DCB Set

Started by dcb, January 4, 2012, 15:29:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dcb

Na maanden uitstel, eindelijk even tijd gevonden in een van de laatste dagen van de kerstreces om foto's te maken van mijn stereo setje. :clapping:


Een overnieuw van de opstelling en zoals te zien nog volop in kerstsfeer


De buizenversterker waar ik al een tijdje met zeer veel plezier mee draai en naar kijk. Vooral als het donker is, is het een pracht gezicht.


Close up van de Monitor Audio RX2 en de bekende DacMagic. Op het moment de voornaamste bron. Fungeert als DAC voor mijn computer en cd-speler.


Nogmaals de DAC met W&M interlinks die naar de versterker gaan, de gebalanceerde outputs gebruik ik (eigenlijk nooit meer) om mijn oude set aan te sturen en een goedkoop digitaal interlinkje voor de cd speler.


W&M LS-1 speaker kabels. Via HTForum overgenomen, zeer tevreden over het resultaat en de kwaliteit.


De achterkant van de versterker. De stroomkabel is van eigen makelarij. De speakers na veel luisteren aangesloten op de 8 ohm uitgangen van de versterker.

Op het verlanglijstje:
-Geintegreerde solidstate versterker (zie)
-platenspeler
-Monitor Audio PL100


DCB :)

Alco

#1
Mooie set DCB, en met name de buizenversterker.  :smile:

Alleen,... de opstelling van de speakers, die lijkt me eerlijk gezegd verre van optimaal. :unsure:
Afgezien van de opstelling zou ik die vergulde bi-wiring plaatjes, achterop de speakers, vervangen door korte stukjes luidsprekerkabel.
(geen een aanzienlijke verbetering voor erg weinig geld)

Groeten,
Alco :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

koen1985

Mooie set-up vooral oog voor detail met die kabels (bij mij is dit altijd een rotzooitje :blush:)
Ik heb zelf nog een tijdje getwijfeld aan de pl 100 maar is toch een vloerstaander geworden.
De rx-2 oogt een stuk kleiner dan dat hij is . is een behoorlijk grote monitor.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind