Octava HDMX44 4x4 3D Matrix Swtitcher 6.75Gbps.

Started by Matthieu, January 3, 2012, 10:31:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Matthieu

Ik zocht al heel lang naar een switcher.
Ik besloot om voor deze Matrix switcher te gaan vanwege de 6.75 Gbps.
Veel andere Matrix-switchers zijn 2.56 Gbps.
Ik dacht zo,... met 1080P 3D HD gaat er nogal wat info door zo'n ding, en zeker als je bv. 2 schermen simultaniously laat lopen.
Dat gaat toch nooit met 2.56 Gbps.
Deze moet er zelfs 4 simultaan kunnen doen.

Na aansluiten, omschakelen volgens het boekje, blijkt deze tot nu toe geen 3D te doen.
Ik heb al naar Octava geschreven, om te zien of ik een firmware update nodig heb.
Anders gaat hij mooi terug.

(EDIT:  Intussen wel aan de praat gekregen)

Het apparaat weegt haast niks.
Ik denk dat dit alles in een heel handig klein apparaatje had gepast.
Nu is het een standaard formaat, om tussen je apparatuur te stoppen.
Ik heb alleen geen plek meer, dus heb ik haakjes (Met krimpkous gerubberiseerd) geschroeft aan de onderkant van de bovenplank van mijn kast.
Wel mooi,... als je het deurtje open doet, dan hangt hij netjes boven mijn Xbox, Wii, PS2 en PS3.

Wat ik wel raar vind,...
Als ik mijn Oppo rechtstreeks naar mijn plasma laat gaan, en dan vervolgens via deze Octava, dan ziet het beeld er via deze Octava helderder uit, meer punch, alsof ik het contrast wat omlaag moet doen.
Is dit normaal?
Misschien is dit nodig om lange kabels een sterk signaal mee te geven.
Voor mij is dit in ieder geval nieuw.
Ik heb deze ervaring niet met mijn DVDO Egde, althans,... ik was me er niet van bewust of deze dit ook doet.
De DVDO Edge versterkt wel het signaal, zodat je makkelijk 10m. lange kabels kan gebruiken van (Volgens een reviewer) goedkopere kwaliteit. Niet dat ik daar aan begin.

Graag wat input? ;)


drbob123

Heb je hem op de goede EDID mode staan?
Ik heb de Octava 4x2 en daar werkt 3D wel nadat ik hem op learning gezet had (optie 2 meen ik).


Kjelt

Zelfde ervaring met een HDMI extender van Octava. Bagger!
Er staat 6,75Gbps en V1.3 (HDMI) op dus hij zou alle resoluties van 1.3 aan moeten kunnen maar niet dus, hij kan niet eens 1080p50 of 1080p60 op 10 bits kleurdiepte aan dan gaat hij al over zijn nek.
Wat je beschrijft als helderheid is een fout die je ziet bij dit soort overstuurde HDMI chipsets, ik noemde het altijd solarization omdat het een soort clipping is van de helderheidsinformatie en vooral de contouren van objecten vreselijk overstuurd. Althans dat was zo bij mijn oude Denon AVC A11XV die alleen 720p aan kon en dit soort solarization errors bij 1080p liet zien.
De Octava geeft gewoon enorm veel pixel ruis bij mij als ik hem overstuur.

Full 3D is dan ook een no go waarschijnlijk. Het allergrappigste is dat toen ik de extender verving door een passieve HDMI verbinding van 19 euro bij de MM het gewoon wel werkte.
PS: Je hebt volgens mij 10Gbps nodig om zeker te zijn.

Matthieu

Blijk ik hem nu wel aan de praat te hebben gekregen met 3D.
Zoals in de beschrijving stond; Na aansluiten van de HDMI kabels, eerst uit en opnieuw aanzetten.
Ik was constand kabels aan het wisselen, om de helderheid te vergelijken.

Ik zie trouwens geen extra ruis of zo.
Bij mijn analoge materiaal (Via Sony HDD recorder naar DVDO Edge dan naar de Octava) ziet het er wel dynamischer uit.
Maar of dit goed is?

evilniek

Ik had een tijdje terug nog een topic geopend over 3D splitters en switches, niet gevonden? Waarom een 4x4 switch eigenlijk?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Matthieu

Deze was lekker goedkoop.
Zo kom ik in de toekomst ook niks te kort.