Kelder HT/gameroom

Started by Start to HT, December 28, 2011, 20:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zefanja

Quote from: Start to HT on February 13, 2012, 07:58:30
De speaker klinkt ok, het is enkel de buitenkant die een deuk heeft gehad. Hoe ze nu staan zie je er niets van, maar als ze ooit voor de wand komen te staan...
Dadelijk eens een mail sturen naar de firma die geleverd heeft, het brengt misschien nog iets op ;D.

Dat zou ik zeker doen als ik jou was.
het is toch geld en misschien vervangen ze hem wel.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Start to HT

Quote from: jaco on February 13, 2012, 09:47:21
Ga je voor die zij-speakers ook zwart doek zetten, of doek in de kleur van de muur ?
Ik gebruik vilt van Nevima, en dat is er in veel kleuren: http://www.nevima.nl/index.php?id=50 en dan klikken op designvilt RW.



De kaders van de zij-speakers worden ook bekleed met zwarte doek. Dit voor het contrast op de volledig rode kolom.
Een hoogstaande schets vind je op p3  :D

Bedankt voor de tip trouwens!

jaco

Quote from: Start to HT on February 13, 2012, 13:39:15
De kaders van de zij-speakers worden ook bekleed met zwarte doek. Dit voor het contrast op de volledig rode kolom.
Een hoogstaande schets vind je op p3  :D
Ehhh gemist..
Quote
Bedankt voor de tip trouwens!
Geen dank, het vilt bevalt prima.

Start to HT

Quote from: Zefanja on February 13, 2012, 11:27:26
Dat zou ik zeker doen als ik jou was.
het is toch geld en misschien vervangen ze hem wel.
Ik heb een mailtje terug gehad van de firma. Ze hebben me een voorstel gedaan om 30 procent terug te betalen. Dit heb ik aanvaard... De speakers blijven toch achter het doek staan, ik wil die rechte lijn behouden tussen scherm en luidsprekers.

MG76

Quote from: Start to HT on February 13, 2012, 18:42:53
Ik heb een mailtje terug gehad van de firma. Ze hebben me een voorstel gedaan om 30 procent terug te betalen. Dit heb ik aanvaard... De speakers blijven toch achter het doek staan, ik wil die rechte lijn behouden tussen scherm en luidsprekers.

Zo das toch mooi meegenomen die 30%  ;D

En weet je al met wat voor doek je de voorkant vh frame gaat bekleden waar je frontspeakers in staan?

Start to HT

Quote from: MG76 on February 13, 2012, 20:03:53


En weet je al met wat voor doek je de voorkant vh frame gaat bekleden waar je frontspeakers in staan?

Het mdf-frame vooraan wordt (waarschijnlijk) bekleed met een gewone zwarte luidsprekerdoek. Het is er eentje dat ik gekocht had via conrad.be. 200cm x 75cm. Daar maak ik een testkader mee. Als het meevalt van uitzicht, bestel ik er enkele bij. Het frame zelf wordt ook eerst zwart geverfd, en vermits alles achter het schermkader al zwart is, verwacht ik geen doorzicht meer.
Jij hebt misschien een ander idee? Dan hoor ik het graag :thumbs-up:

MG76

Quote from: Start to HT on February 13, 2012, 20:14:14
Het mdf-frame vooraan wordt (waarschijnlijk) bekleed met een gewone zwarte luidsprekerdoek. Het is er eentje dat ik gekocht had via conrad.be. 200cm x 75cm. Daar maak ik een testkader mee. Als het meevalt van uitzicht, bestel ik er enkele bij. Het frame zelf wordt ook eerst zwart geverfd, en vermits alles achter het schermkader al zwart is, verwacht ik geen doorzicht meer.
Jij hebt misschien een ander idee? Dan hoor ik het graag :thumbs-up:

dit had ik voor mezelf ook in gedachten, maar wist niet wat voor doek ik het beste kan gebruiken...luidsprekerdoek was dacht ik best prijzig als je dat nogal wat meters nodig hebt...

Zefanja

Quote from: Start to HT on February 13, 2012, 18:42:53
Ik heb een mailtje terug gehad van de firma. Ze hebben me een voorstel gedaan om 30 procent terug te betalen. Dit heb ik aanvaard... De speakers blijven toch achter het doek staan, ik wil die rechte lijn behouden tussen scherm en luidsprekers.

Dat is goed geregeld.
Kun je weer wa leuks voor doen  ;)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Heb ik een kleine week je topic niet gevolgd, ben je weer een heel eind verder zeg. Goed bezig!

Jammer van je speaker, maar 30% is op zich een mooie deal. Echter verkopen van de speakers zal in de toekomst wel moeilijk worden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Start to HT

Quote from: MG76 on February 13, 2012, 20:28:25
...luidsprekerdoek was dacht ik best prijzig als je dat nogal wat meters nodig hebt...

Bij conrad valt dat wel mee; €15,99 per doek van 200x75  ;)

Start to HT

Quote from: HTip on February 14, 2012, 21:21:30
Jammer van je speaker, maar 30% is op zich een mooie deal. Echter verkopen van de speakers zal in de toekomst wel moeilijk worden.

Die 30% vond ik ook een goede deal, dus direct zo afgesproken.
Maar ik denk bijlange nog niet aan verkopen, ze hebben nog maar 5 minuten gespeeld ;D

De volgende 2 weken zal er niet verder gewerkt worden, ik word vanaf nu bijna elke dag opgevorderd bij m'n toneelvereniging  :pompom:
Daarna vlieg ik er weer stevig in, ik heb energie te over!

Start to HT

Iemand die weet hoe je een draadloze sensorbar (op batterijen) van een Wii aansluit via Wii/versterker/beamer?
De sensor ligt vooraan, net onder het scherm, de Wii wordt in het rack geplaatst.
Ik kan gelukkig beter met mijn handen werken :D

maxtrash

Quote from: Start to HT on February 16, 2012, 21:40:54
Iemand die weet hoe je een draadloze sensorbar (op batterijen) van een Wii aansluit via Wii/versterker/beamer?
De sensor ligt vooraan, net onder het scherm, de Wii wordt in het rack geplaatst.
Ik kan gelukkig beter met mijn handen werken :D
de sensor hoeft niet aangesloten te worden op de Wii, het is een soort infrarood lamp. De camera voorop de Wii-mote vangt het licht op en weet doet zijn ding. Was dit je vraag?

Start to HT

Ik probeer dit straks eens aan te sluiten... Thanx voor het antwoord :thumbs-up:

Start to HT

Dat "straks" aansluiten van de Wii is dus onmogelijk; kids kregen 6 nieuwe Skylanders, daar kan zelfs ik niet tegenop...

Dan maar één van de speakerkaders in mekaar gezet. Mdf stroken van 5 cm breed genomen als frame (2 volledige platen mdf laten verzagen  :lookaround: ) Ik heb platte ijzeren hoeken geschroefd op de achterkant.
Daar het luidsprekerdoek over gespannen met 8917566217 nietjes. Zo simpel als pap eten  ;D
Resultaat vind ik dik geslaagd. Ik zal dus maar snel nog een paar meter doek bij bestellen.
Met de flits van de camera zie je het kader, maar "in't echt" is dit mooi effen zwart allemaal, zelfs met al het licht aan.

Start to HT

Enkele dagen geleden:
-Dag mijnheer de verfman.
*Ha cinemaboy!
-Mijn zwarte verf is op.
*Die Histor maken ze niet meer, maar mijn mengmachine maakt identiek dezelfde, ik heb de code.
-Ok dan, verfman.

Thuis een stukje geverfd en laten drogen.... Dezelfde zeker.?.?.. Mijn oor ja. Dit was nog donkerder en niet zo mat. Nu moet ik al het zwart zeker nog een laag geven, in plaats van enkele stukken bij te werken >:(

larzie

Heb je meneer de verfman dan niet even met zn neus in de verf gedrukt?  :D
Maar krijg je nu je geld terug of de goede kleur?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

MG76

ziet er mooi uit dat kader met die speakerstof erop, hoe heb je het kader zelf vastgemaakt? Lijkt me wel een mooie oplossing met magneten zoals n hordeur zodat je die kaders ook makkelijk eraf kan halen mocht je ergens bij moeten kunnen...

HTip

Balen van die verf. Zou het de man wel even laten weten...

Slimme oplossing met die speakerframes. Je ziet er niets van en het doet precies wat je wil. Onzichtbaar geluid creëren. Erg goed!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Vervelend probleem! :-\

Ik heb dat een tijd terug ook meegemaakt (circa anderhalf jaar geleden). Histor gaat ineens naar een andere basis en vervolgens zit je met een andere kleur (terwijl ik met mijn laatste basstraps bezig was :-[. Ik heb destijds geluk gehad en de verkoper is toen op zoek gegaan naar een leverancier die nog wel verf met het oude recept kunt maken. Hij heeft mijn oude verf ingenomen (zonder kosten) en heb toen wel wat extra verf (oud recept) laten maken ;). Misschien is dat bij jou ook nog mogelijk.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Start to HT

#170
Tja, die verf is inderdaad een probleem. Ik had enkele dingetjes bijgewerkt aan plafond en muren, maar als alles droog was bleek dat de kleur toch nog anders is. Er zit dus niks anders op dan alles opnieuw te doen. Ik ga zo snel mogelijk een nieuwe pot bijbestellen zodat ik zeker dezelfde heb in de toekomst...

De speakerframes met doek zijn zo gemaakt dat ze tot op een milimeter passen  :D Het frame past met het doek "zelfspannend" tussen al het houtwerk. Ik ben groot genoeg begonnen met het frame, en telkens wat afgeschaafd tot het exact paste. Oorsponkelijk dacht ik er "tsjoepkes" (gat-bolletjeverbinding ;D) op te zetten, maar zonder werkt het perfect.

Ik heb ondertussen nog wat afwerking gedaan aan het voorpodium en de zijmuren: vilt geplakt en latjes geschroefd.
Ook de eerste luidsprekerzuil (nu luidspreker, later dummy) heb ik opgevuld met rotswol (veeeeeeeeeeeeel :blink:)

Euhm, de foto's geven soms rare reflecties....(verf niet helemaal droog)

Start to HT

Zicht via de inkomdeur

Start to HT

OK. Not funny...
Hoog tijd om eens op te ruimen dus ::)

Start to HT

Alles eens opgeruimd (boren, zagen, meters, potloden, hout, ..... wie brengt dat hier allemaal????  ;D )
En nu eens wat foto's van overal trekken:

HTip

Wordt echt een mooie ruimte! Mooi hoe je de kleuren hebt gecombineerd. Ik heb het misschien gemist, maar wat komt er allemaal aan apparatuur en speakers te staan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive