Kelder HT/gameroom

Started by Start to HT, December 28, 2011, 20:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Start to HT

Een cinema in de kelder... "Gij zijt zot zeker?"
Ok, dat zei men van de "barkelder" ook, en nu blijven ze hier pinten pakken, zelfs al ga ik slapen...
Of van de wijnkelder...
Als je plaats genoeg hebt in de kelder (175 vierkante meter), en je kunt niet stilzitten (bezig zijn!), en vooral je vrouw is begrijpend... dan kan er nog rap een cinemake bij he. De 2 zonen (9 en 11) vinden het alvast super om films te kunnen kijken en op de Wii te gamen op een groooot scherm. In de nabije toekomst dus.
Ik heb nog 1 kelderlokaal over dat nog niet "af" was. Dit is verleden week bepleisterd op de muren en het plafond. Het lokaal is 5,85m op 3,70m groot en 2,20m hoog. Volgende week chappen,en dan zelf het vloertje er in plaatsen.
Morgen post ik enkele foto's.
Ik zal hier regelmatig wat updates doen en ik zal aan jullie reacties wel leren wat ik wel of niet mag/kan doen.
Groeten,
Start to HT.



BIJLAGE MET DE HUIDIGE STAND VAN ZAKEN:

skyfox

De plannen klinken goed en de ruimte is er qua formaat prima geschikt voor. Ben benieuwd naar de vorderingen!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

hoekie

Welkom en succes!
Wij zijn gek op foto's  ;)

stevieB

Heeft er al iemand gevraagd om foto's  :withstupid:

Suc6

Gr StevieB
Under construction.....

Start to HT

#4
Terecht ivm de foto's...
Ik wou mij er gisterenavond mee bezig houden, maar ze zijn allemaal veel te groot. Ik moet ze allemaal verkleinen eerst.
Ondertussen is de lichtkoof zo goed als af.
Ik maak werk van de foto's!

mexmen2

je hebt mijn interesse gewonnen, blijf dit mooi volgen!
ps3 40gb / 16 bluray films

Start to HT

#6
Foto's van de "naakte" ruimte;
Schermwand

Start to HT

Wow, nog groot die foto.
Achterkant

Eddye

Daar moet wel iets moois van te maken zijn  :thumbs-up:
Ik blijf je topic volgen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Start to HT

Meer...

larzie

Dat denk ik ook wel dat daar wat moois van te maken is. Ben ook benieuwd wat het gaat worden.
Philip (HTip) heeft een topic hier van zijn HT. Zijn HT is ook in een belgische kelder gebouwd :) Denk dat je uit zijn topic en door hem te vragen veel "fouten" kunt voorkomen.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Start to HT

Jullie zijn toch gek van foto's  ;D

larzie

Mooie kleur op de muur, maar goed dat zal nog wel een ht kleur (zwart/grijs/blauw/bruin) worden?
Wat ga je met die pijp doen? Bouw je daar een soort toog om heen waarbij je in de toog ook nog spotlights plaatst oid?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Start to HT

Ik ga HTip zijn topic zeker eens lezen.
Ik weet nog niet exact hoe deze kamer zal evolueren mbt "de normen"...
De bouw zal mede wel gestuurd worden door jullie opmerkingen en suggesties!

De muren zijn nu nog wit, maar alles zal in zwart en rood komen.
Die afvoerpijp is ondertussen verlegd boven de lichtkoof en tegen de achtermuur, foto's volgen nog.

Start to HT

Begin gemaakt van de indirecte verlichting (koof)

Start to HT

De koof zakt 13cm van het plafond. Dit kan niet lager door de geringe hoogte van de kelder. Nu gaat de deur nog juist open.
Deze 13cm is dan weer ruim voldoende om alle kabels achter weg te stoppen, en hoog genoeg om de inbouw led-spots (16stuks) te monteren.

Start to HT

#16
Dat kelderraampje wordt ook nog dichtgemaakt (met een wegneembaar luik).
Dan de opkant al zwart gemaakt, anders kan ik er niet goed meer aan wanneer ik de indirecteverlichtingsopkanten (wat een woord..) monteer.

Start to HT

#17
Eergisteren kwam mijn eerste projector ooit thuis aan: een splinternieuwe Infocus X9. Gekocht in Nederland.
Rap de laptop aangesloten en wow... vet.
Ik ben natuurlijk met geen enkele beamer vertrouwd, maar het was toch veel beter dan die van in de school 20 jaar geleden  ;D

Denon Focal

Dat ziet er veelbelovend uit.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

larzie

Het tempo zit er in ieder geval aardig in zo te zien!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Had deze nog heel niet gezien, ziet er heel goed uit  8) Ben heel benieuwd naar het eindresultaat :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Alex Groningen

Weer een mooi project om te gaan volgen. Ziet er in ieder geval veelbelovend uit.
Wens je bij deze succes de komende weken/maanden met klussen.

Start to HT

Dank!
Het zal inderdaad een hele tijd duren eer dat alles is zoals ik het wil. Maar het mag niet te rap gaan, anders broed ik alweer op iets nieuws :devil: en madam zei dat dit (alweer) het laatste was...

Start to HT

#23
Een improvisatie freestafel gemaakt om mijn moluren van de lichtkoof te maken

Start to HT

En dan maar verder hé, 28 meter frezen...
De waterafvoerbuis is ook verlegd, deze komt achter een valse wand.