Kelder HT/gameroom

Started by Start to HT, December 28, 2011, 20:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

mooi hoor, echte toevoeging van het bioscoop gevoel :clapping:

Start to HT

Quote from: audioverhuur.eu on September  3, 2012, 22:14:54
Zopas eens gekeken in uw topic en ik zie tot mijn verrassing dat een deel van de zetels al gespoten is en gemonteerd.
Uw cinemazaal ziet er heel leuk uit en doet mij watertanden. Hopelijk krijg ik geen spijt dat ik de zetels verkocht heb als ik het afgewerkte geheel te zien krijg  ;)

nog veel succes met de verdere werken en ik blijf de topic zeker volgen.

Jan

Jan, bedankt voor de lovende woorden. Ik heb zeker geen spijt dat ik de zetels gekocht heb. Het werk eraan is het waard. Als je in de buurt bent, steeds welkom!  ;)

@martijn90, de stoelen zitten idd zeeeeer comfortabel!

@RonG, thanks too!

Start to HT

De 8 zetels die ik kocht, stonden geschroefd per 2. Dit houdt in dat er 4 "tussenstukken" waren om ze bij mekaar te houden.
Nu de zetels in 2 rijen van 4 komen te staan, heb ik dus 2 van die tussenstukken tekort  :( Gisteren ben ik bij een lasser geweest met zo een stuk. Hij maakt dit gewoon na, en vrijdagavond zijn de 2 extra stukken klaar  :pompom:

larzie

Het begint al behoorlijk op een echte bioscoop te lijken met die stoelen. Nu nog kaartverkoop en popcornmachine voor de deur!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Start to HT

Ik liet mij door de firma Vigneron uit Sint-Truiden een simpel en mooi logo uittekenen om de naam van mijn cinema'tje te onderstrepen. "B & S studio" is het geworden, naar de initialen van mijn dierbaarsten...
De stickers hiervan heb ik daarnet geplakt.

larzie

#305
Leuk... BenS Studio  :D
Maar wie is Ben?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Start to HT

Larzie, dat had inderdaad ook gekund  :D

B staat voor Ben
S staat voor Sam
Het zijn de beginletters van de kinderen hun naam ;)

ejwsoeters

Ziet er inderdaad erg leuk uit! Leuk ook om de ruimte een naam te geven.  :headbanging:
Ik heb ook al zitten denken over het zelfde idee, maar weet nog niet hoe ik het precies wil gaan aanpakken.

larzie

Quote from: Start to HT on September  6, 2012, 07:34:23
Larzie, dat had inderdaad ook gekund  :D

B staat voor Ben
S staat voor Sam
Het zijn de beginletters van de kinderen hun naam ;)

Had ik het in ieder geval half goed! :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Start to HT

De twee stukken die ik liet bijmaken om de cinemazetels aan elkaar te kunnen monteren;

Start to HT

Intussen zijn alle zetels vastgezet. De kussens heb ik met een stoomreiniger gekuist.
Vandaag schroefde ik het verhoog ook in mekaar. (de zijkant is nog open, er moet nog isolatie in).
Het verhoog wordt waarschijnlijk bekleed met zwarte vilt. Of tapijt. Of zwart geverfd.  :D

Dreamer

Amai (da's toch belgisch hè  8)) da's mooi! Ben zelf ook nog aan het denken voor een naam, maar deze komt op de deur.
Leuk ook dat rastertje, moeten waarschijnlijk filmframes symboliseren?  ;)
Mooie zetels, heb ze zelf ook.  ;) ;D
Hoe hoog heb je trouwens het podium gemaakt, dat van mij is 15cm hoog wat eigenlijk een beetje te laag is? Maar hoger vond ik niet mooi.
Nogmaals echt een mooie cinema!

Start to HT

Thanks Dreamer.
Mijn podium is 17 cm hoog. Ik vond dit hoog genoeg  ;)

audioverhuur.eu

hallo,

prachtig gedaan , de zetels komen goed tot hun recht nu ze volledig gemonteerd zijn.

groetjes

Jan

HTip

Mooi gedaan!

Mijn podium is 20 cm hoog, maar met een opstapje van 10cm ervoor valt dat niet op. Bovendien staan de stoelen niet achter elkaar. Op deze manier kunnen zelfs lange mensen voor zitten en kan je nog steeds voldoende zien op de achterste rij. Enige probleem is bronmateriaal dat schermvullend is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Start to HT

HTip, ik wou ook eerst dat mijn stoelen niet recht achter elkaar stonden (3 voor en 4 achter), maar we kijken meestal met 4 tegelijk, en dan zou er steeds eentje alleen zitten  ;)

HTip

#316
Quote from: Start to HT on September 13, 2012, 13:16:09
HTip, ik wou ook eerst dat mijn stoelen niet recht achter elkaar stonden (3 voor en 4 achter), maar we kijken meestal met 4 tegelijk, en dan zou er steeds eentje alleen zitten  ;)
Of je gaat met zijn 4'en achterin zitten ;D Meer ruimte dan 2 voor en 3 achter heb ik niet en we zijn het meest met zijn 2'en, dus wij hebben dat "probleem" niet ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Zwarte vilt of tapijt lijkt me mooier staan dan geverfd.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

ejwsoeters

Ik zou ze inderdaad ook bekleden! Met een tacker en tapijt (vilt is vrij kwetsbaar als je met je schoenen erop gaat staan) kom je een heel eind volgens mij. Kwestie van spannen, goed insnijden en vastzetten aan de onderkant.

larzie

Quote from: ejwsoeters on September 14, 2012, 10:45:34
Ik zou ze inderdaad ook bekleden! Met een tacker en tapijt (vilt is vrij kwetsbaar als je met je schoenen erop gaat staan) kom je een heel eind volgens mij. Kwestie van spannen, goed insnijden en vastzetten aan de onderkant.

Wellicht kun je ook nog combineren met lijm zodat het helemaal op z'n plaats blijft zitten?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Dreamer

Ik heb op mijn podium gewoon het tapijt met bisonkit (universeel) vastgelijmd. Zit muurvast.

HTip

Quote from: Dreamer on September 14, 2012, 11:17:23
Ik heb op mijn podium gewoon het tapijt met bisonkit (universeel) vastgelijmd. Zit muurvast.
Ik heb speciale tapijtlijm gebruikt en het direct op OSB-plaat bevestigd. Zit ook nog steeds muurvast.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Start to HT

Dank voor de tips allemaal. Maar gisterenavond heb ik al het houtwerk voorlopig in het zwart geverfd, omdat ik het niet kon uitstaan dat het zo licht van kleur was  :D
Ik ga de komende dagen (weken) op zoek naar een geschikt tapijtje om erop te leggen. Zwart of rood, daar ben ik nog niet uit.

Weet er iemand waar ik 10 bekerhouders voor de zetels kan bestellen? Thx  ;)

larzie

Quote from: Start to HT on September 14, 2012, 14:37:09
Weet er iemand waar ik 10 bekerhouders voor de zetels kan bestellen? Thx  ;)

Geen idee maar kun je zelf niet iets fabriceren wat je dan aan de onderplaat bevestigd? Bijvoorbeeld losse tafelpoten kopen bij ikea of bouwmarkt ofzo en er een houten plaatje met wat gaten aan bevestigen waar de bekers in kunnen. Om maar iets te noemen. Dan kun je die houten plaatjes ook nog mooi in het rood van de stoelen verven of zwart of wat je wil :)

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Start to HT

Hmm, dat is ook een mogelijkheid. Maar ik zoek toch liever een kant en klare oplossing, the real stuff  ;)
Als iemand iets weet waar ik bekerhouders haal/bestel, laat het me weten pleazzzz. :worship: