Musical Affairs Grand Crescendo review

Started by citac, January 2, 2012, 22:47:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Quote from: citac on April 10, 2012, 21:28:29
Pjotr,
dank voor je uitnodiging , denk dat ik binnen kort bij Musical Affairs langs ga voor een demo.
Heb jij trouwens de Gr. Crescendo vergeleken met de Crescendo en de Sonatine?
Heeft de Gr. Crescendo alleen wat meer body/laag ivt de andere 2?

Botsen/Dynky,
jullie vinden van niet ,maar ik kan toch echt de potentie van de set horen , zelfs via Youtube.
Dat jullie het niet kunnen , is alleen maar jammer .


Ja ik heb ze allemaal weleens gehoord, Sonatine is het oude model van de Crescendo.
Alleen nog maar tweedehands te koop...
De Crescendo heeft volgens sommigen de mooiste PHY unit de 20 cm. Maar in mijn huiskamer heeft die gewoon te weinig laag...
Ik heb daarom bewust voor de 30 cm Phy gekozen... Meer laag maar ook meer afbeelding vind ik.. Het is gewoon een grotere luidspreker.
Wel met geintegreerde tweeter ipv de losse wat ook kan.
Het mooiste vind ik zelf een 30 cm met 2 losse tweeters. Zoals in het filmpje van Phy op youtube.
Maar dat kostte meteen weer aardig wat extra en als ik hoor hoe goed het nu klinkt vind ik het wel prima...

Momenteel kan je ook een Grand Crescendo kopen met een fieldcoil EMT unit.
Anders van klank als PHY, het hangt een beetje van je smaak af wat je mooier vind.
De fieldcoil is wel aanzienlijk duurder dacht ik door alle electronica ( voeding voor fieldcoil).
Ik vind het mooi maar wissel mijn PHY units niet om voor fieldcoils ( o.a. sentiment voor Bernard Salabert die ik een keer ontmoet heb tijdens het maken van de film, die ene ontmoeting heeft me echt geraakt. We hadden een bijzondere klik met hem, toen wij er waren heb ik zijn installatie weer aangesloten, na maanden geen muziek geluisterd te hebben heeft hij de halve middag/avond weer genoten, helaas is hij vorig jaar overleden... :().

Volgende week naar Hans, naar de baffle luisteren met EMT laag ( 15 inch), PHY 20 cm (8 inch) midden en een tweeter.. Ben benieuwd....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Pjotr27 on April 10, 2012, 22:14:20
Ik vind het mooi maar wissel mijn PHY units niet om voor fieldcoils ( o.a. sentiment voor Bernard Salabert die ik een keer ontmoet heb tijdens het maken van de film, die ene ontmoeting heeft me echt geraakt. We hadden een bijzondere klik met hem, toen wij er waren heb ik zijn installatie weer aangesloten, na maanden geen muziek geluisterd te hebben heeft hij de halve middag/avond weer genoten, helaas is hij vorig jaar overleden... :().


Yepp, ik heb de man nooit persoonlijk ontmoet maar zijn visie sprak mij ontzettend aan en erg veel respect voor zijn audio en muziekpassie.
Ik heb zelfs een verhaaltje in zijn condoleance-register geschreven.

Het lijkt op de laatste der Mohikanen....ik hoop maar dat er meer zoals hij zich (blijven) profileren...daar kan iedereen zijn voordeel mee doen.

Door hem heb ik trouwens toen ook weer verder ge-experimenteerd met kabels (papier, zijde, katoen) met goede resultaten. 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

citac

Die nieuwe Gr. Crescendo heb ik ook op de laatste X-Fi show gehoord en was erg mooi , maar de PHY-HP heeft mijn voorkeur.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Pjotr27

Quote from: Erik van Voorst on April 11, 2012, 12:55:58
Yepp, ik heb de man nooit persoonlijk ontmoet maar zijn visie sprak mij ontzettend aan en erg veel respect voor zijn audio en muziekpassie.
Ik heb zelfs een verhaaltje in zijn condoleance-register geschreven.

Het lijkt op de laatste der Mohikanen....ik hoop maar dat er meer zoals hij zich (blijven) profileren...daar kan iedereen zijn voordeel mee doen.

Door hem heb ik trouwens toen ook weer verder ge-experimenteerd met kabels (papier, zijde, katoen) met goede resultaten. 

Toen Hans mij belde dat hij was overleden heb ik echt een aantal dagen somber rondgelopen...
En inderdaad de man was weliswaar erg eigenwijs ( dvd speler als cd bron was volgens hem perfect) maar had ongelofelijk veel kennis van materialen. Bekijk de reportage maar eens op 6moons die een aantal jaren geleden terug gemaakt is.
Zeer indrukwekkend, jammer alleen dat de wereld ( en met name de Franse overheid) er alles aan heeft gedaan de man kapot te maken. Het is ze gelukt. Ik zeg niet dat zijn ziekte (K) te voorkomen was maar het
wanbeleid van met name een corrupte franse burgemeester heeft zijn ziekbed zeer zeker versnelt...

QuoteDie nieuwe Gr. Crescendo heb ik ook op de laatste X-Fi show gehoord en was erg mooi , maar de PHY-HP heeft mijn voorkeur.
Mijne ook... ;D

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Pjotr27 on April 11, 2012, 23:13:54
het
wanbeleid van met name een corrupte franse burgemeester heeft zijn ziekbed zeer zeker versnelt...


....heb je ook andere franse burgermeesters dan... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

botsen

Quote from: citac on April 10, 2012, 21:28:29

Botsen/Dynky,
jullie vinden van niet ,maar ik kan toch echt de potentie van de set horen , zelfs via Youtube.
Dat jullie het niet kunnen , is alleen maar jammer .

Citac,

Het was niet bedoeld om af te zeiken, maar in alle redelijkheid:

Een set horen via Youtube = het geluid uit de opgenomen speakers (met alle kwaliteiten die er te horen zijn), opgenomen met een microfoon (kwaliteit, specificaties?), gedigitaliseerd (welke DAC?), afgespeeld over Youtube (kwaliteit geluid Youtube?), via de computerspeakers (met alle kwaliteiten en tekortkomingen van deze). Wat is er dan over van de kwaliteiten van de opgenomen speakers?

citac

Botsen,
no offense ;D.
Weet ook dat Youtube geen hoge geluidskwaliteit biedt , maar toen ik die filmpje voor het eerst hoorde ,zat ik met mijn mond open ernaar te luisteren.

Hans gebruikt in die set als bron een Korg mr2000s  , iemand bekent met deze professionele recorder?
Is deze Korg vergelijkbaar met een 47 Labs loopwerk/dac?

Pjotr,
ik begrijp iets niet, waarom zou iemand Bernard Salabert zo behandelen?
Waarom werd hij tegengewerkt?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Pjotr27

Quoteik begrijp iets niet, waarom zou iemand Bernard Salabert zo behandelen?
Waarom werd hij tegengewerkt?

Zijn fabriek / luisterplaats / stille kamer lagmidden in een groot natuurgebied boven op een heuvel...
Erg leuk voor een projectontwikkelaar om daar een aantal (dure) villa`s te bouwen.
En als de projectontwikkelaar en de burgemeester dikke vriendjes zijn...
De rest kan je invullen, toen wij er waren was de luisterruimte en de stille kamer verzegeld door de overheid...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

citac

Echt misselijk makend , dit soort corruptie!
Jammer dat de audiowereld Bernard niet te hulp is geschoten.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

citac

Lees op een forum , dat de Korg zelfs beter is dan de Weiss Dac 202!!
Erg interessant.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Pjotr27

Quote from: citac on April 12, 2012, 15:19:17
Lees op een forum , dat de Korg zelfs beter is dan de Weiss Dac 202!!
Erg interessant.

Heb je een linkje? ( mag ook via pm...)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

citac

Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Pjotr27

Gisterenavond gezellig naar Hans Kortenbach geweest en geluisterd naar de open baffle die hij heeft gemaakt.
40 cm fieldcoil (EMS) voor het laag , 20 cm PHY-HP voor het midden/hoog en een kleine conus tweeter achterop de baffle.
De baffle is ongeveer 95 x 80 cm groot.
De klank: echt geweldig , ongeevenaarde vrijheid, de muziek speelt net als in een concertgebouw volkomen vrij.
Dan hoor je pas echt hoe het zonder kast kan klinken... Zeer bijzonder...
Als je de kans hebt een demo bij te wonen bij Hans ga dan, dit ga je niet veel meer horen in je leven, zo goed.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mouse


Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.