NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

Started by _ MarcelloW _, December 21, 2011, 17:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

StefaanD

En krijg je er gratis, nou ja, een aantal andere "problemen" bij  :D

Ga me komend weekend eens bezighouden met Video Station van Synology, kijken hoe ver we daarmee komen.

_ MarcelloW _

Quote from: StefaanD on November 14, 2012, 15:40:49
En krijg je er gratis, nou ja, een aantal andere "problemen" bij  :D

Ga me komend weekend eens bezighouden met Video Station van Synology, kijken hoe ver we daarmee komen.

Ligt er aan wat je problemen noemt.

Wat is je doel, waarvoor wil je videostation gebruiken?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

StefaanD

Het ultieme streamen  :D

Ah MarcelloW 'k heb ervaring zat met media-spelers, maar ben niet snel content  ;D

Ultiem = geen omkijken naar en weinig tot geen onderhoud, wil gewoon films en in mindere mate tv series kijken.

Dus kort uitgelegd download wordt opgepikt en in de movies map geplaatst en mediaspeler soft pikt deze op en plakt er automatisch de juiste metadata aan vast, inclusief cover *

Dune lekkere speler hoor, maar als je iets wilt als een movie wall, dus iets wat het oog wat aan heeft dan zit je vast aan YaDIS, Zappitti over andere Dune Explorers en dus handwerk. Daar wil 'k eigenlijk vanaf.
Idem dito eigenlijk met een Apple TV


Nu Synology's Video Station is zeker de heilige graal niet, maar wil er wel eens mee spelen. Meestal moet soft me in de eerste 5 minuten beet hebben anders gaat het al snel de prullenmand in  ;)


* Fan Art en Banner zijn in Video Station (nog) niet aanwezig.

_ MarcelloW _

(XBMC)
Dat in combinatie met SABNZBD en Sickbeard (en evt couchpotato) op je Synology NAS en je bent klaar.

XBMC zoekt zelf in je mappen naar nieuwe episodes van je TVshows, Films enz. Kan ondertitels downloaden, download de moviesheets...

Kortom, ultiem!

AppleTV met XBMC kan dit, ik begin binnenkort aan een Raspberry Pi met XBMC, mijn ervaringen zal ik hier posten.

Kortom, ik heb geen handwerk meer.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

StefaanD

Dat weet 'k wel, alles aan de Synology kant heeft voor mij nog weinig geheimen.

Maar geen JB voor Apple TV 3 en ziet er toch meer en meer naar uit dat dit ook niet gaat gebeuren. Dus geen XBMC op mijne zwart kastje.

En om 200 € voor een Apple TV 2 neer te tellen ... nee dank je zo'n Apple fan-boy ben 'k nu ook weer niet  ;D


Ah vind het eigenlijk wel een geinige bezigheid die mediaspelers.

Heb hier wel nog een Mac Mini rondslingeren, deze kan eventueel ingezet worden.

skank1

Htpc met xbmc en nas die je nu hebt met sabnzb , logitech squeezebox, sickbeard en couchpotato, en je ipad 3 vr muziek, klaar :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

riddim050

Wat voor routers gebruiken jullie eigenlijk? Ik zelf gebruik n Netgear wndr4000 met een netwerk schijf (gaat niet echt lekker met mdplayer). Maar beter om echt voor een NAS te gaan dus?
Roksan Caspian M2 │Pioneer VSX LX55 │ Pioneer BDP-LX55 │Cambridge Audio DacMagic│Front: Dynaudio Focus 160 │ Surround/Center:  Scandyna │LG OLED 55C8 PLA│PS4Pro

skank1

Standaard gigabitrouter van telenet.. Daarachter een gigabit switch.. E daarop de server, mediaspeler enz verbonden met cat 5e of 6 utp kabels
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

gogo

Mijn NAS 213+ is binnen en hij draait als een zonnetje, wat een top ding.

Kosten me als leek wel wat moeite om de tvix 6600 via de nas te laten lopen maar het is gelukt.

Alles werkt perfect alleen als ik een bluray bestand in de hoogste kwaliteit (shakira live in Paris) wil afspelen dan gaat hij toch na verloop van tijd stotteren. Ik heb wel alles aangesloten via netwerk kabels ik heb een sitecom wl309 gaming router, die moet snel genoeg zijn lijkt mij

Vandaar een paar vragen.

1 Klopt dit doordat de chip in de tvix 6600 verouderd is, in vergelijking met de media spelers van nu, of heb ik toch iets verkeerd staan?

Ik wil nu op de kinderkamers ook mediaspelers neer zetten.

2 Als ik mijn tvix bij de kinderen neer zet, en ik sluit die aan via hdmi rechtstreeks op de tv, krijgt hij dan wel geluid als de film alleen maar dts is, of maakt hij er dan zelf een normaal audio signaal van?

3 Als ik dan beneden een nieuwe neem welke kan ik dan het beste nemen lowbudget, die wel bluray aankan en alles speelt, ik zat aan een dune hd tv 101 te denken, maar ik zag net dat die geen digitale uitgang heeft, en die heb ik wel nodig om via mijn versterker zonder hdmi ingang dts af te spelen.

4 Als ik een dune hd tv 101 aansluit via mijn hdmi switch, die heeft wel een  audio digital coax uitgang, is dat ook voldoende om dts en digital prologic door te sturen, of heb ik echt een mediaspeler nodig met een digitale uitgang die nu ook op mijn tvix zit.

thx
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

J0ell

Thanks voor ruime handleiding!
Had zelf nog wat problemen met het streamen naar mijn Ipad toe maar dit is inmiddels (dankzij je bericht) ook verholpen!

Heb zelf inmiddels de WD ertussen uit gehaald (ik had deze ook  :) ) Liep constant vast en was erg traag.
Nu overstapt op de Sidewinder 3, ook zeker aan te raden.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

StefaanD

Quote from: skank1 on November 14, 2012, 17:40:05
Htpc met xbmc en nas die je nu hebt met sabnzb , logitech squeezebox, sickbeard en couchpotato, en je ipad 3 vr muziek, klaar :)

Late reactie, maar kan ook stukken goedkoper Raspberry Pi met XBMC erop  ;D

Is wel een pre-Frodo versie maar dat mag de pret niet drukken.

J0ell

Quote from: _ MarcelloW _ on November 14, 2012, 16:14:54
(XBMC)
Dat in combinatie met SABNZBD en Sickbeard (en evt couchpotato) op je Synology NAS en je bent klaar.

XBMC zoekt zelf in je mappen naar nieuwe episodes van je TVshows, Films enz. Kan ondertitels downloaden, download de moviesheets...

Kortom, ultiem!

AppleTV met XBMC kan dit, ik begin binnenkort aan een Raspberry Pi met XBMC, mijn ervaringen zal ik hier posten.

Kortom, ik heb geen handwerk meer.

Edit*

Hoe zit dit eigenlijk precies. Ik heb momenteel dan een synology 212+ staan met SABNZB. Deze download naar een map, die map wordt weer geshared met mijn Xtreamer.

Jij geeft aan dat je dan in combo werkt met XBMC, weet jij of dit ook op een Xtreamer sidewinder 3 kan? Heb me 3 maal in de rondte gezocht maar kon niets vinden hierover.

Momenteel moet ik elke keer handmatig mijn lijst met films bijwerken vanaf mijn xtreamer om de film info + posters op te halen. (Standaard Jukebox functie van Xtreamer)
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

gogo

Quote from: gogo on November 18, 2012, 23:51:31
Mijn NAS 213+ is binnen en hij draait als een zonnetje, wat een top ding.

Kosten me als leek wel wat moeite om de tvix 6600 via de nas te laten lopen maar het is gelukt.

Alles werkt perfect alleen als ik een bluray bestand in de hoogste kwaliteit (shakira live in Paris) wil afspelen dan gaat hij toch na verloop van tijd stotteren. Ik heb wel alles aangesloten via netwerk kabels ik heb een sitecom wl309 gaming router, die moet snel genoeg zijn lijkt mij

Vandaar een paar vragen.

1 Klopt dit doordat de chip in de tvix 6600 verouderd is, in vergelijking met de media spelers van nu, of heb ik toch iets verkeerd staan?

Ik wil nu op de kinderkamers ook mediaspelers neer zetten.

2 Als ik mijn tvix bij de kinderen neer zet, en ik sluit die aan via hdmi rechtstreeks op de tv, krijgt hij dan wel geluid als de film alleen maar dts is, of maakt hij er dan zelf een normaal audio signaal van?

3 Als ik dan beneden een nieuwe neem welke kan ik dan het beste nemen lowbudget, die wel bluray aankan en alles speelt, ik zat aan een dune hd tv 101 te denken, maar ik zag net dat die geen digitale uitgang heeft, en die heb ik wel nodig om via mijn versterker zonder hdmi ingang dts af te spelen.

4 Als ik een dune hd tv 101 aansluit via mijn hdmi switch, die heeft wel een  audio digital coax uitgang, is dat ook voldoende om dts en digital prologic door te sturen, of heb ik echt een mediaspeler nodig met een digitale uitgang die nu ook op mijn tvix zit.

thx

Helaas ng weinig antwoorden, en ik heb al weer een vraag  :crazy: ik heb op het forum wat gelezen over Cat5e of Cat6 kabels, ik heb nu een gewone Cat5 kabel, kan het zijn als ik die vervang voor een Cat6 dat het streamen van bluray dan wel lukt, of is gewoon de tvix6600 de bottle nek?
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

J0ell

Quote from: gogo on November 28, 2012, 12:17:15
Helaas ng weinig antwoorden, en ik heb al weer een vraag  :crazy: ik heb op het forum wat gelezen over Cat5e of Cat6 kabels, ik heb nu een gewone Cat5 kabel, kan het zijn als ik die vervang voor een Cat6 dat het streamen van bluray dan wel lukt, of is gewoon de tvix6600 de bottle nek?

Waarschijnlijk is je Tvix6600 de bottle nek aangezien cat5 met snelheden van 1000mbit kan.
De bestandsoverdracht gaat gemakkelijk met 80 tot 100 mb per seconde. Dit is voor een stream meer dan ruim voldoende.
Tenzij je er natuurlijk 100m kabel tussen hebt zitten dan kan het wat langzamer gaan :)
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

gogo

Quote from: joelvandebeek on November 28, 2012, 13:39:36
Waarschijnlijk is je Tvix6600 de bottle nek aangezien cat5 met snelheden van 1000mbit kan.
De bestandsoverdracht gaat gemakkelijk met 80 tot 100 mb per seconde. Dit is voor een stream meer dan ruim voldoende.
Tenzij je er natuurlijk 100m kabel tussen hebt zitten dan kan het wat langzamer gaan :)

Dan word het toch een andere mediapeler, ik hoop dat de nieuwe dune's snel uit komen, iemand een idee wanneer?

thx
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

quattronl

Als je een speler wilt hebben met de 8911 chip (met VXP videoprocessing) dan zal je moeten wachten tot na de zomer van 2013  :nopompom:
Die met een 'mindere' chip verwacht men rond Q2 van 2012.

Hier wat info in een andere post.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

gogo

Quote from: quattronl on November 29, 2012, 10:11:32
Als je een speler wilt hebben met de 8911 chip (met VXP videoprocessing) dan zal je moeten wachten tot na de zomer van 2013  :nopompom:
Die met een 'mindere' chip verwacht men rond Q2 van 2012.

Hier wat info in een andere post.

thx, ik heb het even doorgenomen wat houd dit in?  Geen LPCM multichannel downmix over HDMI.

Die zapatti lijkt me ook wel wat, altijd als je wilt upgraden is het nieuwste model nog net niet uit >:(
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Cheeta

Quote from: joelvandebeek on November 23, 2012, 12:16:17
Edit*

Hoe zit dit eigenlijk precies. Ik heb momenteel dan een synology 212+ staan met SABNZB. Deze download naar een map, die map wordt weer geshared met mijn Xtreamer.

Jij geeft aan dat je dan in combo werkt met XBMC, weet jij of dit ook op een Xtreamer sidewinder 3 kan? Heb me 3 maal in de rondte gezocht maar kon niets vinden hierover.

Momenteel moet ik elke keer handmatig mijn lijst met films bijwerken vanaf mijn xtreamer om de film info + posters op te halen. (Standaard Jukebox functie van Xtreamer)
Beste is om voor een HTPC te gaan met XBMC. Dit kan ook een kleine simpele Intel Atom machine met nVidia ION chipset zijn. Doet probleemloos 1080p, ook op de hoogste bitrates.
Ik ben zelf definitief van de mediaspelers af sinds ik XBMC heb geprobeerd. Ook dat er in mijn geval gewoon Win7 (denk over Win8 inmiddels) onder zit vind ik erg relaxed voor als je een keer andere PC taken naast streaming wilt uitvoeren. Is gewoon heerlijk dat XBMC zelf zijn videowall bouwt, info en ratings ophaalt, etc.. speelt zonder gedonder alles af wat ik erop loslaat, en de Android remote ervan is gewoon... :inlove:
TV: Pioneer PDP-LX6090 Kuro || AMP: Onkyo TX-NR709 THX || Blu: Panasonic DMP-BDT220 || HD-DVD: Toshiba HD-EP35
HTPC: Zotac ION + XMBC || Console: Xbox360 + Kinect 
SPKR F: Infinity Kappa 6.2i Series II || C: Infinity Kappa Video II || R: Eltax HT2 bipolar || S: REL Q200E

J0ell

Quote from: Cheeta on November 29, 2012, 23:23:10
Beste is om voor een HTPC te gaan met XBMC. Dit kan ook een kleine simpele Intel Atom machine met nVidia ION chipset zijn. Doet probleemloos 1080p, ook op de hoogste bitrates.
Ik ben zelf definitief van de mediaspelers af sinds ik XBMC heb geprobeerd. Ook dat er in mijn geval gewoon Win7 (denk over Win8 inmiddels) onder zit vind ik erg relaxed voor als je een keer andere PC taken naast streaming wilt uitvoeren. Is gewoon heerlijk dat XBMC zelf zijn videowall bouwt, info en ratings ophaalt, etc.. speelt zonder gedonder alles af wat ik erop loslaat, en de Android remote ervan is gewoon... :inlove:

Ja dat is zeker waar, voorlopig blijf ik nog met mijn media center en jukebox functie werken. 1x klikken is bij werken maar dat is toch weer 1x te veel vind ik  :P

Overigens is het wel aan te raden om over te stappen op win8, je hoort er wel veel slechte dingen over maar het werkt echt snel en soepel. Zelfs de meest goedkope trage pc draait soepel met win8. Nadeel is alleen dat het even opnieuw wennen is en dat ze qua apps nog beperkt zijn.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Cheeta

Quote from: joelvandebeek on November 30, 2012, 10:45:20
Ja dat is zeker waar, voorlopig blijf ik nog met mijn media center en jukebox functie werken. 1x klikken is bij werken maar dat is toch weer 1x te veel vind ik  :P

Overigens is het wel aan te raden om over te stappen op win8, je hoort er wel veel slechte dingen over maar het werkt echt snel en soepel. Zelfs de meest goedkope trage pc draait soepel met win8. Nadeel is alleen dat het even opnieuw wennen is en dat ze qua apps nog beperkt zijn.
Ik ben niet weg van de Metro interface van Windows 8, zeker niet op een desktop-pc. Ik vermoed dat die op een MediaPC op zich wel heel handig kan zijn, al ware het alleen al door de grotere 'tegels'. En de verdere voordelen van Win8 zijn inderdaad wel de moeite waard :)
TV: Pioneer PDP-LX6090 Kuro || AMP: Onkyo TX-NR709 THX || Blu: Panasonic DMP-BDT220 || HD-DVD: Toshiba HD-EP35
HTPC: Zotac ION + XMBC || Console: Xbox360 + Kinect 
SPKR F: Infinity Kappa 6.2i Series II || C: Infinity Kappa Video II || R: Eltax HT2 bipolar || S: REL Q200E

J0ell

Quote from: Cheeta on December  2, 2012, 11:44:40
Ik ben niet weg van de Metro interface van Windows 8, zeker niet op een desktop-pc. Ik vermoed dat die op een MediaPC op zich wel heel handig kan zijn, al ware het alleen al door de grotere 'tegels'. En de verdere voordelen van Win8 zijn inderdaad wel de moeite waard :)

Zelf had ik ook zeker niet verwacht dat de desktop variant aan zou slaan. Toch maar geïnstalleerd om het eens te testen en het bevalt me erg goed! Het is toch even wennen omdat die metro compleet anders is maar zeker de moeite waard om te proberen.

Het is uiteraard niet helemaal goed of perfect er zitten nog genoeg bugs in, maar zeg nou zelf wie had anders verwacht van Windows?  :D
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

dennisboonstra

Hier draait al enige tijd perfect een:
Anthem mrx700 receiver
Oppo bdp103 (geen iso meer)
Eminent 7180 zonder disk en blijft vanwege iso ondersteuning
Thecus n5550 5disk NAS met Intel atom 1,8 waarop sickbeard, choucpotato, headphones en plex media server draait.
Humax irhd-5050
Alles is aangesloten op een bedraad 100mbit netwerk.

De boel wordt weergegeven op een Philips tv, android telefoon, en ipads.

Mijn laptop heeft het in eens stukken rustiger en maakt geen overuren meer :)
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

_ MarcelloW _

Tijd voor een TS en topicupdate..

Inmiddels is de AppleTV weg, ondersteund XBMC Frodo ook Airplay, en kan ik wel automagisch downloaden met de NAS...

Ik kom hierop terug!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

Quote from: _ MarcelloW _ on February  5, 2013, 15:27:33
Tijd voor een TS en topicupdate..

Inmiddels is de AppleTV weg, ondersteund XBMC Frodo ook Airplay, en kan ik wel automagisch downloaden met de NAS...

Ik kom hierop terug!

Benieuwd, vooral waar je xbmc draait en wat met airplay
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii