vraagje over NIK colorefex/silver efex/hdr efex etc plugins.

Started by Tube-freak, January 1, 2012, 06:09:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tube-freak

Ik heb een Nikon D7000 camera en bewerk mijn fotos altijd met Nikon Capture NX2 software.  Nu wil ik eigenlijk dus uitbreiden met wat plugins zoals Color efex, silver efex en hdr efex etc.  Als je de complete bundel koopt is het maar 299 euro ofzo wat op zich niet super duur is voor wat je er voor krijgt.

Nu zag ik op hun website echter dat de NIK plugins alleen voor photoshop is of lightroom of aperture software.

Moet ik nu overstappen op lightroom dan?  of kan ik het ook in capture nx gebruiken.

De reden dat ik capture nx2 gebruik is vanwege de u-point technologie waar ik gewoon in een handomdraai een stukje lucht van kleur verander of contrast etc zonder dat ik gelijk de hele foto hoef aan te passen, allemaal dingen die niet in lightroom zitten (niet standaard in elk geval).

Dus weet iemand of ik al die plugins ook op capture NX2 kan gebruiken. Zou raar zijn als het niet zou werken want het is van dezelfde fabrikant.
Waarschijnlijk kan capture nx2 vanzichzelf al wat die plugins ook kunnen alleen zo een voorgekookt effectje dat scheelt weer een hoop gedoe en gehannes en uitzoek werk.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai