Kelder HT/gameroom

Started by Start to HT, December 28, 2011, 20:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Start to HT

Dank voor de toffe reacties.

De wijnkelder vind ikzelf ook zeer geslaagd. (eigen gebruik)
Momenteel staat er veel rommel in opgestapeld wegens de HT-werken. Binnenkort trek ik eens wat betere foto's van alles  ;)

Zefanja

Ja hebt het erg netjes voor elkaar hoor.
Wanneer is het M&G feest  ;) :P
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Start to HT

Een M&G??? Wie wil dit nou zien??? :D

Enfin, een update van de werken van dit weekend: verven, luidsprekerkaders gemaakt en met doek overtrokken (7 stuks), 2 luidsprekerkolommen afgewerkt (verf, isolatie, stopkontacten extra ingezet), zwarte profielen geplaatst, vilt geplakt op het podium, Grimbergen erbij... ;)
Fotoke:

Zefanja

Ziet er netjes uit! :thumbs-up:
Gaat lekker zo!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Peerless Monster

Fantastisch om te zien hoe snel jij gaat zeg. Wow.

Mag ik vragen waar je dat zwarte vilt vandaan hebt dat je ooit voor je zelfbouw doek hebt gebruikt?
Wellicht dat je dat gemeld hebt, maar dat is volgens mij wel erg mooi spul om bijvoorbeeld de reflecties van mijn speakers weg te werken.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

larzie

Wow! Dat ziet er erg strak en professioneel uit weer! Mooi gedaan allemaal hoor!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Zoals rest al aangeeft: ziet er echt fantastisch uit, lekker snel ook allemaal! 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Wauw, wat een voortgang boek je!! Ben je ook professioneel bezig in interieurbouw? Je zou er zo geld mee kunnen verdienen. Mooi man!!  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Start to HT

Quote from: Peerless Monster on March 12, 2012, 13:46:48
Fantastisch om te zien hoe snel jij gaat zeg. Wow.

Mag ik vragen waar je dat zwarte vilt vandaan hebt dat je ooit voor je zelfbouw doek hebt gebruikt?
Wellicht dat je dat gemeld hebt, maar dat is volgens mij wel erg mooi spul om bijvoorbeeld de reflecties van mijn speakers weg te werken.



Het luidsprekerdoek kocht ik via Conrad op internet. Je hebt er enkele maten en kleuren in. Ik gebruikte zwarte doek van 200x75cm en dit heb ik zelf versneden op maat.
Ik heb wel vastgesteld dat er een licht kleurverschil zit op de doeken. Bij mij valt dit nogal mee omdat het symmetrisch verdeeld is. Als de doeken niet tegen mekaar zouden staan, valt dit natuurlijk minder op.

Start to HT

Peerless, ik denk dat ik verkeerd zit... Je had het over mijn scherm? Dat plakvilt komt uit een klein winkeltje in Sint-Truiden, ik zocht er een lange tijd naar. Dit vilt zit op een rolletje van 1 meter op 45cm. Kost 6,50 euro per stuk...  ;)
Moet waarschijnlijk ook op het net te vinden zijn.

Start to HT

Quote from: skyfox on March 12, 2012, 16:21:05
Wauw, wat een voortgang boek je!! Ben je ook professioneel bezig in interieurbouw? Je zou er zo geld mee kunnen verdienen. Mooi man!!  :clapping:

Bedankt voor het compliment ;D
Ik ben gewoon een ambtenaar met 2 rechterhanden ;)

Peerless Monster

Quote from: Start to HT on March 12, 2012, 19:58:17
Peerless, ik denk dat ik verkeerd zit... Je had het over mijn scherm? Dat plakvilt komt uit een klein winkeltje in Sint-Truiden, ik zocht er een lange tijd naar. Dit vilt zit op een rolletje van 1 meter op 45cm. Kost 6,50 euro per stuk...  ;)
Moet waarschijnlijk ook op het net te vinden zijn.

Hahaha dat bedoelde ik inderdaad, dat vilt.
Dat is nog best te doen.
Ik heb gemerkt, dat ondanks dat mijn ruimte echt donker is, dat er nog steeds licht wordt gereflecteerd.
Op mijn schermkoofjes zit ook vilt en neemt zoveel licht gewoon weg. Dat ziet er eigenlijk echt heel goed uit.
Dus ik wil daar eens meer mee beplakken (zoals de de matte speakers, zodat ze helemaal geen licht meer weerkaatsen...).
Online moet het ook te vinden zijn...

Hier heb je wel mooie dingen:
http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/d2671.html ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Didier


Start to HT

Ok, na nog vele kleine werkjes, moet ik hier met het schaamrood op de wangen komen vragen hoe ik in hemelsnaam mijn computer aansluit op de beamer, via de onkyo TX-SR607  :-[. Ik probeerde volgende:
- HDMI-kabel (in) van laptop naar Onkyo
- HDMI-kabel (out) van Onkyo naar beamer (Infocus X9)
Noppes dus. Niks. Nada. Geen k****n.
Ik heb een telenet decoder (tv) aangesloten volgens dit principe (hdmi) en dat werkt wel. De Onkyo heeft 5 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang.
Ik vergeet waarschijnlijk iets hé. Maar wat????
Help  :(

Dekay

Quote from: Start to HT on April 10, 2012, 19:29:06
Ok, na nog vele kleine werkjes, moet ik hier met het schaamrood op de wangen komen vragen hoe ik in hemelsnaam mijn computer aansluit op de beamer, via de onkyo TX-SR607  :-[. Ik probeerde volgende:
- HDMI-kabel (in) van laptop naar Onkyo
- HDMI-kabel (out) van Onkyo naar beamer (Infocus X9)
Noppes dus. Niks. Nada. Geen k****n.
Ik heb een telenet decoder (tv) aangesloten volgens dit principe (hdmi) en dat werkt wel. De Onkyo heeft 5 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang.
Ik vergeet waarschijnlijk iets hé. Maar wat????
Help  :(

Heb je op je laptop wel ingesteld dat je je bureaublad uitbreid naar een tweede scherm? Rechtermuis knop op bureaublad -> schermresolutie -> en dan je tweede beeldscherm identificeren (dacht ik)
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

rovinggecko

Welke resolutie gebruik je? Zoals Dekay aangeeft moet je zorgen dat je je tweede beeldscherm goed op zet. Je kan meestal kiezen voor clonen of duplicate. Wil je sommig HD materiaal spelen dan moet je klonen (ivm beveiligingen). En je laptop
pc moet dan op dezelfde resolutie staan als je projector aan kan. Meestal zit in het resolutie setting ook iets als ' 1080p'.

Als je ook een tv hebt kan je proberen de laptop eerst rechtstreeks op de TV aan te sluiten, weet je zeker dat aan die kant alles goed zit.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Start to HT

Thanx!  :worship: Ik ga dit morgen zeker eens proberen. Het moet zoiets zijn dat niet juist is. Enkele weken geleden deed ik een eerste test en toen ging het wel...
Ik ken er ook niets van hé :withstupid:

Start to HT

Daarnet toch alles nog eens opgezet  8)
Probleem is opgelost. Dankzij rovinggecko en Dekay. Tweede beeldscherm en resolutie stonden niet meer juist.
Nu bolt het prima!
Bedankt voor deze supersnelle hulp  :worship: :worship:!

rovinggecko

Kijk, da's mooi als alles het doet :) . Ziet er strak uit allemaal zo! Is het al 'af genoeg' om er eens lekker rustig in te gaan zitten genieten?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Start to HT

Quote from: rovinggecko on April 10, 2012, 21:48:31
Kijk, da's mooi als alles het doet :) . Ziet er strak uit allemaal zo! Is het al 'af genoeg' om er eens lekker rustig in te gaan zitten genieten?

Ja, het meeste is af. Enkel de achterwand waar het rack en kasten komen, is nog in aanbouw. Het hout wordt deze week geleverd. De muren hiervan zijn al helemaal geïsoleerd. Evenals de voet waar de kasten op komen te staan.
De luidsprekers zijn verleden week afgesteld via de bijgeleverde Onkyo-microfoon. Wat een verschil !!
Ik trek binnenkort eens wat mooiere foto's  ;)

Start to HT

Dit weekend de helft van de inbouwkasten in elkaar gezet en geplaatst tegen de achtermuur. De cinemaruimte was voorheen mijn werkplaats en het materiaal moet ergens terug komen. In de woonkamer was geen optie, vandaar die ingemaakte kasten  ;D
Er moet in die kasten nog een klein plaatsje voorzien worden voor de achterluidsprekers. Dit volgt wel.
De kasten worden eveneens rood geverfd, met een zwart kader als rand.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Hij gaat weer lekker zo.
Erg netjes gedaan.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

skyfox

De vorderingen verlopen nog steeds rap! Keep us posted ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9