Marantz pm 6004 te licht voor MA RX 6?

Started by obiwan, January 5, 2012, 17:39:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

obiwan

Omdat ik mijn huidige NAD versterker C355BEE toch te veel laag vind produceren, terwijlk ik normaal wel van een goed laag hou, zit ik te kijken naar een andere versterker. Mijn muziek is veelal (metal)rock, maar hou niet van te fel en zeker niet van een erg helder geluid en fel hoog. De nieuwe Marantz pm 6004 krijgt erg goede kritieken maar heeft slechts 45 watt! De bron is trouwens ook een Marantz cd 6004 cd speler.

qinq

Als de bas te aanwezig is zou ik eerder kijken naar plaatsing van je speakers of je acoustic. Zit er trouwens geen toonregeling op je versterker?

Thesqualer

Als je van weinig bas houdt zou ik naar andere merken kijken als marantz.
Omdat marantz toch vrij warm klinkt en dus wat meer bas heeft.

Ik heb zelf een marantz PM-7003 gehad en vond hem ook teveel bas geven. Deze beschikte over 70w per kanaal en dat is echt wel voldoende.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Mariusz

Om het makkelijk te maken: weet je zeker dat de MA speakers helemaal je cup of tea zijn qua geluid?
De door jou geschetste punten zijn, nadat de akoestiek is geoptimaliseerd, effectiever aan te pakken met een wissel in speakers.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

obiwan

Omdat ik wilde weten of ik de enige was met deze mening over de NAd C355BEE wat gezocht op internet en dan blijkt het teveel aan laag, te bassig toch een veelgehoorde klacht over deze versterker.

Poldo

Quote from: obiwan on January  5, 2012, 19:50:59
Omdat ik wilde weten of ik de enige was met deze mening over de NAd C355BEE wat gezocht op internet en dan blijkt het teveel aan laag, te bassig toch een veelgehoorde klacht over deze versterker.

Je moet iets minder lezen en meer luisteren, geeft niks want ik liet mij ook vaak gek maken door reviews en meningen van anderen.

Probeer eens de Rx6 een meter van de muur te halen en oordeel of er te veel laag is. Ik heb zelf de rs6 gehad en kon niet wennen aan het felle hoog en het laag kreeg ik pas onder controle toen de speakers 1 meter ruimte hadden om te ademen.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.