Kelder HT/gameroom

Started by Start to HT, December 28, 2011, 20:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frankp

Homeplug systeempje?
Oftewel netwerk via het stopcontact. Ik gebruik het nu tijdelijk en ik stream gewoon full blu-rays zonder hapering. Werkt dus prima.

Start to HT

@ frankp, dat netwerk via stopcontact, wat is dat precies wat jij gebruikt??

Raymond187


frankp

Ik heb zelf een Devolo setje, al wat ouder.
Je kan wat dat betreft ieder merk pakken als het maar een 1Gbps setje is.

Je hebt een setje van 2 nodig, zodat je 1 adapter bij je router kan plaatsen en 1 bij de tv.

Raymond187

Heb je dat setje op dezelfde groep aangesloten?

frankp

Nee op verschillende groepen en de doorvoersnelheid is net voldoende voor een blu ray. (heb dan ook oude 100mbps dingen)

Start to HT

Ik zoek het dit weekend eens rustig uit.
Eigenlijk zou ik die verschillende mogelijkheden eens moeten kunnen uitproberen hé  ::)

Ik heb nog twee posters opgehangen. Ik zoek er nog enkele recente om het zaaltje wat aan te kleden ;-)

Start to HT

#382
Hoi iedereen. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat postte.
De HT wordt wekelijks meerdere malen gebruikt om fims te kijken. Het is er steeds genieten. De Popcorn Hour A100 heeft intussen plaats moeten ruimen voor de A300.
In de living is er ook een A300 aangesloten die voornamelijk dient om series te bekijken op televisie.
De posters die in de HT hangen, krijg ik van een vriendelijke kerel die ik soms tegenkom in het station tijdens het wisselen van de reclamepanelen. Zo kreeg ik oa World War Z en Elysium.
De zoektocht naar een subwoofer gaat nog steeds verder... Niet gemakkelijk. Ik wil hem absoluut achter het doek kwijt kunnen, maar de geringe achterruimte van 34 cm maakt het moeilijk. De Sunfire HRS 12 is bv zo een klepper die compact is maar toch goed presteert. Prijs is er ook naar, en ik zoek daarom indien mogelijk een occasie  ::)  Suggesties welkom  ;)

(ik maakte nog een autostitch)

Groeten,
Start to HT.

Start to HT

Onder het motto "overkill in bass kan niet", kocht ik gisteren van forumsponsor audiovideo2day een SVS PC13 Ultra DSP.
Van in de tijd dat ik nog discobar speelde, heb ik iets met bas. Een strakke beat, die punch die je T-shirt rond je lijf laat wapperen. Die basgitaar die bovenaan in de zaal de verluchtingsroosters laat trillen alsof ze schrik krijgen. Een bas die de flikken 4 blokken verderop hun decibelmeter al doet pieken zodat dat er een pracht van een proces-verbaal kan opgesteld worden. Dan waren we goed bezig  ;D
Omdat in mijn cinemaatje een versterkerrack en 8 hoekbassen nogal grof zou staan, zocht ik iets klein, een actief subje. Dit draait nu wel even anders uit...
Compact kan je deze cilinder niet echt noemen. Een hoogte van 120 cm en 42 cm doormeter. Te groot om te verbergen achter/onder mijn scherm. Ach, so what.
Eerst dat beest alleen naar de kelder krijgen...
Bekabeling lag er al van de vorige 'sub' (een Sony SA-WMS7), dus was het plug and play.
Zo, eerst een liedje draaien.
Holy moly! Wat is dat! Die 1000W voelen lekker (tegenwoordig wappert mijn lijf even hard als het T-shirt  :P ). Maar veel te overheersende bas. Gelukkig kan alles via de DSP haarfijn afgesteld worden.
De sub heeft nu een plaatsje gevonden achteraan tegen de zijwand. Daarvoor moest ik nog eerst mijn kabel wat herleggen, maar via de koof ging dit vrij snel.
Rest me nu nog de afstelling. Dit zal wel wat tijd in beslag nemen. Hopelijk  :music:

Wordt vervolgd,
Groeten,
Start to HT.

Start to HT

En daar staat hij nu  ;)

Raymond187

Yup een machtige HT sub :D

Mooie ruimte heb je ook :thumbs-up:

Waarvoor zijn die kleedjes die op de achterste rij hangen?

JANJWJMC

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

r_flagg

idd .. een mooi sub-beestje

EN een prachtige ruimte....  :wub:
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

RalphH

Proficiat!
De 13" dat zal wel wapperen ja  :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Start to HT

#389


Waarvoor zijn die kleedjes die op de achterste rij hangen?
[/quote]

Die kleedjes zijn fleece dekentjes voor de gezelligheid/warmte/wrijfhandjesverstoppers  ;D

Dank voor de reacties. Hier zitten nog enkele svs eigenaars tussen merk ik nu.  :thumbs-up:

LuPo

Prachtige sub! Zal wel lekker veel geweld geven denk ik. De 10" sub van SVS (PB-1000) doet dat ook al. Laat staan zo'n kanon.. :D

Mario D

Quote from: Start to HT on October 28, 2013, 11:41:57
Onder het motto "overkill in bass kan niet", kocht ik gisteren van forumsponsor audiovideo2day een SVS PC13 Ultra DSP.
Van in de tijd dat ik nog discobar speelde, heb ik iets met bas. Een strakke beat, die punch die je T-shirt rond je lijf laat wapperen. Die basgitaar die bovenaan in de zaal de verluchtingsroosters laat trillen alsof ze schrik krijgen. Een bas die de flikken 4 blokken verderop hun decibelmeter al doet pieken zodat dat er een pracht van een proces-verbaal kan opgesteld worden. Dan waren we goed bezig  ;D
Omdat in mijn cinemaatje een versterkerrack en 8 hoekbassen nogal grof zou staan, zocht ik iets klein, een actief subje. Dit draait nu wel even anders uit...
Compact kan je deze cilinder niet echt noemen. Een hoogte van 120 cm en 42 cm doormeter. Te groot om te verbergen achter/onder mijn scherm. Ach, so what.
Eerst dat beest alleen naar de kelder krijgen...
Bekabeling lag er al van de vorige 'sub' (een Sony SA-WMS7), dus was het plug and play.
Zo, eerst een liedje draaien.
Holy moly! Wat is dat! Die 1000W voelen lekker (tegenwoordig wappert mijn lijf even hard als het T-shirt  :P ). Maar veel te overheersende bas. Gelukkig kan alles via de DSP haarfijn afgesteld worden.
De sub heeft nu een plaatsje gevonden achteraan tegen de zijwand. Daarvoor moest ik nog eerst mijn kabel wat herleggen, maar via de koof ging dit vrij snel.
Rest me nu nog de afstelling. Dit zal wel wat tijd in beslag nemen. Hopelijk  :music:

Wordt vervolgd,
Groeten,
Start to HT.

Voor 750 euro ging je geen betere sub vinden in ieder geval.  ;)

frank2

Zeer mooie ruimte, ziet er erg professioneel uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Start to HT

Bedankt voor de reacties  :thumbs-up:


@kalimero:  :angel:


Ik heb inmiddels mijn eerste film ook 'beleefd'. Wat een verschil!
Er moet nog heel wat afgeregeld worden, want soms is de bas te luid. Ik heb al wat met de frequenties liggen prutsen, het volume, ..
Daarnet wat muziek gespeeld van The Dire Straits, en wat balans gezocht en gevonden.
Langzaam maar zeker komt het goed.

mijavere

Wat geweldig hoe handig mensen zijn en een kale ruimte kunnen omtoveren naar zoiets moois. Mijn complimenten hoor!!!!

Start to HT

Quote from: mijavere on November 26, 2013, 15:39:54
Wat geweldig hoe handig mensen zijn en een kale ruimte kunnen omtoveren naar zoiets moois. Mijn complimenten hoor!!!!

Dankjewel!
Er durven aan beginnen is vaak het moeilijkst. Maar met de nodige voorbereidingen en een paar rechterhanden komt iedereen een heel eind vooruit  ;)

Zuudemaaier


Dreamer


Start to HT

Dank voor de reacties  ;)

Ik heb de vraag hier nog ooit gesteld: waar kan ik 10 bekerhouders kopen om op mijn bioscoopstoelen te plaatsen??
Ik schreef onlangs weer enkele internetbedrijven aan die cinemastoelen verkopen, maar blijkbaar is het verkopen van 10 bekerhouders niet eens de moeite om op te antwoorden...
Ik maakte er zelf intussen 4 in het hout, maar ik zoek de 'echte'  :)
Wie kan mij helpen??

Groeten,
Start to HT.