Kelder HT/gameroom

Started by Start to HT, December 28, 2011, 20:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zefanja

ziet er mooi uit. Volgen deze!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Je gaat als een speer. In-wall speakers heb ik geen ervaring mee, maar zoals Martijn aangeeft misschien met een sponsor in contact treden. Forumgenoot Denon Focal heeft ook in-wall speakers. Hem zou je ook kunnen vragen of even in zijn topic kijken.

Het principe van de basstrap zoals Peerlees Monster beschrijft is de meest effectieve. Die van jou zal ook werken, maar veel van de energie wordt nog weerkaatst van de muur die dan voor een 2e keer door het steenwol gaan. Heb je de ribbels gemaakt om meer oppervlak te creëren? Het lijkt me namelijk dat je beter een vlakke plaat kunt plaatsen. En een meting? Tja, mijn mening weet je ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Start to HT

#77
De in-wall speakers komen links/rechts en onder het projectiescherm. Mijn voorwand met scherm en luidsprekers wil ik overal even ver naar buiten laten komen. De inhoud die zich erachter bevindt is 3,2m3, dat is veel te groot voor de speakers. Ik ga dit verkleinen door middel van mdf compartimenten met steenwol bekleed.

De hoekbasstraps die ik aan het maken ben komen nog tot op de grond (ik ben nu eerst mijn tegels aan het leggen), en daarna komt er nog een vlakke plaat steenwol voor, en daarvoor een kader met molton/luidsprekerdoek. De hele schermwand-achtermuur wordt ook nog bekleed met zwarte rockwool panelen.

Start to HT

Nog een vraag;
De versterker die ik heb is een Onkyo TX-SR607B. Een sub heb ik nog niet.
Wat doe ik best: een actieve sub of een passieve sub met een extra versterker (is dit zelfs mogelijk?)

Martijnst1990

Quote from: Start to HT on January 26, 2012, 12:19:32
Nog een vraag;
De versterker die ik heb is een Onkyo TX-SR607B. Een sub heb ik nog niet.
Wat doe ik best: een actieve sub of een passieve sub met een extra versterker (is dit zelfs mogelijk?)
Actief is het makkelijkst. Dan trek je gewoon een sub kabel van subwoofer naar sub pre out van je Onkyo. Een passieve sub met losse versterker kan ook, maar dan heb je een extra component erbij wat in principe hetzelfde doet als een actieve en met actief heb je sowieso veel meer keus.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Start to HT


Start to HT

Vloertje er in gesmeten  ;D
Zwarte tegels van 30 op 30

Start to HT

En dan het meest f**************ng werk van alles; invoegen...... pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Start to HT

Als mijn polsen straks terug wat meewillen, post ik nog enkele foto's van de achterwand en het begin van het "podium"  ;D

MG76

gaat als n speer, ben benieuwd naar de rest hoe je t af gaat werken!

En al wat meer info bekend over hoe je qua akoestiek de wanden/plafond nu gaat aanpakken, of gewoon de panelen zoals eerder gepland?

Zefanja

Je gaat idd echt lekker zeg.
Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Succes met je polsen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Krijg een déja vu als ik naar je tegelvloer kijk. Ziet er goed uit!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Start to HT

Quote from: MG76 on January 30, 2012, 18:33:32


En al wat meer info bekend over hoe je qua akoestiek de wanden/plafond nu gaat aanpakken, of gewoon de panelen zoals eerder gepland?

Van akoestiek blijft het voorlopig alleen bij panelen tegen plafond en muur. Aantallen nog te bepalen. Die metingen moet ik nog altijd reserveren ...

Start to HT

Quote from: HTip on January 30, 2012, 21:32:16
Krijg een déja vu als ik naar je tegelvloer kijk. Ziet er goed uit!

Haha. Mooi he! ;)

Start to HT

Ook nog een rackje in mekaar geschroefd om de apparatuur in te zetten. Dit zal wel groot genoeg zijn zeker?

Start to HT

Mijn frontpodium zal toch gewoon recht blijven. In mijn eerste ontwerp had ik er een boog in getekend, maar deze is nu geschrapt. Zomaar...

Start to HT

Ook de achterwand is nu volledig bekleed met rockfonpanelen.
(1 wit want de zwarte waren op  ::) )

Start to HT

En de volgende lading rockfon staat al klaar om in het podium te verdwijnen. Maar niet meer voor vandaag :).

larzie

Zo hey dat gaat best snel zeg! Ziet er goed uit!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Gaat erg rap, goed bezig zo met die super chuncks in de hoeken. Betere werk dat je dat nu meteen al doet, ik ben de akoestiek een nogal vergeten tijdens de bouw en daar heb ik nu wel een beetje spijt van.
Heb je de LED's nog gedimt gekregen? Vorige week nog een TRIAC dimmer geprobeert op 7 LED lampies, begon een beetje te stinken  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Start to HT

De led's kunnen niet gedimd worden. Er moet iets zwaarder van wattage tussen, dan lukt het wel.
Ik denk dat ik het zo ga laten. Tijdens het spelen van een film zullen ze toch helemaal uit zijn.

beatbrother

Leuk topic en djeezes ... je vliegt er wel door. 4 pagina's ver en je HT is al bijna klaar voor de eerste voorstelling.  ;D
Ziet er heel goed uit.
Ga je ook nog met tapijt op de grond werken of enkel op de tegels ?

Start to HT

De "stage" bekleed ik nog met tapijt, en indien ik achteraan een verhoog maak, wordt dit ook met tapijt afgewerkt.
Anders komt er zeker een (zwart/grijs) tapijt in de "luisterdriehoek", kwestie demping.

Het gaat inderdaad zeer hard vooruit. Alle dagen een paar uurtjes en dan schiet dat aardig op. Er zijn vervelender zaken om te doen ;D.

Zefanja

Vraagje. Ik heb er geen kennis van, maar waarom ga je voor inbouw luidsprekers?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Start to HT

Quote from: Zefanja on January 31, 2012, 10:37:13
Vraagje. Ik heb er geen kennis van, maar waarom ga je voor inbouw luidsprekers?

Tja, ik weet het zelf niet goed. Het leek mij het mooiste om in te bouwen links en rechts van het scherm. Het scherm komt op 45 cm van de muur te hangen, en links en rechts wou ik een mdf-wand maken die gelijk met het scherm komt. Daarin zou ik de inbouwluidsprekers zetten.
Maar ik begin serieus te twijfelen of ik zuilluidsprekers zou nemen en een gewone center. Deze zijn dan wel niet zo gemakkelijk om in te werken in die wand, ik wil absoluut een vlakke lijn tussen scherm en luidsprekers.
Iemand een suggestie?