals sommigen overal schijnen te moeten doen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Quote from: frank2 on August 26, 2014, 17:05:50
Ik weet! Dus hoef er niet over te denken.

Verder zal ik hier niet dit topic vervuilen zoals sommigen overal schijnen te moeten doen.
Zonder denken zijn er idd minder verschillen tussen mensen.

Ik stekker, dus ik ben  :wacko:

twani

#1142
Quote from: frank2 on August 26, 2014, 17:04:10
Ik geloof niet, ik HOOR verschillen zoals iedereen dat hier hoort. Al zijn er ook volksstammen die hun kop daarvoor in hett zand steken en alleen kunnen mekkeren over onzin e.d. en nooit verder komen wat ook niet hoeft omdat bij hun alles altijd hemels klinkt of je nu een hemelse leben hebt die niet beter kan en dan opeens toch........

Als je goed had opgelet had je gezien dat de Leben nog steeds bij me is. Niet beter, vooral anders. Net waar ik zin in heb zeg maar.


Mijn originele vraag ging namelijk over de afwerking van de stekker die ogenschijnlijk niet helemaal lekker is.  Aangezien deze van Ronald afkomstig is begrijp ik de delicaatheid van dit onderwerp wél.

Maar goed laten we dit topic inderdaad niet verder vervuilen.

CZ79

Zullen we ophouden met dit gezever? Het ravelige wat je ziet is de afscherming welke eens een keer niet is gemonteerd aan de aarde binnenin de schuko.

Dat het er zo uitziet...tja zie je niets van zit ACHTER de apparatuur, werkt meer dan goed, klinkt meer dan goed en de prijs is veel meer dan goed.

3 vliegen in een klap
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Er valt ook weinig aan te doen dat je die stukjes afscherming ziet. Belden 19364 heeft ook zoiets.

Een ondoorzichtige stekker zou dan in mijn beleving beter bij passen.

CZ79

Tja...ik kan er niet wakker van liggen....het is achter mijn apparatuur niet te zien
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Doorzichtige stekker in míjn set. Géén rafels of anderszins.


twani

Quote from: cz79 on August 26, 2014, 17:58:52
Zullen we ophouden met dit gezever? Het ravelige wat je ziet is de afscherming welke eens een keer niet is gemonteerd aan de aarde binnenin de schuko.

Dat het er zo uitziet...tja zie je niets van zit ACHTER de apparatuur, werkt meer dan goed, klinkt meer dan goed en de prijs is veel meer dan goed.

3 vliegen in een klap
Het maakt verder (zeker voor het geluid) ook niets uit. Dat met die rafels heb ik ook altijd als ik zélf afmonteer, daarom laat ik het doen. Ieder z'n eigen kundigheid zullen we maar zeggen.

Robiwan

Quote from: twani on August 26, 2014, 20:13:43
Doorzichtige stekker in míjn set. Géén rafels of anderszins.

wel weer extra contactovergang ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

#1149
Quote from: LPlover on August 26, 2014, 20:33:43
wel weer extra contactovergang ;)
Ten opzicht van wát,  LP❤️er?