Radeon en gamma & TT

Started by SiR-ROUND, May 28, 2002, 20:04:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND

Hij is binnen!

Ik heb het aan de praat gekregen maar ik vraag me af wat ik voor instellingen ik moet hebben en/of hoe ik eraan kom.

Natuurlijk kan ik niet zomaar waarden overnemen omdat mijn PJ niet hetzelfde is als die van een ander...

Ik kan de gamma in het overlay corrigeren met de Ati drivers, alleen doe ik dan maar wat op het gevoel...

Met TT vind ik het klote, ik heb daar ook aan de andere controils gezeten en ik heb een back to defaults knop nodig!

Ik weet dat er een waarde van 2,2 gekoppeld is aan de juiste filmgamma, maar hoe vertaald zich dat?

Overigens voor de andere TT gebruikers, ik ben nog niet helemaal blij met die software, ik moet bv ook telkens het juiste beeldformaat kiezen en hoe slaat TT dat op per DVD etc.?

Misschien eens op het forum kijken?

The Haunting bv heeft met gammacorrectie ineens een stuk meer mooie details dus daar ben ik (wel) blij mee....

crazyman

Nu je amp niet meer is  :-[ , kan je je volle aandacht aan die videokaart schenken  ;D

mzzl, Crazy
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

SiR-ROUND

Denk je nou echt dat ik ga zwoegen om vervolgens geen film te kijken/luisteren?

Moet het wel ergens voor doen hè?

Maar dan nog wil ik graag antwoorden op mijn vragen...

 8)

crazyman

Ach wat wormvormig aanhangsel ik nu, je pak gewoon de analoge STEREO uitgang van je geluidskaart welke je aan je STEREO versterker knoopt ;) , wat nou geen audio 8) .

mzzl , crazy
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

Robbo

#4
Hoi Sir,

TT is ontwikkeld voor de Radeon 7200 met de 7093 drivers. Voor de instellingen moet je even zoeken onder 'scoped settings' op het TT forum: immersiveforum.com. Daarna daar vanaf blijven en de rest met je projector regelen.

Bij mij zijn de instellingen in de Ati driver geblocked dus ik vermoed dat TT het overneemt.

Over het beeldformaat: eerst upgraden naar versie 1.1 ! Vanaf deze versieworden namelijk per resolutie de beeldinstellingen onthouden.

De voorkeursinstellingen van het beeldmenu (ctrl v) worden getriggerd door het beeldformaat op de DVD. Je kunt zoals in de handleiding staat een extra instelling aanmaken om een 2.35 beeld weer te geven (en deze gebruik je dus ook gewoon voor 1.85 films) maar dan moet je elke DVD apart de dit geheugen als standaard programmeren.

Wat ik gedaan heb is een copie gemaakt van de 4:3 en 16:9 instellingen en daarna deze aangepast, want deze worden namelijk standaard getriggerd. En hoef je dus niet bij elke nieuwe DVD het beeldformaat te selecteren. Zet wel 'lock aspect' uit want door je beeldformaat van 1440/960 = factor 1,5:1 klopt dat voor TT 'niet' meer.

Nog effe opletten dat je het geluid op 48000 heb staan, staat std. op 44100 !

Grtz,
Rob


 

SiR-ROUND

Thx Robbo, daar heb ik wat aan!

Hoe kom ik aan die drivers? Ik heb nu de meest recente van Ati(onder XP zegt ie: 6.13.10.6071?)...

Overigens herkent XP de kaart als 7200 en Powerstrip ook(idem onder W98), maar W98 ziet de kaart als RAdeon DDR... Mijn DVD OS is W98...

Die scoped settings, zijn die wel universeel?

Ik gaat weer aan de slag ermee...

Crazy Ctrusvrucht:

In een ander topic heb ik laten weten dat de analoge outputs van de SB ook dood zijn, dit ivm het sterven van het geluid van de Aldi capturekaart denk ik... Heeft een opdonder gehad... Dus ook geen analoog stereo(DPL)... :'(


SiR-ROUND

Okay... FF offline geweest om het een en ander te proberen...

De drivers heb ik nu op 7093 en de softwareversie van TT had ik al op 1.1...

Videosettings op scoped maar...

Ja hoor H/W acceleration gaat niet aan...

Ik heb regedit geprobeerd maar geen succes... TT geeft een foutmelding en reset het naar software...

Enne... Ik dacht de nieuwe DVD genie wel TT zou ondersteunen? Niet dus...


Robbo

Je kunt het beste Regio Killer gebruiken.  DVDGenie 'ha(c)kt' nogal in de registry.

H/A moet werken met driver 7093 en Win98SE.  Je zou regedit niet hoeven te gebruiken. Beste is om een verse install te maken.  


Grtz,
Rob

SiR-ROUND

Ik zag al dat er bepaalde volgordes etc. gebruikt moeten worden om sommige dingen aan de praat te krijgen...

Een verse install? Hmmm.... Ik heb geen zin om een complete te doen(incl. W98SE)... Misschien helpt het als ik TT weghaal en opnieuw installeer?

Als dat maar goed gaat qua licentie!

Overigens weet ik niet welke Ravisent decoderversie het beste samenwerkt.... Dat kon ik zo snel niet vinden... Enig idee Robbo?

Het hele systeem is nu een beetje van slag... Als ik een DVD-tje draai zie ik rafelige randen...

 :(

Maar ook nog positief nieuws... De desktop(en dus rightclickmenu's) zijn scherper met de Radeon op 1440x960@48Hz... Dus dat RFI gedeelte is inderdaad goed van de Radeon...

SiR-ROUND

Hmmm...

Misschien doet dit het wel:

Quote1.2 fixes the following issues:
- Fix for Windows 9x
* SiR-ROUND DXVA flag setting
- Fix for PAL DVD's sometimes not using the correct overlay color settings.
- Fix for occasional incorrect AR settings on startup
- Fix for DVD not always auto-launching
- Other fixes

 :D

Robbo

Je kunt proberen de Ravisent decoders te deinstalleren en opnieuw te installeren (zie Ravisent directory). Je krijgt alleen bij het deinstalleren van Ravisent een melding. Na elke stap even rebooten.

Heb je DirectX versie 8.1 ?

Wel schijnt het zo te zijn dat de Ravisent drivers allergisch zijn voor andere speler (WinDVD dacht ik), dus een versie instal zal toch niet verkeerd zijn.

Ik gebruik een Image programma (PQDI) om snel mijn PC om te zetten.

Mijn volgorde bij installeren PC:

Zet je WIN98SE CD op de D partitie.
Format C:
Installeer (in deze volgorde):
 WIN98SE vanaf de D (minimal install)
 nieuwste moederbord drivers
 DirectX 8.1
 Radeon drivers
 Theatertek
 upgrade TT naar 1.1, dan naar 1.11
 Powerstrip
 Regio Killer
 ev. DScaler

That's it. Een cleane install met zo weinig mogelijk 'shit'. Dat werkt naar mijn idee het beste.

Grtz,
Rob



Installeer Theatertek
 

Robbo

Met TT 1.2 wacht ik nog even. 1.1.1 werkt bij mij prima. Laat ze maar eerst alle bugs van 1.2 eruit halen ;)

Robbo

#12
De toegangssleutel is gelockt op je harddisk en je processor. Alleen als je deze verandert moet je een nieuwe key aanvragen.


Grtz,
Rob

SiR-ROUND

Okay...

Ik heb na de installatie van TT pas de Radeon gekregen en de bijbehorende software geinstalleerd waaronder ook de ravisent Ati DVD speler, daarmee heb ik waarschijnlijk wat verkloot...

Het probleem is dat ik nog steeds niet helemaal "over" ben naar de nieuwe PC qua normaal gebruik, als dat eenmaal zover is wordt de HTPC echt stand alone...


Thanx so far Robbo!

Robbo

Je kun ook een kleine aparte partitie met dual boot aanmaken voor HTPC gebruik. 1 Gig moet genoeg zijn.

Grtz,
Rob

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Ik draai al dualboot... XP is het werk OS en W98SE DVD...

Alleen voor XP en het gamen is het oude systeem te traag.

Ik heb al een werkende config op de nieuwe comp(wederom dual boot SE voor gaming en XP voor work), maar de desktops en mail(twee userprofiles XP) etc. overzetten naar de nieuwe comp kost tijd... Ik weet inmiddels wel hoe het moet, maar het blijft gekloot en in die tijd doe ik liever wat anders...

Maar ik zal er binnenkort gewoon aan beginnen... :-[

SiR-ROUND

Bedankt Frank, maar de problemen die ik heb zijn niet XP gerelateerd...

H/W wil niet aan onder 98SE...

Maar als een clean install het niet fixt?

Robbo

En ook na handmatig de DXVA op 0 (=uit) gezet te hebben, werkt het niet ?


HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies\DirectX VA
"DXVA"=dword:00000000


Grtz,
Rob


J.A.F._Doorhof

Stom '98 ;D.
Sorry.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Foei Frank toch!

Jij weet net zo goed als ik dat er nooit eens iets feilloos werkt met de computer...

Daarom vind je de PSM-1 ook zo leuk...

 ;D

J.A.F._Doorhof

Kun je nog steeds gewoon bestellen hoor  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Ik wist het!

Dubbel foei!

 ;D

Robbo

Nog gelukt Sir ?

Grtz,
Rob

SiR-ROUND

Hehe... Eindelijk ingelogged...

Ik ben er nog niet uit Robbo...

Het wordt zeker een clean install, want sinds ik WinDVD 4 heb geprobeerd is alles in de soep gelopen...

Thanx for caring!  :-*

Moet er dus ASAP voor zorgen dat al het werk van de vrouw op de nieuwe PC draait, dan gaat de format c: erover...

 ;D