TV ophangen

Started by lexhunt, December 28, 2011, 14:39:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lexhunt

Collega's

Sinds gister ben ik in het bezit van een Infinity Classia CC 225. Ben hier erg tevreden over, echter heeft dit tot gevolg dat ik tegen de center aan zit te kijken als ik tv wil kijken.

de TV moet dus opgehangen gaan worden. Ik ben hier echter een beetje huiverig voor enwel om het volgende.

Ik zit nu met 92 cm, heb al gezien dat je beugels kan kopen voor 82-107 cm en andere varianten dus dat is geen probleem als mijn volgende tv een maatje groter wordt.

Wat ik mij echter afvraag is of je de schroeven waarmee je de tv vastmaakt aan de beugel universeel zijn? Iemand vertelde mij dat er bij de beugels altijd diverse schroeven zitten zodat er altijd wel wat bij zit wat past, maar toch??

Zijn er dingen waar ik op moet letten ?

gr

Marantz SR-7007
Monitor Audio RS8 X 2
Monitor Audio RS5 X 2
Samsung BD-P1600
Samsung 32 inch lcd
Infinity Classica CC-225

Thesqualer

Quote from: lexhunt on December 28, 2011, 14:39:01
Collega's

Sinds gister ben ik in het bezit van een Infinity Classia CC 225. Ben hier erg tevreden over, echter heeft dit tot gevolg dat ik tegen de center aan zit te kijken als ik tv wil kijken.

de TV moet dus opgehangen gaan worden. Ik ben hier echter een beetje huiverig voor enwel om het volgende.

Ik zit nu met 92 cm, heb al gezien dat je beugels kan kopen voor 82-107 cm en andere varianten dus dat is geen probleem als mijn volgende tv een maatje groter wordt.

Wat ik mij echter afvraag is of je de schroeven waarmee je de tv vastmaakt aan de beugel universeel zijn? Iemand vertelde mij dat er bij de beugels altijd diverse schroeven zitten zodat er altijd wel wat bij zit wat past, maar toch??

Zijn er dingen waar ik op moet letten ?

gr



In de handleiding van jou tv staat aangegeven welke versa mount je moet hebben.
Waarneer je hiervoor een beugel koopt passen de schroeven die erbij zitten altijd. Tenminste dat was bij mij wel zo dus neem aan dat dit allemaal gewoon universeel is.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

paaj

#2
Er zitten eigenlijk altijd passende bouten bij, hoef je je geen zorgen om te maken. Waar je nog op moet letten (als je zoals in je sig een 32" hebt ipv 37") is dat de beugel niet te lang is (breedte/hoogte) omdat het dan uit kan steken.

In het zeldzame geval dat het niet zo is heb je óf een rare TV, óf kan een nabije bouwmarkt je de bouten alsnog leveren voor iets van €0,40.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

lexhunt

Quote from: Thesqualer on December 28, 2011, 15:54:26
In de handleiding van jou tv staat aangegeven welke versa mount je moet hebben.
Waarneer je hiervoor een beugel koopt passen de schroeven die erbij zitten altijd. Tenminste dat was bij mij wel zo dus neem aan dat dit allemaal gewoon universeel is.

Dat is dan het 1e probleem. Ik heb de handleiding niet meer. TV is ongeveer 6 jaar oud.
Marantz SR-7007
Monitor Audio RS8 X 2
Monitor Audio RS5 X 2
Samsung BD-P1600
Samsung 32 inch lcd
Infinity Classica CC-225

FDLARRY

Quote from: lexhunt on December 28, 2011, 20:59:51
Dat is dan het 1e probleem. Ik heb de handleiding niet meer. TV is ongeveer 6 jaar oud.
Tijd voor een nieuwe! ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

bigbro

Naast de schroeven die geen schroeven zijn maar bouten :smile: zitten er ook opdikringen en opdikstukjes bij de meeste beugels. Wanneer iets dus niet helemaal past kun je met behulp daarvan een passend geheel maken. Wat mij altijd verbaast zijn de enorme schroeven die in de pluggen in de muur moeten worden gedraaid. Daar kun je vaak een schip aan vast maken. Vervolgens is de houvast tussen de bout en de tv bij lange na niet zo sterk. Wel sterk genoeg hoor trouwens.

Wat je kunt overwegen, Samsung heeft een flexibel ophangsysteem met ijzeren draden. Dit betekent dat je het toestel makkelijk een stukje van de muur kunt bewegen op alle mogelijke manieren zodat je overal makkelijk bij kunt. Het ophangsysteem is niet goedkoop maar wel erg makkelijk.

Succes

B@rt

ipv het ophang systeem van samsung zelf zijn er goedkopere varianten te krijgen

http://www.cjonline.nl/contents/nl/p2073.html

bigbro

handig. Dit kan je veel gedoe besparen bij het aansluiten van kabels

paaj

#8
6 jaar oud dus dat LED ophang systeem gaat niet werken vanwege de kabels die naar achter uitsteken ;)

Meet je bevestigingspunten even op, dat is waarschijnlijk 20x20 of 40x40 en daar passen dan M4, M6 of M8 bouten in.  Specs van de beugel ernaast leggen en voila. Het is geen raketwetenschap :)

Je moet alleen even aan de ruimte voor je kabels denken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

ritchard

Mijn tv hangt aan tuindeur scharnieren van 3 euro per stuk, ik heb ze al op meerdere tv's gehad en werkt perfect.
Profiel aan de muur met een opstaande rand en ophangen maar, afstand van de muur tot tv is 1,5 cm.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

bigbro

handig bedacht. Zo kun je het toestel helemaal horizontaal kantelen.

aem kei

en weet waar je in boort...
ik heb mijn schoeven voor mijn mount vervangen met andere plugs omwille van: gipsplaat - gipslijm - baksteen...

PVL

Quote from: bigbro on December 28, 2011, 21:25:44
Naast de schroeven die geen schroeven zijn maar bouten :smile: zitten er ook opdikringen en opdikstukjes bij de meeste beugels. Wanneer iets dus niet helemaal past kun je met behulp daarvan een passend geheel maken. Wat mij altijd verbaast zijn de enorme schroeven die in de pluggen in de muur moeten worden gedraaid. Daar kun je vaak een schip aan vast maken. Vervolgens is de houvast tussen de bout en de tv bij lange na niet zo sterk. Wel sterk genoeg hoor trouwens.

Wat je kunt overwegen, Samsung heeft een flexibel ophangsysteem met ijzeren draden. Dit betekent dat je het toestel makkelijk een stukje van de muur kunt bewegen op alle mogelijke manieren zodat je overal makkelijk bij kunt. Het ophangsysteem is niet goedkoop maar wel erg makkelijk.Succes

Ik heb drie Samsung TV's aan deze schijven (want dat zijn het) hangen, en kan dit alleen maar onderschrijven. Simpel, maar oh zo effectief. Bijkomend voordeel is bovendien dat de TV echt supervlak gemonteerd kan worden op de muur!
Ik wil er echter wel bij vermelden dat ik LED TV's heb, die erg licht zijn in vergelijking tot (bijvoorbeeld) mijn 5 jaar oude 42" plasma scherm...
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

PVL

Quote from: B@rt on December 28, 2011, 21:43:26
ipv het ophang systeem van samsung zelf zijn er goedkopere varianten te krijgen

http://www.cjonline.nl/contents/nl/p2073.html

Mmmm had ik dat maar eerder geweten...  :o

Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

andrek

#14
Ik ben zelf zeer tevreden met Barkan ophangsysteem. Mijn type 41 kan tot 80" en 63 kg.
Lijkt mij genoeg voor de gemiddelde gebruiker.

En ....  veel goedkoper dan een Vogel
gr,
Andre

Fox

Onlangs een 42" LCD in de slaapkamer opgehangen met een kantelbare beugel (tot 15 gr).
Deze is universeel (zit een hele reeks bouten en afstandhouders voor schermen met een bolle achterkant e.d. bij) en kan tot 65 kg dragen.
Vrij simpel te monteren.

Kosten 59 euro incl verzenden.