NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

Started by _ MarcelloW _, December 21, 2011, 17:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frux

Als ik bijvoorbeeld een Synology Disk Station DS212 koop, en ik hang er via een usb-poort een externe harde schijf aan, kan ik daarvan dan ook films streamen? Dus met andere woorden, werkt deze schijf dan net zo als een interne schijf?

J0ell

Quote from: Frux on February  6, 2013, 02:35:33
Als ik bijvoorbeeld een Synology Disk Station DS212 koop, en ik hang er via een usb-poort een externe harde schijf aan, kan ik daarvan dan ook films streamen? Dus met andere woorden, werkt deze schijf dan net zo als een interne schijf?

Kan prima, je synology moet deze schijf automatisch delen, doet hij dat niet dan is het even delen en dan kun je hem terugvinden in je media player.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

_ MarcelloW _

Quote from: Frux on February  6, 2013, 02:35:33
Als ik bijvoorbeeld een Synology Disk Station DS212 koop, en ik hang er via een usb-poort een externe harde schijf aan, kan ik daarvan dan ook films streamen? Dus met andere woorden, werkt deze schijf dan net zo als een interne schijf?

Dat werkt prima. Wat je ook kunt doen is een USB station kopen. Dan kun je ook zonder problemen je USB schijven op je netwerk delen. Toevallig heb ik er een te koop staan...


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130791.msg2357691#msg2357691

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

johan d

Quote from: Frux on February  6, 2013, 02:35:33
Als ik bijvoorbeeld een Synology Disk Station DS212 koop, en ik hang er via een usb-poort een externe harde schijf aan, kan ik daarvan dan ook films streamen? Dus met andere woorden, werkt deze schijf dan net zo als een interne schijf?
Waarom zou je dat doen? Een NAS dient juist om vanuit de interne HHD's op te slaan en te streamen...

Jorgmom

Misschien is het antwoord al 100x gegeven dat durf ik niet te zeggen hoor, maar ik heb de volgende vraag:
In de zeer nabije toekomst (lees week of 3-4) heb ik samen met me vriendin de sleutels van ons nieuwe huisje, nu ben ik al het één en ander aan het regelen voor de media dat dit gewoon compleet aangesloten kan worden zodra we alles verbouwd hebben.
Ik heb straks een laptop die ik met draadloos internet van internet wil voorzien via een router (nog geen idee welke), aan deze router ga ik mijn synology hangen (geen idee welk type, deze gekregen van mijn schoonvader). Deze wordt bedraad aangesloten voor zo hoog mogelijke snelheid.
Ik heb daarbij een onkyo sx-tr608 receiver, model uit 2010 geloof ik, kan niet aan het netwerk worden gehangen maar heb hier ook geen behoefte aan en heb een samsung smart TV ue46eh6100w. Deze heeft wireless internet, maar gaat waarschijnlijk ook bedraad aan het netwerk worden gehangen.
Kan ik de bekabeling vanaf de synology halen voor de tv? of moet de tv ook gewoon naar de router worden gebracht? Wat gaat een mediaspeler hierbij nog toevoegen? Streamen vanaf de synology zou ik toch met de smart tv ook kunnen? of zit ik hier heel erg beperkt qua mogelijkheden dan?
Ik wil straks ook 3d blu rays af gaan spelen (originele schijfjes) en heb nu alleen een blu ray speler, deze ga ik dus nog vervangen voor een blu ray 3d speler. Is het hier ook mogelijk om geen 3d blu ray speler te kopen maar een 3d mediaspeler aan te schaffen? zoja welke prijsklasse en welke types zit ik dan?

Ik hoor het graag!

skank1

Streamen met een smart tv is heeeeeel beperkt
Ga onmiddelijk voor een goeie, bv dune base 3d
Speelt ook 3d af

Alles vast bekabelen naar je router..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

johan d

1. synology zou ik niet naast de TV zetten (wel rechtstreeks op de router)
2. 1 LAN-kabel naar TV volstaat, daar kan je eventueel een switch plaatsen voor de TV, mediastreamer, audiostreamer,...

_ MarcelloW _

Altijd via een router apparaten met elkaar verbinden.
Als er na die router een switch staat, kan het ook via die switch.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Jorgmom

Oke de synology dus aan de router hangen en bij de router plaatsen? Of willekeurige plek ergens anders in huis?
Mediaplayer, bv dune base 3d?(andere opties?) moet dan ook aan netwerk hangen, maar dat kan dan vanaf een switch die ik wel bij de tv moet plaatsen? Daar sluit ik dan de mediaplayer en de tv op aan? begrijp ik het zo goed?
Mediaplayer is dus wel echt een toevoeging die veel meer bied als alleen de synology aan de tv hangen?

johan d

Quote from: Jorgmom on February  6, 2013, 11:18:18
1. Oke de synology dus aan de router hangen en bij de router plaatsen? Of willekeurige plek ergens anders in huis?
2. Mediaplayer, bv dune base 3d?(andere opties?) moet dan ook aan netwerk hangen, maar dat kan dan vanaf een switch die ik wel bij de tv moet plaatsen? Daar sluit ik dan de mediaplayer en de tv op aan? begrijp ik het zo goed?
3. Mediaplayer is dus wel echt een toevoeging die veel meer bied als alleen de synology aan de tv hangen?
ja, ja, ja

skank1

Quote from: Jorgmom on February  6, 2013, 11:18:18
Oke de synology dus aan de router hangen en bij de router plaatsen? Of willekeurige plek ergens anders in huis?
Mediaplayer, bv dune base 3d?(andere opties?) moet dan ook aan netwerk hangen, maar dat kan dan vanaf een switch die ik wel bij de tv moet plaatsen? Daar sluit ik dan de mediaplayer en de tv op aan? begrijp ik het zo goed?
Mediaplayer is dus wel echt een toevoeging die veel meer bied als alleen de synology aan de tv hangen?

Waar je de synology plaatst , speelt geen rol, liefst niet bij je tv voor het lawaai, zolang hij maar met een vaste kabel verbonden is met de router.
Mediaplayer bij je tv , met vaste kabel achter router (zit daar een switch tss, geen probleem)
Bv tv, mediaplayer, blurayspeler, versterker allemaal op je switch, en dan van je switch naar router

Mediaplayer is sterk aan te raden, ga ook direct voor een goeie zoals een dune, want vroeg of laat schakel je toch over indien je een andere koopt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Jorgmom

Ik wil dan een mediaplayer waarmee ik ook 3d bluray schijfjes kan afspelen, dus dat ik geen blu ray(3d) speler meer nodig heb. Zijn die mediaplayers er? of is dat net zo duur om aan te schaffen als een losse blu ray speler en een losse mediaplayer zonder die functie

J0ell

Quote from: johan d on February  6, 2013, 08:57:11
Waarom zou je dat doen? Een NAS dient juist om vanuit de interne HHD's op te slaan en te streamen...

Waarom niet? als je 1 bay hebt waar maar 3 tb in kan. Dan is het een uitkomst om op de overige 3 USB poorten nog eens een aantal TB te hangen.  :D
Zo hoef je nog niet te upgraden naar een nieuwe nas met meer bays.
Het is een wat rare oplossing maar wanneer je ooit wenst te upgraden dan kun je van die externe gewoon interne hdd's maken.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

J0ell

Quote from: Jorgmom on February  6, 2013, 11:37:22
Ik wil dan een mediaplayer waarmee ik ook 3d bluray schijfjes kan afspelen, dus dat ik geen blu ray(3d) speler meer nodig heb. Zijn die mediaplayers er? of is dat net zo duur om aan te schaffen als een losse blu ray speler en een losse mediaplayer zonder die functie

Dan moet je denk ik voor een popcorn gaan, voor de Dune's heb je dat niet dacht ik.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

skank1

Quote from: joelvandebeek on February  6, 2013, 11:50:07
Waarom niet? als je 1 bay hebt waar maar 3 tb in kan. Dan is het een uitkomst om op de overige 3 USB poorten nog eens een aantal TB te hangen.  :D
Zo hoef je nog niet te upgraden naar een nieuwe nas met meer bays.
Het is een wat rare oplossing maar wanneer je ooit wenst te upgraden dan kun je van die externe gewoon interne hdd's maken.

Beter van de eerste keer een nas kopen met genoeg expansion bays kopen, of direct voor een server gaan
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

J0ell

Quote from: skank1 on February  6, 2013, 11:55:14
Beter van de eerste keer een nas kopen met genoeg expansion bays kopen, of direct voor een server gaan

Geef ik je gelijk aan, maar je kunt in het verleden een verkeerde keus/inschattingsfout gemaakt hebben  ;D
Dan is dit een prima oplossing, het is inderdaad verstandiger en goedkoper om het direct goed te doen maar......  :D
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

dennism

Quote
Altijd via een router apparaten met elkaar verbinden.
Als er na die router een switch staat, kan het ook via die switch.

Dit is eigenlijk een foute manier van redeneren (wel de meest kosten effectieve trouwens) en wel omdat in een consumenten router vrijwel altijd erg beknibbbeld wordt op het switching gedeelte, ook niet onlogisch als je ziet wat een router vaak moet doen (even heel basaal: routeren, filteren, wireless networking en switching) voor het liefst zo weinig mogelijk geld. Als je geen optimale netwerk snelheden nodig hebt met een laag budget ook geen slechte insteek trouwens, echter de meest voorkomende oorzaak bij consumenten die klagen over lage transferrates op het interne netwerk is het gebrek aan goede switching op de (budget)router. Ik heb al meerdere malen netwerken "gefixed" door enkel even mijn HP 1810 8 Poorts hobby switchje uit te lenen en te plaatsen voor de router. Een goede switch zal bijna altijd een verbetering zijn voor het interne netwerk boven het gebruik van de router als switch.

Quote

Waarom niet? als je 1 bay hebt waar maar 3 tb in kan. Dan is het een uitkomst om op de overige 3 USB poorten nog eens een aantal TB te hangen. 
Zo hoef je nog niet te upgraden naar een nieuwe nas met meer bays.
Het is een wat rare oplossing maar wanneer je ooit wenst te upgraden dan kun je van die externe gewoon interne hdd's maken.

Leuke (tijdelijke) oplossing als je data geen redundancy behoeft, wanneer dit wel het geval is, is bovenstaande een minder goede oplossing.

J0ell

Quote from: dennism on February  6, 2013, 12:21:23

Leuke (tijdelijke) oplossing als je data geen redundancy behoeft, wanneer dit wel het geval is, is bovenstaande een minder goede oplossing.

Klopt, maar puur voor data opslag lekker beetje extra ruimte. Redundancy even buiten beeld gelaten uiteraard.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

bask04

dag allen

Even een vraagje

ik heb een ps 3 en game daar eigenlijk alleen maar mee.
Heb wel via het internet wat erop zit
met wat rommelen op lsdb.nl wat live setjes op de hdd gekregen
en die doen het ook.
Maar heb het idee dat ik niet dus de dingen gebruik die hij makkelijk kan
streamen hoor ik dus van jullie,   dat is dus muziek van bv laptop naar ps 3 kopieren???
Hoe werkt dit?

Graag zou ik bv een nr opzoeken op laptop eerst op youtube bv
dat ik zeker weet dat het juiste nr is
en dan op de hdd van de playstation zetten.
Hoe kan ik dit makkelijk doen?


alvast vriendelijk bedankt

frankly

Problemo ;) van een vriend.
Heeft staan; Synoligy DS413J, PS3, Pioneer PDP428DX, Cat 6 bekabeld (via TSlink homeplug) aangesloten.
Zet met Toolnix (MKVMerge) en AVIAddXSubs .srt subs in de file samen met een avi, maar krijg die subs niet gevonden op de PS3.
Heeft iemanmd zelfde probleem, of liever de oplossing, of is meer info gewenst?
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

_ MarcelloW _

PS3 werkt niet met externe subs.

Je zou ze er hard moeten "inbakken" om dat werkend te krijgen.

De beste oplossing? Koop een mediaplayer erbij.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

frankly

@Marcello, Thnx voor je snelle antwoord. Ik roep al een paar jaar dat er een Oppo naast moet, maar ja.. 8
En heb je toevallig een link naar een progje dat dat kan (reencoden duurt trouwens nogal lang toch?)
of moet ik nog maar een heel hard Oppo (of bijhvoorbeeld Dune / Mede8er MED600X3D etc.) roepen??
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

dennisboonstra

en ook hier de vraag, streamen zonder gebruik te maken van tv? welke merken kunnen dat?
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

_ MarcelloW _

Reencoden doe ik al Jaaaaren niet meer aan, vandaar dit topic..

Maar iets als MKV2VOB (even googlen) zou moeten werken. Dan kun je de ondertitels kiezen en dan zou het progje ze er in moeten bakken.

Je processor is de limiterende (qua tijd) factor in deze.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

dennisboonstra

Welke apps gebruiken jullie voor het remote afspelen van muziek zonder tv gebruik.

Ik heb hier aan hardware staan:
Eminent em7180 (dnla upnp renderer+server)
Oppo bdp-103 (dnla, upnp renderer)
Thecus NAS n5550, 5disk intel atom1,8ghz 4gb ram)
Upnp server is plex media server, maar is ook te vervangen door enig ander.

Nu heb ik een paar tools geprobeerd, maar zonder echt goede resultaten. Voor het remote afspelen heb ik android 4.2 en ipad ios 6.1 beschikbaar.
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25