Kelder HT/gameroom

Started by Start to HT, December 28, 2011, 20:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Start to HT

Haha MG76. Ik werk er elke dag 2 à 3 uren aan, dat loopt snel op.

Mijn scherm; kijk even op pagina 2, er staat een kleine beschrijving en ook een paar foto's ;)

Start to HT

Mijn luidsprekers zijn toegekomen. Toch maar kolomspeakers gekocht in plaats van inbouwluidsprekers. Admiral SB-110 voor fronten en C-55 als center. Niks speciaal, maar het kan dienen nu.
De doos van één van de fronten was beschadigd. De luidspreker natuurlijk ook :crazy: Daar sta ik nu... 800 km terugsturen of toch maar gewoon achter het inbouwkader steken? Amazon.de is gemakkelijk, maar... Verdorie, nog eens aan toe zeg  :-X
Ik zal straks een foto bijvoegen. Enfin, meerdere, want ik zit ondertussen niet stil hé ;)

MG76

Zo balen zeg van die beschadiging, ik ga er vanuit dat ze wel nieuw zijn? Ik zou sowieso foto's maken vd verpakking en de speakers en contact opnemen met de verkopende partij en vragen hoe ze dit op gaan lossen. Als jij ze niet op wil sturen of je gaat ze toch inbouwen zodat je de beschadiging niet meer ziet, dan kun je er tenminste mss nog wel een vergoeding uitslepen...

Ben benieuwd naar de voortgang, met jouw tempo zal je al wel bijna klaar zijn  ;)

Start to HT

Ben net thuis van toneel (licht en geluid doen :thumbs-up: )

Ja, het waren nieuwe speakers. 1 ervan is bovenaan zijkant beschadigd. Ik ga het toch zeker melden.
Actief subwoofertje van Sony is ook aangesloten daarstraks. Veel beter!
Foto's volgen morgen...

maxtrash

mooi project! Ik vind de no-nonsense aanpak wel verfrissend. Je hebt ook twee rechterhanden zo te zien  :lookaround:

Start to HT

Thanx. Ik ben inderdaad een doe-het-zelver. Het is een hobby. En dit naast een bureau-job ::)  (ambtenaar, ja lach maar :D)

Start to HT

Ik geef even mijn huiskamer setje mee;
Samsung tv 46", Samsung soundbar HT-BD8200.

larzie

Quote from: Start to HT on February 10, 2012, 09:52:29
Thanx. Ik ben inderdaad een doe-het-zelver. Het is een hobby. En dit naast een bureau-job ::)  (ambtenaar, ja lach maar :D)

Ja ook een ambtenaar heeft beweging nodig dus dan is het goed dat je er nog zo'n hobby bij hebt! :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Start to HT

Daar gaan we;
Luidspreker die beschadigd was, grrrrrrrr
Gelukkig staat 'm achter de (toekomstige) luidsprekerdoeken...

Start to HT

Speakers aangesloten. Klinkt wel goed voor z'n prijs  :blink:

Start to HT

Beamer eindelijk opgehangen  8)

Start to HT

Werken aan het rack...

Start to HT

Waarom staan die nu scheef.............

Start to HT

Let there be een filmke  :D

Start to HT

Actief sonytje staat lekker te rammelen

Start to HT

euh... btw, 40 euries voor zo een subkabel... Jawadde...

Start to HT

En de liters verf vliegen er ook lustig door  :)

MG76

Heel mooi gedaan en wat een vooruitgang weer! Ziet er echt al mooi uit, ook goede kleurstelling.

Heb je speciaal doek om de luidsprekers af te schermen, of gewoon luidsprekerdoek?

En hoe is de akoestiek nu, of heb je de platen nog niet tegen t plafond gemaakt?

stevieB

Zo! Hier zit de vaart er lekker in..... :clapping:

Zeer benieuwd hoe dit eindigd  :inlove:

Gr StevieB
Under construction.....

Zefanja

Schiet wel op zeg.
Klinkt de beschadigde speaker wel goed?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Start to HT

Quote from: MG76 on February 10, 2012, 23:38:48
Heel mooi gedaan en wat een vooruitgang weer! Ziet er echt al mooi uit, ook goede kleurstelling.

Heb je speciaal doek om de luidsprekers af te schermen, of gewoon luidsprekerdoek?

En hoe is de akoestiek nu, of heb je de platen nog niet tegen t plafond gemaakt?

Het doek om de luidsprekers af te schermen is gewoon zwart luidsprekerdoek. Dit wordt op een kader van mdf gespannen.
En de akoestiek is al veel beter nu. Ik heb nochtans niet veel gedaan (achter scherm wel) om de akoestiek te verbeteren, maar de ruimte is nu wat meer gevuld en dat komt dik inorde. Die platen zullen echt iets voor het laatste zijn.

Start to HT

Quote from: Zefanja on February 12, 2012, 05:15:24
Schiet wel op zeg.
Klinkt de beschadigde speaker wel goed?

De speaker klinkt ok, het is enkel de buitenkant die een deuk heeft gehad. Hoe ze nu staan zie je er niets van, maar als ze ooit voor de wand komen te staan...
Dadelijk eens een mail sturen naar de firma die geleverd heeft, het brengt misschien nog iets op ;D.

Start to HT

De kleur die ik op de muur schilder is Ambition van Histor. Mooie kleur vind ik, maar er staan nu al 3 lagen op en het is nog niet volledig gedekt. Ik ga er denkelijk nog 2 lagen moeten bijdoen eer alles egaal is :o

rallufff

Ik zie deze nu pas...! Tjee wat ga jij snel zeg..... en dat voor een ambtenaar!!??  ;D

Mooi dat je alles helemaal zelf maakt.... Van zoiets leer je wel veel denk ik.

Succes nog met de laatste lootjes!
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

jaco

Ga je voor die zij-speakers ook zwart doek zetten, of doek in de kleur van de muur ?
Ik gebruik vilt van Nevima, en dat is er in veel kleuren: http://www.nevima.nl/index.php?id=50 en dan klikken op designvilt RW.