Kelder HT/gameroom

Started by Start to HT, December 28, 2011, 20:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Start to HT

Quote from: skyfox on July  9, 2012, 19:15:55
Ziet er superrelaxed uit, haha! Bevalt het beeld en geluid goed?

Het is inderdaad geweldig relaxed en chillen.
Geluid is super, beeld is dik OK (een HD beamer behoort toch al tot een upgrade-optie... ssst). We amuseren ons elke dag!
Bij sommige geluiden is het nog steeds schrikken  ;D Van links of rechts, achter of voor, doffe dreunen... Fun  O0

skyfox

Quote from: Start to HT on July  9, 2012, 19:30:15
Het is inderdaad geweldig relaxed en chillen.
Geluid is super, beeld is dik OK (een HD beamer behoort toch al tot een upgrade-optie... ssst). We amuseren ons elke dag!
Bij sommige geluiden is het nog steeds schrikken  ;D Van links of rechts, achter of voor, doffe dreunen... Fun  O0

Haha, heeeeeel herkenbare ervaring!! Ik weet nog dat m'n vrouw klaagde dat ze elke keer dacht dat er werd ingebroken ofzo... Of zelfs een keer zei van "ik hoor een bus, maar er rijden hier toch helemaal geen bussen?". Waren natuurlijk gewoon de surroundspeakers. Fun indeed!! :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Start to HT

Ik volgde de raad van HTip op om de autostitch-foto's vanuit een hoek te maken. Ik moest toch nog een behoorlijk aantal foto's trekken om tot dit resultaat te komen... (80 stuks...)
Ziehier:

ief

Wat een fantastisch mooie HT!!

Organiseert ge geen open deur dagen voor beginners die iets willen bijleren??  ::)

Start to HT

Bedankt  ;)

Iemand die eens wil komen kijken: de Grimbergen staat altijd koud en de koffie altijd warm. Doe gewoon een PM...

Ondertussen ligt er 25 meter netwerkkabel klaar om te leggen naar de HT. Ik ben van plan een NAS te installeren  :D
Eerst nog wat uitzoeken wat er allemaal op de markt is.

RalphH

Quote from: Start to HT on August  2, 2012, 15:42:26
Eerst nog wat uitzoeken wat er allemaal op de markt is.

Teveel, voor teveel ;D. Zit zelf te dubben over de qnap 412. 4 disc slots, redelijk te betalen, laag standby verbruik. Niet de allersnelste maar snel genoeg voor het doorpompen van film data en een redelijk stukje software voor het aansturen van een IP camera.
Staat ook wat leuk spul in de markt --> Synology incl. schijven.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Ik heb nu een app op mn iphone die heet DMD. Deze maakt mooie panorama foto's en werkt heel prettig.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Start to HT

Quote from: larzie on August  2, 2012, 21:00:47
Ik heb nu een app op mn iphone die heet DMD. Deze maakt mooie panorama foto's en werkt heel prettig.  :D

Kom dan maar enkele foto's trekken  ;)

En die NAS-toestanden; een Qnap of liever nog een synology, 4bay, dat staat nu bovenaan de aanschaflijst. Mij kennende gaat dat niet lang duren eer er hier eentje staat :angel:

Ik dacht net snel die netwerkkabel te trekken... De schacht met kabels naar de kelder steekt zo vol dat er nog geen stof meer naar beneden kan   :crazy:  Dit wordt dus weer extra boren, 20mm, gaten door de betondallen en vloer... Grrrr.

Morgen alvast weer een voorstelling. De oudste verjaart en de vrienden komen eten en een film zien.
Overmorgen hetzelfde, maar dan omdat de jongste verjaart.
Thema : Pirates of the Caribbean... De schatkist, schatkaart en piratenvlag staan al klaar :D

Start to HT

#283
live beelden tijdens "Real Steel" :D   :


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Start to HT

En dag 2...
Intussen is alles terug opgeruimd  :crazy: De popcorn en chips lag op plaatsen waar je dat normaal nooit verwacht...
Het was wel fun natuurlijk  ;D
Nu die verjaardagen voorbij zijn, kan ik mij terug bezig houden met de uitbreidingen (nas, kabels, zetels, led, ....)
Niet alles tegelijk natuurlijk.

Dirc

En wij maar zeuren over de zuiderburen. Zo'n mooie ruimte kom je bij ons vrijwel niet tegen.
aBijna Alles wat een man wilt: HT ruimte, wijnkelder....alleen.....waar is de whisky?

larzie

Pas maar op als Belg met al die kinderen in je kelder...  :tongue2:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Start to HT

Quote from: Dirc on August  9, 2012, 19:48:51
....alleen.....waar is de whisky?

Jij wilt me op het (nog) slechtere pad of zo ??  :D

Ik droom van wat anders...

Start to HT

Vandaag heb ik de netwerkkabel getrokken vanaf de Ethernet Switch naar de cinemazaal. 25 meter kabel, door de dallen en vloer, en 3 keer door een betonnen muur. De kabel is daarna vastgelijmd met m'n Hiltipistool, in de hoek van de muur en het plafond. (Ben er in geslaagd 3 x mijn hand te verbranden  :-X )
Youtube-filmpjes en andere zeverderij spelen nu rechtstreeks op het grote scherm  ;)
Het begin van een NAS-tijdperk breekt aan...

Start to HT

#290
Gedurende de werken aan de HT, hield ik (bijna) elk recuutje van iedere aankoop bij. Deze bonnetjes prikte ik op een schroef tegen het plafond. Maar tijdens het monteren van de achterkasten, bleef dit pakje bonnen onbereikbaar achter... Tot dat ik mijn netwerkkabel moest doorboren. Ik moest enkele dingen losmaken om die kabel te trekken, en dan kwam ik toevallig dat pakje recu's tegen. Vandaag maakte ik even de rekening... Dit is mijn totaal aan materialen: hout, platen, schroeven, doek, verf, kabels, vloer, lampen, ... 3800 euro. Zo hebben jullie een idee van wat een HT (lees MIJN) zou kosten. Ik ben waarschijnlijk nog wel wat dingen vergeten. Deze prijs omvat GEEN installatie (beamer, boxen, versterker, multimedia, ...). Ook de ongeveer 400 werkuren die ik er in stak, kosten noppes  ;)
Ik heb geen idee of dit veel of weinig is, maar dit is gewoon mijn rekening.
Dit gewoon ter info  ;)

maxtrash

Quote from: Start to HT on August 15, 2012, 20:32:35
Gedurende de werken aan de HT, hield ik (bijna) elk recuutje van iedere aankoop bij. Deze bonnetjes prikte ik op een schroef tegen het plafond. Maar tijdens het monteren van de achterkasten, bleef dit pakje bonnen onbereikbaar achter... Tot dat ik mijn netwerkkabel moest doorboren. Ik moest enkele dingen losmaken om die kabel te trekken, en dan kwam ik toevallig dat pakje recu's tegen. Vandaag maakte ik even de rekening... Dit is mijn totaal aan materialen: hout, platen, schroeven, doek, verf, kabels, vloer, lampen, ... 3800 euro. Zo hebben jullie een idee van wat een HT (lees MIJN) zou kosten. Ik ben waarschijnlijk nog wel wat dingen vergeten. Deze prijs omvat GEEN installatie (beamer, boxen, versterker, multimedia, ...). Ook de ongeveer 400 werkuren die ik er in stak, kosten noppes  ;)
Ik heb geen idee of dit veel of weinig is, maar dit is gewoon mijn rekening.
Dit gewoon ter info  ;)
valt erg mee, mijne was factor veel duurder maar ik kan het onderscheid uren / materialen niet echt meer maken want heb bijna alles laten doen

Start to HT

Het liggend kijken naar een film is natuurlijk wel leuk, maar ik val daardoor nogal snel in slaap ook...  :D
Ik zit al lang te twijfelen tussen een salon met relaxen (2-zit en 3-zit) of bioscoopzetels. Deze week kom ik op internet een mooie occasie tegen van 8 rode cinemazetels, en dit lijkt me nu precies wat ik wil.
Aanstaande vrijdag ga ik eens kijken en hopelijk is het de rit van 400km waard  :eh:

HTip

Bioscoopstoelen kunnen ook heerlijk zitten en geven je écht dat bioscoopgevoel. Hoop voor je dat het de rit waard is. Ik moest nog verder rijden, maar heb nog geen moment spijt gehad.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Start to HT

De 8 zetels zijn gekocht en thuis. De polyester kuipen heb ik reeds geschuurd en opnieuw gespoten in zwart. De kussens zijn grondig gestofzuigd. Deze ga ik later nog eens reinigen met een sopje.
Nu eerst een voet maken voor de eerste rij en een verhoog voor de tweede rij. Foto's volgen  ;)

Zefanja

Mooie toevoeging!
Ben benieuwd hoe het er uit ziet.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Start to HT

De rug van de zetels is van polyester. Deze heb ik geschuurd en gespoten:

Start to HT

De zetels heb ik gestofzuigd, ijzerwerk tevens gespoten.
De achterste rij heb ik aan mekaar gemonteerd. Ik moet de voet nog uittekenen en maken...
De rest volgt  ;)

Martijnst1990

Dat lijken me hele comfortabele stoelen 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

audioverhuur.eu

Zopas eens gekeken in uw topic en ik zie tot mijn verrassing dat een deel van de zetels al gespoten is en gemonteerd.
Uw cinemazaal ziet er heel leuk uit en doet mij watertanden. Hopelijk krijg ik geen spijt dat ik de zetels verkocht heb als ik het afgewerkte geheel te zien krijg  ;)

nog veel succes met de verdere werken en ik blijf de topic zeker volgen.

Jan