Kelder HT/gameroom

Started by Start to HT, December 28, 2011, 20:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Start to HT

Niemand een mening over mijn subwoofervraag??

HTip

Quote from: Start to HT on November 10, 2012, 09:57:13
Niemand een mening over mijn subwoofervraag??
Is moeilijk te beantwoorden. Ik ken het merk niet en zou dus op reviews moeten afgaan en wat je wil kan ook aan je ruimte liggen. De afstelling van een sub komt nogal nauw. Volgorde van afstelling is, plaatsing, fase, timing, level en eventueel EQ/DSP. Vermogen alleen is niet genoeg ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Start to HT

Het liefst plaats ik de sub op dezelfde plaats dan waar hij nu stond, nl achter het scherm. De PXW-15P zou daar met die afmetingen nog net achter kunnen.
Ik zet hem niet graag in het zicht, zijdelings of in een hoek of zo.
Nog een optie is achteraan in het midden, onderaan in mijn rack. Maar is dat wel een goed idee?  :withstupid:

HTip

Er is geen gouden regel waar de sub het beste klinkt. Er zijn wel wat richtlijnen, zoals in een hoek wordt meer druk opgebouwd en langs een wand heb je minder EQ nodig, maar het is nog altijd afhankelijk van de ruimte. Bij mij klonk de sub in een hoek helemaal niet. Na veel uitproberen bleek dat langs de wand iets naar het voren van de ruimte de beste plek was.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Start to HT

Ik ben er nog niet echt uit welke sub er gaat komen...
Gisteren nog wat gespeeld met autostitch:

RonG

Ziet er goed uit, ik moet ook maar eens gaan "stitchen" :D

Start to HT

In de vakantie komt er regelmatig bezoek om een filmpje te zien....
Of om op youtube wat muziek te draaien via de beamer. Klein aanpassingske gedaan  :D

rovinggecko

 :devil: Dat zijn kleine speakers, pasten zeker niet meer achter de voorwand van het scherm?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

LuPo

Mooie bioscoop! En wat zijn dat voor speakers? :o

Start to HT

#359
Die speakers zijn ook een zelfbouwproject geweest tijdens het bouwen van de bar naast de HT.
Alles is met componenten van JB-Systems gemaakt.
Deze luidsprekers staan normaal gezien enkel in de bar hoor  ;) (zie meer pagina 8  )

rovinggecko

Niet ver genoeg terug gebladerd. Niet minder mooi! Ziet er strak uit, zeker in de close-ups!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

gvy

Hallo,

Ik heb je topic eens volledig doorgelezen. Erg leuk. Het herinnert me aan de tijd dat ik in mijn kelder d'ondergrondse heb gebouwd. Dat ging ook als een speer toen.
Bij ons zit d'ondergrondse ook regelmatig vol met kinderen op de wii of voor de cinema.
Veel plezier in ieder geval.
Welke regio in Belgie woon je eigenlijk?

Geert

Start to HT


gvy

Da's niet bij de deur voor mij ( regio wetteren )
Jammer.
Ik had graag jouw HT wel eens in't echt gezien.

Geert

gvy



Ik ben overigens zo vrij geweest om jouw pano eveneens op te nemen in m'n topic panorama's.

Geert

Start to HT

Ondertussen zit ik niet stil, natuurlijk.
Mijn NAS, Synology DS412+, is klaar om aangesloten te worden, samen met een Popcorn Hour.
Dit wordt weer een beetje leren voor me  ;)

Start to HT

#366
De index met covers vind ik wel tof (met dank aan mijn maat  ;) ):

Start to HT

Gisteren ontving ik mijn nieuwe Popcorn Hour A300, met dongle. Deze mediaspeler dient om in de living de televisie te voorzien van films en series van op de Synology. Ok, die ga ik eens rap installeren. Dacht ik...
Eerst moesten de voedingskabel en de hdmi-kabel door een buis in de muur getrokken worden om alles onzichtbaar te houden. Deze buis is 9 cm in diameter en zit al tjokvol met kabels (Wii, telefoon, soundbar, hdmi's, tv, decoder,...). 20 minuten later was deze klus geklaard.
Dan de apparatuur terug gezet en beginnen aansluiten. De tv heeft achteraan 2 hdmi-aansluitingen die natuurlijk al bezet waren. Een derde hdmi-ingang bevindt zich aan de zijkant van de tv. Dan neem ik die toch even! Ik plug in, trek de tv-arm naar voor...... KRRRRRR!! ...   :crazy:  Nagelnieuwe vergulde hdmi-kabel gesloopt... Proficiat. In één minuut. Wie doet beter?
Rustig blijven...
Verder, hdmi-kabel van de soundbar genomen dan. Die wordt toch niet gebruikt. Voorzichtig ingestoken, alles kalmpjes op z'n plaats gezet, dongle ingestoken en alles opgezet. Voilà. En nu? Beeld zag er niet uit... Euhm, alles even checken en opnieuw checken, kabel van hier naar daar en andersom. Half uur kabelworstelen. Beeld blijft miserabel.
Verbazend wat een rijke verscheidenheid aan scheldwoorden er op korte tijd de revue passeerden  ::)
Zou ik dan de telenetbox gemold hebben?? Signaal kwijt? 24 telefoonminuten later wist de helpdesk mij te zeggen dat thuis alles normaal zou moeten zijn. Duhh, behalve mijn tv en ik dan...
Net op het moment dat ik mijn voet wou nemen om mijn plannen wat meer kracht bij te zetten, zei schoonbroer dat ik de tv eens volledig moest uitzetten. Daarna gewoon opgezet, en het beeld was vlekkeloos. Na nog wat zoeken en vooral prutsen, bleek dat de hdmi-ingang aan de zijkant van de tv beschadigd was. De tv moest volledig af om die storing weg te werken als er een kabel ingestoken had. Pffffffffff....
Na anderhalf uur: so far so good.
Dan de Popcorn Hour nog. Ip en Host en Share toevoegen en mappen maken en poorten openen... Exkjoes mie??  :o  Even mijn hulplijn ingeroepen en na 42 sms'en gecombineerd met drie kwartier bellen was alles in orde. Dacht ik...
Mijn ondertitels weigeren voorlopig nog dienst. Er wordt aan gewerkt door mijn hulplijn. En een nieuwe hdmi-kabel moet weer door die buis getrokken worden... Joepi!
Gelukkig blijf ik kalm. Toch zolang mijn pilleke werkt...



Zefanja

Je hebt je in ieder geval vermaakt zo te horen  :devil:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

katwax

Blijkbaar was deze post aan mij voorbij gegaan.

Dus samengevat is de prijs voor een popcorn Hour 300 opgelopen met 1 poort defect aan je tv, 1 hdmi kabel minder, etentje voor de helpers en beetje frustraties.
Valt nog mee  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Start to HT

Ach, ondertussen is alles geïnstalleerd en aangesloten. De volhouder wint  ;)



Start to HT

Ik merk wel dat het streamen van 1080 films via die dongle teveel van het goede is... Het beeld hapert, dus iets gaat niet snel genoeg??
Iemand een idee of suggestie om dit op te lossen? Thx  ;)

RonG

Quote from: Start to HT on May 16, 2013, 10:15:16
Ik merk wel dat het streamen van 1080 films via die dongle teveel van het goede is... Het beeld hapert, dus iets gaat niet snel genoeg??
Iemand een idee of suggestie om dit op te lossen? Thx  ;)

Wireless streamen van HD content welke ook een hoge bitrate hebben is idd lastig. Ik had dit ook en heb daarna alles bekabeld en nooit meer een probleem gehad m.b.t. streamen.

Start to HT

Inderdaad, een kabel is het beste. In de cinema heb ik er eentje gelegd, maar in de woonkamer is dat (op dit moment) niet mogelijk. Dat wordt weer kappen en slijpen, en dat wil ik ten stelligste vermijden tot dat ik er opnieuw behang.
Draadloos bestaat er niets om HD te streamen?? Ken er niets van, zie je...  :withstupid:
Als je iets koopt, is het beoogde resultaat thuis meestal bedroevend, ondanks de uitleg van de verkoper in de winkel. Daarmee zoek ik hier een échte oplossing  ;)

Zefanja

Misschien iets met signaalversterkers doen.
Maar HD content streamen is gewoon niet ideaal.
Zeker als dit verkeer over het zelfde netwerk gaat als je internet.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |