NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

Started by _ MarcelloW _, December 21, 2011, 17:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

frankly

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

_ MarcelloW _

Quote from: dennisboonstra on February 11, 2013, 11:02:00
Welke apps gebruiken jullie voor het remote afspelen van muziek zonder tv gebruik.

Ik heb hier aan hardware staan:
Eminent em7180 (dnla upnp renderer+server)
Oppo bdp-103 (dnla, upnp renderer)
Thecus NAS n5550, 5disk intel atom1,8ghz 4gb ram)
Upnp server is plex media server, maar is ook te vervangen door enig ander.

Nu heb ik een paar tools geprobeerd, maar zonder echt goede resultaten. Voor het remote afspelen heb ik android 4.2 en ipad ios 6.1 beschikbaar.


Bubble (op android)
Pplayer (op ios)
Yatse (android) voor XBMC bediening.

Ook gebruik ik DS audio, maar dat werkt alleen met een Synology NAS.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

dennisboonstra

Quote from: skank1 on February 11, 2013, 11:15:22
Ipeng voor ipad en afspelen via airplay op versterker

Ipeng is voor een logitech squeesebox
airplay werkt ook niet naar behoren
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

skank1

Quote from: dennisboonstra on February 11, 2013, 12:11:58
Ipeng is voor een logitech squeesebox
airplay werkt ook niet naar behoren

Ja en?
Je hoeft geen squeezebox te hebben he, ipeng heeft zn eigen player
Je zet squeezebox server (software) op je pc, nas of server, selecteert met je ipad, of iphone, en laat het spelen via airplay naar je versterker door je home cinema
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennisboonstra

daar stip je juist het probleem aan.

Ik heb een NAS en wil geen servers op mijn pc draaien uit principe
een ander punt: "en laat het spelen via airplay naar je versterker door je home cinema"  -> hoe, airplay vertikt een dnla/upnp renderer te vinden hier.

Ik heb na het testen nog geen tool gevonden die ook maar een upnp renderer vind binnen mijn netwerk. Het riekt naar apple censuur.

Pplayer (op ios) is niet vindbaar.
Bubble-upnp werk wel, deed het al. Heb er wisselende ervaringen mee kwa stabiliteit, of dit aan mijn samsung nexus/bubbel of eminent/oppo ligt is mij nog een raadsel. Voorlopig wil ik nog niet over naar de payed versie.

other sugestions? gaat het beter werken met een overstap naar een dune/popcorn?
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

skank1

Quote from: dennisboonstra on February 11, 2013, 13:24:40
daar stip je juist het probleem aan.

Ik heb een NAS en wil geen servers op mijn pc draaien uit principe
een ander punt: "en laat het spelen via airplay naar je versterker door je home cinema"  -> hoe, airplay vertikt een dnla/upnp renderer te vinden hier.

Je moet geen servers op je pc draaien als je een nas hebt.
Je draait de server dan op je nas zelf...
Uit principe zeg je, welk principe? Ik zie echt geen reden waarom niet
Ondersteund je versterker wel airplay?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennisboonstra

ik heb nu eenmaal principes.

Nee, mijn versterker ondersteund dit niet. Anthems werken alleen met usb-schijven, waar ook weer een tv voor nodig is.

Maar andere sugesties? apple tv is een van die principe's waar ik tegen ben.
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

_ MarcelloW _

Je wil graag van Amstelveen naar Alkmaar, maar niet over de A9 rijden... Je kunt het jezelf minder lastig maken....
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

dennisboonstra

Klopt, maar tomtom kan ik ook vragen om alternatieven.

techniek moet faciliterend zijn niet leidend. Graag ontopic, please.
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

_ MarcelloW _

Je hebt helemaal gelijk. En een AppleTV faciliteert in al deze zaken. Principe of niet.

Wat je ook kunt gebruiken is een Raspberry Pi, deze support ook Airplay (wanneer je er XBMC op zet)

Kosten zijn dan minimaal (60 euro) en het werkt meer dan redelijk.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

dennisboonstra

Deze neem ik graag mee, groot hobby gehalte, lage WAF ;)
Out of the box oplossingen?

Bubbel-upnp werkt inmiddels gewoon goed, nu de ipad nog. Mijn telefoon is al zo snel leeg met dagelijks gebruik, hem daarnaast gebruiken als remote drukt de batterij nog verder.
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

_ MarcelloW _

Plugplayer voor ipad. werkt bijna hetzelfde als bubble. http://www.plugplayer.com/

En is inmiddels ook voor android beschikbaar zie ik.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

dennisboonstra

Die app doet het aardig, thanks

had wat opstart problemen, 501 errors, inmiddels ziet bij mijn plex server volledig. ogg, wav, flac, multichannel flac, alles geen probleem.
En het voornaamste is, hij is simpel te bedienen ;)

thanks
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

_ MarcelloW _

Zo lastig is het allemaal niet.

Als je dan nog een AppleTV erbij koopt, kun je dmv Airplay met PlugPlayer alles erop afspelen.

Staat volgens mij ook gewoon in de TS.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

dennisboonstra

Quote from: _ MarcelloW _ on February 11, 2013, 16:36:28
Zo lastig is het allemaal niet.

Als je dan nog een AppleTV erbij koopt, kun je dmv Airplay met PlugPlayer alles erop afspelen.

Staat volgens mij ook gewoon in de TS.

AppleTV , nee, geen payed content hier, en teveel wat niet mag. En het klopt dat het allemaal goed werkt, dito voor mij ipad, maar nee,nee,toch maar niet;p
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennisboonstra

Klopt, ik had een android tablet, tot ik een collega van mij zag spelen met zijn ipad3, ik was verkocht. Heb inmiddels 2 van die dingen.

Maar apple tv, nee. ik wil zelf mijn media/content bepalen
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

jokapo

Door alle mediaplayers die er zijn zie ik het bos niet meer

Mijn Situatie:

Humax 5200c
Sitecom X6 N900
Denon 2808 versterker
Binnenkort komt er nog een Synology NAS bij sta alleen nog in twijfel of dat ik voor een 2-bay systeem of 4-bay systeem ga


Ik ben op zoek naar een mediaplayer zonder HD (daar is de NAS voor) en waar xbmc op draait.

Gebruik zal zijn, zoals bij de meeste onder ons, voor het streamen van films, series en muziek.

Het formaat van de mediaplayer heb ik het liefste zo klein mogelijk zodat ik hem uit het zicht kan leggen.


De players die ik wel interessant vind vooralsnog:


  • Apple TV 2 nadeel voor mn gevoel tis apple en weet niet in hoeverre ik jailbreaks telkens weer opnieuw uit moet voeren
  • Pivos DS android gebaseerd nadeel het 5.1 sound schijnt nog wel eens problemen te geven
  • WD TV 2011 nadeel geen xbmc mogelijk al kan je er in combi met hetgeen hier staat/komt te staan wel het meeste mee


Wat zijn jullie bevindingen.

_ MarcelloW _

@ jokapo..
Ik heb nog 2 opties voor je:
Raspberry Pi (met XBMC) (60-70 euro)
Arctic MC001 met XBMC http://www.arctic.ac/en/p/free-shipping-item/638/mc001-xbmc-eu.html?c=2296

Die laatste is ook als barebone http://www.amazon.de/ARCTIC-MC001-E-Media-Center-Barebone/dp/B005DL6V8G/ref=sr_1_sc_1?ie=UTF8&qid=1360761979&sr=8-1-spellte koop, dan kun je eenvoudig zelf geheugen en (evt) ssd erbij kopen.

Ik heb zelf de barebone in gebruik, met SSD (win7 + XBMC), 8GB geheugen en een CEC module (zodat ik XBMC met de remote van mn TV kan bedienen)
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Quote from: dennisboonstra on February 12, 2013, 21:11:40
Klopt, ik had een android tablet, tot ik een collega van mij zag spelen met zijn ipad3, ik was verkocht. Heb inmiddels 2 van die dingen.

Maar apple tv, nee. ik wil zelf mijn media/content bepalen

Het gaat toch nog steeds over muziek streamen? Dat kan gewoon met een AppleTV hoor...

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

jokapo

Quote from: _ MarcelloW _ on February 13, 2013, 14:24:23
@ jokapo..
Ik heb nog 2 opties voor je:
Raspberry Pi (met XBMC) (60-70 euro)

Arctic MC001 met XBMC http://www.arctic.ac/en/p/free-shipping-item/638/mc001-xbmc-eu.html?c=2296


Ik heb zelf de barebone in gebruik, met SSD (win7 + XBMC), 8GB geheugen en een CEC module (zodat ik XBMC met de remote van mn TV kan bedienen)

Heeft de Raspberry ook niet problemen met FullHD/ 5.1?

Arctic MC001 heb ik gezien ja in je Tweakers topic  :bigsmile:, maar is deze qua formaat niet redelijk groot?

IPV een cec module zit ik eraan te denken om mn asus infinity als ab te gaan gebruiken

Qua xbmc ben ik nog niet super ervaren..... zeg maar gerust een leeuk  :blush: maar wat ik vooralsnog bij de mensen om mij heen van heb gezien is dit wel een van de meest uitgebreide en ondersteunde besturingssystemen voor je media (correct me of i am wrong)

Win7 in combi met xbmc is ook iets waar ik aan heb lopen denken al zou ik windows dan wel compleet willen strippen het moet geen computer worden  :tongue2:

Excuus als het me allemaal nog niet geheel duidelijk is

_ MarcelloW _

RaspPi werkt prima met FULLHD en 5.1. Zou een perfecte oplossing zijn. Helemaal wanneer je je library gaat hosten op je NAS.

Ik weet niet waar je woont, maar assistentie/demo is in principe geen probleem.

Wat betreft windows 7 is het hel eenvoudig, je zet XBMC in je opstartmap en je ziet niets meer van Windows.

Ikzelf ga vandaag nog even wat recources uitzetten zodat het opstarten nog sneller gaat. Dan ben ik helemaal tevreden. Al draait het nu erg soepel!

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

jokapo