Kelder HT/gameroom

Started by Start to HT, December 28, 2011, 20:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rallufff

Quote from: HTip on February 21, 2012, 22:32:20
Ik heb het misschien gemist, maar wat komt er allemaal aan apparatuur en speakers te staan?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja!   :coffee:
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Start to HT

#176
Ok, eindelijk eens 5 minuten tijd en dan maar rap een lijstje van apparatuur gemaakt ;)

- Ibiza Switchbox LC-1006F
- Onkyo AV receiver TX-SR607
- Telenet Receiver (tv) DB-AD210
- Akai equalizer EA-A335
- Akai cd-speler CD-A335
- Frontspeakers Mc Voice Admiral SB-110
- Centerspeaker Mc Voice Admiral C-55
- Surroundspeakers 4 stuks Lenco HiFi 880
- Sony actieve subwoofer SA-WMS7
- Wii black
- Playstation 1
- Laptop met extra externe harde schijf
- Beamer Infocus X9

Dit is voorlopig alles. Een dvd/blu ray speler zit er nog niet bij, een popcorn-hour of dune staat ook op de verlanglijst...

HTip

Dat is nogal wat, mooi lijstje! Lijkt me dat de Akai equalizer niet nodig is met zo'n moderne receiver met Auyssey. Ik ken het speakermerk niet, maar kun je daarvan ook de surroundspeakers van krijgen? Is beter voor de homogeniteit van de bubble.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Start to HT

Quote from: HTip on February 26, 2012, 12:53:56
Dat is nogal wat, mooi lijstje! Lijkt me dat de Akai equalizer niet nodig is met zo'n moderne receiver met Auyssey. Ik ken het speakermerk niet, maar kun je daarvan ook de surroundspeakers van krijgen? Is beter voor de homogeniteit van de bubble.

Inderdaad, de equalizer is een beetje overbodig, maar ik had hem nog staan en daarom ook maar in het rack gezet  :D
De speakers zijn eigenlijk van "de goedkopere" serie, en ja, er bestaat een surroundspeaker van, de Admiral SA-33. Maar volgens mij was deze 2-weg luidspreker te licht (40watt) en heb ik ze daarom niet meebesteld. De 4 surroundspeakers van Lenco (3-weg) zijn 200watt, en hebben hun dienst thuis al bewezen vroeger.
Voor de homogeniteit zullen de Admirals wel beter zijn ... Tja, misschien wijzigt er nog wel eens iets  >:D

Start to HT

Niet veel verandering tot nu toe, ondanks de vele uren schilderwerk. Het zwart is helemaal opnieuw overschilderd wegens een ander merk van verf  :-X en het rood is nu zijn vierde laag aan het krijgen :crazy:
Gelukkig speelt er een goedklinkend muziekje tijdens de werken!
Volgende stap is frames maken voor de luidsprekers rondom het scherm. Bestelling van 8m2 luidsprekerdoek is onderweg. (ook wat misgelopen met betaling :unsure:)

Start to HT

De boog moet niet altijd gespannen staan. Ik zit hier lekker te spacen op trancemusic en Grimbergen blond  :D
Dit is het lokaal naast de HT-ruimte:

Start to HT

Rap nog een Grimbergen gehaald O0

Start to HT

Beetje power nodig om de boel tot in de nok te laten daveren, en dat doe je gewoon zo:

:headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Start to HT

Ja, ik weet het, die velgen moeten daar nog weg, volgende week nieuwe banden erop en dan terug onder m'n tuuteke  :P

Da-lite

Je eigen tapinstallatie in de kelder , dat lijkt me wel fijn  O0
Welke bieren heb je daar zoal van het vat ?
En geniet nog van je Grimbergen blond  :smile:
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Start to HT

En voor de fans : de bar is 8,5m op 5,1m. De tappen zijn momenteel niet aangesloten, maar bier is er wel (steeds) in overvloed in bakken :thumbs-up:
De installatie is van JB-systems, alles, en ik ben er tevreden mee.
Wat gaan mijn zonen content zijn binnen een paar jaar dat pa zo een kelder heeft.....

Vandaag in de HT de luidsprekerkolommen in elkaar geschroefd en de eerste laag verf op gezet. Streefdoel is de maand mei om alles af te hebben. Dan doet de oudste zoon zijn plechtige communie en de plaatsen zijn dan al gereserveerd  :D Tandje bijsteken dus.

Ik wil tegen de achterwand van de HT-ruimte nog ingemaakte kasten maken, en daar kruipt veel werk en tijd in. Links en rechts van het AV-rack dus.
Wordt vervolgd...

Start to HT

Quote from: Da-lite on March  4, 2012, 18:50:04
Je eigen tapinstallatie in de kelder , dat lijkt me wel fijn  O0
Welke bieren heb je daar zoal van het vat ?
En geniet nog van je Grimbergen blond  :smile:


Alleen Jupiler ;) Nu van de Philips perfect draft...
Thanx & schol!

Start to HT

En na de HT-werken: Chillen doe je hier!

Zefanja

Dat doe je erg goed met zo een kelder.
Daar zullen de zonen over een paar jaar zeker van genieten.  :pompom:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Da-lite

Azo , die tappen zijn nog niet aangesloten .
Maar dat komt nog wel waarschijnlijk . :smile:
Nog veel succes met je verdere werken .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

skyfox

Gaaf, zo'n barruimte in je kelder!! Kan je leuke feestjes geven  :pompom: :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RonG

Toch wel gaaf wanneer men zoveel ruimtes onder je huis hebt. Net door dit topic gebladerd maar het ziet er allemaal gaaf uit  :clapping:

gr,

Ron

Start to HT

Bedankt voor de reacties ;)
Er is nog vanalles in de kelder, oa een wijnkelder  :thumbs-up::
Ik maakte natuurlijk alles zelf...

Zefanja

Quote from: Start to HT on March  7, 2012, 10:21:24
Bedankt voor de reacties ;)
Er is nog vanalles in de kelder, oa een wijnkelder  :thumbs-up::
Ik maakte natuurlijk alles zelf...

Man niet normaal zeg.
In NL vind je volgens mij bijna geen kelders.
Toch maar eens kijken om naar België te verhuizen  :P
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Mooi en indrukwekkend allemaal. Krijg er meteen zin in om onze kelders ook te gaan inrichten. Maar daarvoor moeten eerst een aantal andere verbouwingen gedaan worden. Ach ja, ik woon er nog wel wat langer ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Start to HT

Quote from: HTip on March  7, 2012, 11:19:18
Mooi en indrukwekkend allemaal. Krijg er meteen zin in om onze kelders ook te gaan inrichten. Maar daarvoor moeten eerst een aantal andere verbouwingen gedaan worden. Ach ja, ik woon er nog wel wat langer ;)

Bedankt.
En inderdaad, Rome werd ook niet op 1 dag gebouwd  ;)
Ik ben al 12 jaar aan het "hobbyen" in de kelder.

skyfox

Ik probeer me nu voor te stellen hoe groot ik mijn huis zou ervaren als het onderkelderd zou zijn. Dat zou gewoon even 9x6 meter extra ruimte zijn!! Genoeg ruimte voor een groter HT en een bar met pooltafel... Gezien ik echter niet van plan ben ooit nog een keer uit Zoetermeer te verhuizen zal het wel altijd een droom blijven.

Geniet van de opbouw!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Wat een gigantische kelder zeg 8) Erg mooi, vooral die wijnkelder vind ik heel sfeervol :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

rallufff

Die wijnkelder is vet zeg!

Keurige ruimte...

Lijkt wel een wijnproeverij?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

larzie

Zo te zien kun je bij jou thuis wel een leuk feestje organiseren! :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT