Kelder HT/gameroom

Started by Start to HT, December 28, 2011, 20:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zymotic

Gaat lekker snel! Ik ga deze ook maar eens volgen, ziet er veel belovend uit.

nick22

idd ik ga hem ook volgen,word hard gewerkt daar

skyfox

Ziet er netjes uit, zo met die lichtkoof! Dat beloofd wat voor het eindresultaat  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Sonic Circle

Wow, mooi project. En dat is pas lekker meters maken in korte tijd.. Good luck!

micave

Leuk. Ga je topic in de gaten houden. Goed bezig!


Start to HT

Gisteren heb ik bericht gehad van de chapper, hij komt pas op de 21e januari. De vloer heb ik ondertussen ook gehaald, het zijn gewoon zwarte keramische tegels van 30 op 30.
Vandaag heb ik de kabels van de 16 spots klaar gemaakt en de helft van de lampen gemonteerd. Ik moet enkel nog eens uitdokteren hoe ik deze spots moet aansluiten om ze aan de inkomdeur maar ook achteraan aan/uit te doen. Ik wil ze kunnen bedienen vanuit het rack ook.

Het spanscherm had ik verleden week al gemaakt, 106 inch diameter zicht.(enkel kader en scherm, afwerkkader met vilt nog niet).
Dit scherm is zo doorzichtig, is dit normaal??? Het beeld erop is niet echt goed, de projectie op de witte muur is zelfs beter...
Nu heb ik geprobeerd om er iets achter te zetten. Zwart was niet goed. Wit was het beste, en dan nog TEGEN het doek. Toen was het beeld wel ok. Ik denk eraan om de achterkant gewoon wit te verven op het scherm. Duh?

Start to HT

Iemand een suggestie voor het "probleem" met mijn spanscherm?  :confused:

KoenL

Met wat voor een soort materiaal is het spanscherm gemaakt? Dit kan natuurlijk van een zeer grote invloed zijn op de prestaties.
Nou mot ik zeggen dat ik idd een muurprojectie op en mooi glad gestucte muur best wel strak vind :popcorn:

Groet'n,

KoenL
P.s.: Ik blijf de aanbouw zeker volgen! ;)

Start to HT

Nog even wat foto's van het weekendwerk:
Lichten gemonteerd

Start to HT

En zonet het spanscherm afgewerkt. Eerst had ik een houten kader gemaakt van cls kepers (5x7), en daar het spanscherm op geniet.
Het scherm is 231cm op 130cm zichtbare oppervlakte (is ongeveer 106 inch diagonaal)
Als masking heb ik hout gebruikt van 9cm breed en 18mm dik

Start to HT

3 uur later hing het vilt er op...

Start to HT

Dit waren de gegevens van het spanscherm:
Details


We hebben een aantal soorten projectiedoek dit is een PVC doek en is opzicht de beamer -projector-  straalt van voren tegen het doek.

Werking
homogene lichtopbrengst onder verschillende kijkhoeken, ondanks omgevingslicht zoals op toneel gebruikt wordt.

Beta projection ( reflectiewaarde )
recht van voren 0.87
onder 20 graden 0,89

400 gram per vierkante meter
100 % PVC doek
Vlamvertragend volgens norm NFP-M1 BS-2B



Klinkt als blablablabla...

skyfox

Ziet er netjes afgewerkt uit! Is er een speciale reden dat je voor een lage gainwaarde (reflectiewaarde, 0,87) bent gegaan? Ik zie ook bij batcaves vaak reflectiewaarden van 1,0 en hoger terugkomen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Start to HT

#39
Skyfox, de reden dat ik dit scherm kocht is de prijs.... :blush:
Kostte mij maar 62 euro. Kwaliteit is er ook naar dus.
Achterkant van het spanscherm ga ik nog wit maken, beeld wordt daardoor 10 keer beter.

Ronald-de-boer

Hoi, het ziet er allemaal zeer goed uit, mooie kamer zo.
Maar wat is dat met het scherm,je kijkt er dwars doorheen, ga je dat niet zien bij het film kijken?

Ik blijf het zeker volgen

gr Ronald

RalphH

Dit lijkt me meer een doek wat (professioneel) gebruikt wordt in een omgeving waar ook nog licht is, bijv bij buiten concerten en andere voorstellingen.

Verder goed bezig! Mooie ruimte.

Ga je de spotjes dimmen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Start to HT

Doek ga ik nog wat "pimpen" door het wit te maken langs achter. Ik heb getest met de beamer en als het niet doorzichtig meer is, is het beeld OK.

Spotjes moeten kunnen gedimd worden. Evenals de indirecte verlichting, de grondverlichting, ...
De apparatuur wordt aangesloten op een switchbox, de verlichting op een dimpaneel. Alles in een 19 inch rack natuurlijk...

Zymotic

Ik vind het persoonlijk wel zonde. Ben je bezig met een hele mooie ruimte te maken en dan bezuinigen op het doek.

Start to HT

Dat doek is geen kwestie van bezuinigen  >:( was gewoon onwetendheid. Dit doek bestelde ik reeds voordat ik dacht aan de hele verbouwing.
Dit zal het eerste zijn als het upgradevirus toeslaat ;D

RalphH

Quote from: Start to HT on January 10, 2012, 14:09:25
Spotjes moeten kunnen gedimd worden. Evenals de indirecte verlichting, de grondverlichting, ...
De apparatuur wordt aangesloten op een switchbox, de verlichting op een dimpaneel. Alles in een 19 inch rack natuurlijk...

Ik ben benieuwd je dit in gaat richten, is het 12 of 220V? Heb zelf namelijk 7 LED lampen (220V) in de koof zitten en dimmen kreeg ik niet lekker aan de gang. Het geheel begon te knipperen. Heb nog een Triac dimmer geprobeerd, maar dit wilde ook niet echt lekker werken. Momenteel is het aan/uit en de pauzeverlichting doe ik via een RGB LED snoer, wat ook mooi werkt. Uiteindelijke streven is wel om alles met de remote te kunnen bedienen incl. een pauze macro'tje met gedimde verlichting  :smile:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Start to HT

Spotjes zijn LED's op 220v en nu doe je mij twijfelen over dat dimmen.... Ik heb dit namelijk niet gechecked of dit gaat. Verlichting is van Massive. Straks op de doosjes eens nazien of dit dimbaar is  :unhappy:

RalphH

Quote from: Start to HT on January 10, 2012, 14:40:59
Spotjes zijn LED's op 220v en nu doe je mij twijfelen over dat dimmen.... Ik heb dit namelijk niet gechecked of dit gaat. Verlichting is van Massive. Straks op de doosjes eens nazien of dit dimbaar is  :unhappy:

Hangt vaak van het type LED af en de (minimum) load die de dimmer kan trekken...LED lampen die "officieel" dimbaar zijn, zijn doorgaans belachelijk duur. Het moet ook met goedkopere lampen kunnen, enkel ben ik er nog niet achter hoe en op internet is niet echt DE oplossing te vinden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: Start to HT on January 10, 2012, 14:40:59
nu doe je mij twijfelen over dat dimmen....

Excuses overigens ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Start to HT

No problemo ;)
Op de verpakking van de verlichting staat niets over dimbaar of niet. Zal dus proberen worden.