Advance Acoustic Class A of AB

Started by PorscheHD, December 25, 2011, 08:47:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Ik heb een Advance Acoustic 303DA daarbij kan ik kiezen tussen Class A en AB wat is nou de beste stand? Want dat vage frans zegt me allemaal niet zoveel en kan er ook niet echt wat over vinden.

Alvast bedankt!

dre73

gewoon luisteren welke je het beste vind klinken! ;)

in ab is het stroomverbruik wel een stuk lager.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Former member 78

Ik gok op class A.
Op class AB kun je wat luider spelen.

Maar wat Dre al zei, dat moet je zelf bepalen.

PorscheHD

Hmm op class a speelt hij al super hard! Dacht misschien dat bij AB de speakers beter worden aangestuurd...?

Former member 78


dre73

de een vind klasse a beter,de ander niet.......
echt puur persoonlijk.

wat zijn voor jou de verschillen?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

PorscheHD

Nou merk eigenlijk niet veel verschil. Hij staat nu op auto en gaat dan naar AB wanneer nodig. Maar dat gebeurd nooit dus vandaar dat ik het even vraag. Ik verdiep me er ook in vandaar de vraag hier.... dat is onderdeel van het verdiepen in.  :unsure:

dre73

auto betekend als de vraag voor vermogen hoger wordt dan ie in klasse a kan leveren het automatisch ab wordt.
zo staan de meeste amps altijd ingesteld.

maar als je geen verschil horen kan,lekker op ab zetten!
scheelt je een hele boel op de stroomrekening! ;)
en voor de levensduur kan het ook geen kwaad.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

PorscheHD

Zal het eens gaan proberen wat beter klinkt. Scheelt dat zoveel stroom dan?

dre73

een volle JA! :D

misschien wel 5x......
alleen bij aanstaan hebben we het dan over(idle)

de mijne draaien 30w klasse A,dat is al 200w idle(dus alleen aan zonder spelen)
als je gaat spelen zal ie dan ook niet heel veel meer gebruiken,of je moet luidsprekers hebben met een extreem laag rendement.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

PorscheHD

Nou heb het gister een paar uur geprobeerd maar hoor niet echt verschil  :dry:

Former member 78

#11
Quote from: dre73 on December 25, 2011, 16:17:18
een volle JA! :D

misschien wel 5x......
alleen bij aanstaan hebben we het dan over(idle)

de mijne draaien 30w klasse A,dat is al 200w idle(dus alleen aan zonder spelen)
als je gaat spelen zal ie dan ook niet heel veel meer gebruiken,of je moet luidsprekers hebben met een extreem laag rendement.....

Klasse A = altijd max verbruik, al doen ze niks ;)

Kan mij bij mijn versterker (SET) kiezen tussen Hi en Low.
50 watt en 15watt. Kies ik voor de 50, dan pakt die dik 420 watt, en low rond de
350watt.

Maar dat is voor elke versterker weer een beetje anders.
Voor een SET geldt volgens mij de regel qua verbruik, minimaal 8x het opgegeven vermogen
is het verbruik.

Former member 78

Quote from: PorscheHD on December 26, 2011, 08:38:23
Nou heb het gister een paar uur geprobeerd maar hoor niet echt verschil  :dry:

Dan lekker voor goedkoop gaan, scheelt geld :)

dre73

Quote from: PorscheHD on December 26, 2011, 08:38:23
Nou heb het gister een paar uur geprobeerd maar hoor niet echt verschil  :dry:

dan lijkt de keuze me inderdaad simpel! ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

EJ

Het theoretische rendement van klasse A is maximaal 25%. Van klasse AB 75%. Dat scheelt nogal. ;)

Het hangt van de instelling in klasse AB af of het hoorbaar is, als dat tot zeg 0,1W of beter nog 1W is dan heb je de pure klasse A in het algemeen niet nodig, je speelt niet hard genoeg onder normale omstandigheden om in klasse AB bedrijf terecht te komen.

Mordante

lekker op klasse A zetten als je luisterd en daarna de versterker weer uit. het is echt niet nodig om een versterker 24/7 aan te laten staan. Tenzij je Nuon aandelen hebt.

dre73

waarom op klasse a als ie geen verschil kan horen? ???
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

PorscheHD

Zo vaak staat ie niet aan. Alleen verschil hoor ik nog niet echt dus dan is AB ziezo logischer denk ik.... ga er nog eens voor zitten om te luisteren of het scheelt.

Wijx wondere wereld

Toch vreemd dat je ook een auto stand hebt.

Waarschijnlijk zet je met de schakelaar de ruststroom wat hoger of zit ik er naast?

Puur klasse AB bestaat niet, er is altijd een paar watt klasse A
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Rowdy

#19
Quote from: EJ on December 26, 2011, 08:59:08
Het theoretische rendement van klasse A is maximaal 25%.
Weet je dat zeker?

dre73

rond de 50% lijkt me een betere inzet! ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rowdy


EJ

Quote from: Rowdy on January  1, 2012, 18:21:07
Weet je dat zeker?
Ja. 100% zeker, is een gevolg van de gebruikte techniek. Lees bijvoorbeeld http://193.190.56.244/~jgenoe/Cursus/Klasse%20Aversterkers.pdf eens.

QuoteRendement van ten hoogste 25 % (bij volle uitsturing)

of http://sound.westhost.com/efficiency.htm#classa



Iemand die roept dat een klasse A versterker een rendement van 50% heeft, heeft niet met een klasse A versterker te maken.

Zee

Quote from: EJ on January  1, 2012, 22:01:50

Iemand die roept dat een klasse A versterker een rendement van 50% heeft, heeft niet met een klasse A versterker te maken.


Misschien wel in het geval het om een audiofiele klasse A versterker gaat.  Veel audiofielen tarten immers alle natuurwetten!  :dry:
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

dre73

nog een extra reden om in ab te gaan spelen! :D

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.