Musical Affairs Grand Crescendo review

Started by citac, January 2, 2012, 22:47:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

citac

Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

botsen

Ik weet niet of 6moons en Kortenbach nog vrienden zijn...
gezien de laatste pagina.

qinq

Als ik t goed begrijp plakt hij op het eimde wat houten blokjes erop wat tot een enorme verbetering leidt ofzo... Weet niet hoe serieus ik het allemaal moet nemen. Ook raar gewoon dat blijkbaar de speaker pas klinkt met de juiste kabel. Nogal vreemd. Komt allemaal nogal voodoo over.

WickedGame

Quote from: qinq on January  3, 2012, 00:58:18
Als ik t goed begrijp plakt hij op het eimde wat houten blokjes erop wat tot een enorme verbetering leidt ofzo... Weet niet hoe serieus ik het allemaal moet nemen. Ook raar gewoon dat blijkbaar de speaker pas klinkt met de juiste kabel. Nogal vreemd. Komt allemaal nogal voodoo over.

Vind uberhaupt 6Moons wel eens voodoo  ;D

citac

Jammer dat er meningverschillen zijn ,die niet op een netter manier gecommuniceerd werden.
NU komt Hans over als een hobby bouwer, die door 6moons de les wordt gelezen.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

qinq

Quote from: citac on January  3, 2012, 14:01:33
Jammer dat er meningverschillen zijn ,die niet op een netter manier gecommuniceerd werden.
NU komt Hans over als een hobby bouwer, die door 6moons de les wordt gelezen.

Het lijkt me vrij ongeloofwaardig dat hij zich daadwerkelijk geneerde nadat de geweldige reviewer hem geheel aftroefde en zijn luidspreker dramatisch verbeterde door lukraak wat houten voodoo blokjes erop te plakken. Zou graag eens de andere kant van het verhaal horen.

citac

Hans geeft de kamer, de schuld van het niet optimaal klinken van de Gr. Cres.
Sjaran vindt ,dat achteraf gepraat , "Hans wist hoe de kamer was en moet nu niet achteraf gaan zeuren.....".
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

qinq

Mr. Kortenbach actually left 'embarrassed'. Needless to say his response above does not credit my writers for their gracious help of investigating and then demonstrating to him how to make his speakers even better.


Dit bedoelde ik. Alsof ze hem een enorme dienst hebben bewezen door de luidspreker te voorzien van een paar houten dobbelstenen. En een plankje eronder.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik vind het persoonlijk een goede review. Hans Kortenbach is naar mijn mening een geweldige bouwer maar het product wat hij bouwt is aan de ene kant zeer magisch bij een kleine bezetting maar aan de andere kant ( te ) beperkt voor een wat bredere muziekliefhebber.
Ik heb zijn producten vaak gehoord met verschillende versterkers en de conclusie van 6 moons vind ik treffend.

Wat ik echter helemaal niet waardeer is het feit dan ze " en plein publique " de speakers eventjes verbeteren.
Toegegeven dat over de jaren heen de visie van Hans middels diffusie blokjes etc de klankkast steeds minder klankkast is wil nog niet zeggen dat die suikerklontjes Hans even een extra duw in de goede richting geven....echt mijn maag draait om bij zo een egotrippertijtje van 6Moons ...gatver :plain:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

yorkie13

 :threadclosed:

I want sugar cubes now  :D

qinq

Quote from: RA SUBS on January  3, 2012, 16:34:56
:threadclosed:

I want sugar cubes now  :D

Dat neem je toch niet serieus? Dat ene blokje hout van 1x1cm verandert echt niet hoorbaar iets aan de resonantie. Ik vind het schaamteloos om een product te pluggen ten koste van iemands levenswerk. Ik kan me voorstellen dat je pissig wordt als iemand beweert dat je zorgvuldig ontworpen luidspreker dramatisch beter wordt door een paar dobbelsteentjes.

kermy

#11
Veel van wat er in de review staat herken ik, ik heb zijn speakers een keer bij Audio cube gehoord.

Het zijn speakers voor bepaalde soorten van muziek, om kort te gaan een Linkin park gaat het niet worden voor deze speaker.

Voor wat betreft het laatste stuk waar Hans de kamer de schuld geeft en 6Moons dit probeert te ontkrachten, ja dat is natuurlijk niet leuk.
Ik wijdt dit wel aan de onervarenheid van Hans in het omgaan met de media in de vorm van reviewers, als hij die kamer inderdaad gezien heeft dan had hij gelijk moeten reageren. In het geval dat hij die kamer niet gezien heeft of gedacht heeft dat de speaker ergens anders beluisterd zou worden valt het onder een misverstand. Alleen een reviewer kan zo'n eventueel misverstand uitvergroten of het juist downplayen, dat is de genade waaraan je aan overgeleverd bent.


Met vriendelijke groet,

Kermy

citac

Hans geeft duidelijk aan , dat de kamer te kaal is kwa demping.
Wat de reviewer nu doet is proberen de speaker aan te passen aan zijn luisterruimte.
Ze hadden de Grand Crescendo`s ook in een ander, meer gedempte kamer uit moeten proberen.

Zoals jullie weten is de luisterruimte een belangrijk onderdeel van de audioset, een speaker kan nog zo goed zijn , als de ruimte niet ideaal is dan kan het voor geen meter klinken.
6moons heeft wat dit betreft toch de plank misgeslagen , door de adviezen van Hans te torpederen.
Ze hadden beter aan gedaan , een 2e review in een beter geschikte ruimte te doen en vervolgens beide reviews te plaatsen.

Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

kermy

Quote from: citac on January  3, 2012, 17:49:44
Hans geeft duidelijk aan , dat de kamer te kaal is kwa demping.
Wat de reviewer nu doet is proberen de speaker aan te passen aan zijn luisterruimte.
Ze hadden de Grand Crescendo`s ook in een ander, meer gedempte kamer uit moeten proberen.

Zoals jullie weten is de luisterruimte een belangrijk onderdeel van de audioset, een speaker kan nog zo goed zijn , als de ruimte niet ideaal is dan kan het voor geen meter klinken.
6moons heeft wat dit betreft toch de plank misgeslagen , door de adviezen van Hans te torpederen.
Ze hadden beter aan gedaan , een 2e review in een beter geschikte ruimte te doen en vervolgens beide reviews te plaatsen.



Eens voor wat betreft die tweede review, maar ik denk dat de zaak al op scherp stond en dan kent de media geen genade.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Erik van Voorst (in memoriam)

Een andere ruimte gaat de speaker wel goed doen maar de review zal mijnsinziens niet echt veranderen.
Hans is terecht trots op zijn product maar hij moet niet met droge ogen zeggen dat deze speaker alles aan kan...dan gooit hij zich genadeloos voor de ( media) leeuwen.

Uit ervaring geloof ik overigens wel degelijk dat ze met die suikerklontjes op het trillende blad de frequentie konden veranderen...wat ik absoluut weiger te geloven is dat ze er ineens een andere speaker van hadden gemaakt.

Ik begrijp ook niet waarom Hans ineens " emberassed" zou moeten zijn met zo een mooi product, ik geloof wel dat hij op dat moment misschien niet goed wist hoe met deze actie van de reviewers om te gaan.....dat is in mijn beleving heel anders  >:(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

#15
Ik denk ook dat er meer aan de hand is dit is gewoon een publieke vernedering voor Hans
en ik vind dat hij dat echt niet verdient.
Ik heb de Grande Crescendo ook gehad en eerlijk is eerlijk ze zijn niet voor elke soort muziek ik merkte op een gegeven moment dat ik cd's in de kast liet staan
toen ben ik overgestapt op iets anders.
Maar op uitgezochte muziek strijkers, piano, singer songwriter enz. hebben deze speakers iets speciaals dat geen andere speaker heeft.
het is dus een speaker die bij je moet passen.
Mijn muziek smaak wat te breed en heb voor een meer universele speaker gekozen.
Hans is een hele goeie vakman en het produkt dat hij maakt is qua afwerking en prestatie eigenlijk veel te goedkoop alles word met de hand gemaakt en in Nederland.
Het hoeft niet de smaak van Henk en Marja te zijn maar ze hadden het wel een beetje anders kunnen aanpakken.
En ze plaatsen zich zelf wel erg op een voetstuk.  

Erik van Voorst (in memoriam)

 + 1  :(

En laat ik toevoegen als je echt een kamermuziek of jazzcombo liefhebber bent (ben ik ook 60 procent  ;D) dan wil ik nog wel eens horen welke speaker er beter is dan die van Hans ( en SALABERT )  ongeacht de prijs dus !!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

peterrr

 Nee, ze  staan liever op een ( Hema ) billboard... ;D ( henk en marja)


Ik heb de beste man vorig jaar gesproken op de beurs in Utrecht.
Een hele gepassioneerde man, maar er was zo niet goed te luisteren.

Over 6moons......ik weet het niet


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Pjotr27

Zoals phy het schrijft kan ik als eigenaar van een setje grand crescendo's het onderschrijven.
Voor mijn smaak muziek kan ik niets mooiers kopen...
Ik moet de luidspreker die alle soorten muziek goed afspeeld nog horen, die bestaat gewoon niet. Er is altijd wel een muzieksoort waarin de ene luidspreker het gewoon beter doet als een andere.
Ik ga niets zeggen over de reviewers over wat wel of niet goed gegaan is.
Wat ik wel ga zeggen is ben je in de buurt bij mij kom dan gerust maar eens luisteren....
En ik weet zeker dat als mensen Muiscal Affairs bellen of mailen ze altijd een demo kunnen krijgen.
Op de x-fi was de luisterkamer van Hans zeer druk bezocht met hele goede reacties...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

Helemaal mee eens, alleen ben ik natuurlijk wel overtuigd dat ik er wel in geslaagd ben maar dat kun je me niet kwalijk nemen.  ;D

Ik zeg sodemieter op met dat fabrieksspul  en geef "Hans een Kans" ik  denk dat je je rot schrikt wat er mogelijk is in dat prijssegment voorop gesteld dat je liefhebber bent van...Lets call it...rustige muziek.... O0



HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Pjotr27

Quote from: Erik van Voorst on January  3, 2012, 19:39:35
Helemaal mee eens, alleen ben ik natuurlijk wel overtuigd dat ik er wel in geslaagd ben maar dat kun je me niet kwalijk nemen.  ;D

Ik zeg sodemieter op met dat fabrieksspul  en geef "Hans een Kans" ik  denk dat je je rot schrikt wat er mogelijk is in dat prijssegment voorop geteld dat je liefhebber bent van...Lets call it...rustige muziek.... O0





Haha, maar zo is het , gisteren was ik in Aken bij de 9de symfonie van Beethoven, nu zit ik Heifitz ((Sibelius) te luisteren op de Grand Crescendo, opvallend hoe de klankkleuren overeenstemmen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

Heifetz...maar helemaal mee eens..en daar gaat het om...probeer dat geluid en die emotie te pakken te krijgen...dan ben je een dankbaar mens....

Ik heb veel violisten met het eerste (en enige) viool concert in D van Beethoven...Heifetz wins hands down...en dan wil ik ook nog koste wat het kost het mooiste in weergave ...omdat de beloning toch onbetaalbaar is  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

twani

Vooropgesteld dat ik geen specifieke mening over deze speakers heb, lijkt het me als bouwer/eigenaar afgrijselijk om zo`n publieke vernedering te moeten ondergaan, zeker als het je eigen kindjes zijn.....
Media is spijkerhard :ph34r:
En 6Moons tja, ik vind de foto`s altijd heel erg mooi daar, ongekleurd? ik weet het niet :crazy:

citac

Heeft iemand al met Hans Kortenbach gesproken over deze review?
Ben wel benieuwd naar zijn mening.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb geprobeerd contact te leggen en hem een hart onder de riem te steken maar nog geen antwoord terug ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!