NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

Started by _ MarcelloW _, December 21, 2011, 17:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rinus TrueHD

Quote from: skank1 on August  3, 2012, 16:38:24
lelijke pc? die behuizingen zijn gewoon super
simpel vb en er zijn er nog
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=81&area=en

bovendien staat hij bij mij in de kast en uit het zicht

Ik vind hem super vet  ;D

Alleen jammer dat de kast alleen al bijna € 200,- kost  :(
Dune HD Smart D1 - QNAP869 pro - Ipad 3 - Samsung 50" plasma

dennism

Zow dit topic heeft ook weer een hele vlucht gemaakt ineens.

Discussie met de Dune als Audio speler kom je inderdaad vaak tegen. Helaas heeft de Dune inderdaad geen DNLA renderer en is de display klote voor audio, dus dat is inderdaad lastig binnen home automation vooral met de TV uit. Zelf vind ik dit ook een nadeel.

Gelukkig zijn er een hoop oplossingen waarvan de meeste al wel genoemd zijn en vooral als je een Syno hebt zijn er een aantal oplossingen (ik verwacht dat Qnap wel iets soortgelijks biedt daar syno en Qnap vaak redelijk gelijk opgaan qua features).

DSaudio bijvoorbeeld is zeker met de laatste paar releases zeer mooi, deze kan afspelen naar renderers mocht bijv je Versterker wel DLNA hebben. Een andere optie is een USB dac aan de Syno te hangen en aan je versterker te hangen. Deze kan dan via DSaudio aangestuurd worden door op een adroid/Idevice als "speler" te selecteren USB Device. Een soort van goedkope Squeeze box. bij de laatste release is de hele app herschreven lijkt het wel voor nog meer gemak, daar het eerst op andriod wat spartaans aandeed.

Een andere optie is als je in de Idevice hoek zit DSaudio een Airplay compatible versterker aan te laten sturen.

Mocht je echter deze opties niet hebben vanwege niet compatible apparatuur zou ik er imho altijd voor kiezen om een dedicated audio streamer naast bijv. de media player voor video te zetten. Vooral Squeezebox wordt door de memeste Nas fababrikanten goed ondersteund met Squuezeserver packages. Ook zijn er vaak Itunes packages voor apparatuur die zich liever via deze optie laat aansturen.

Verder heeft een Nas vaak een DLNA server welke je kan bedienen via de App voor bijvoorbeeld je versterker.

HTPC's lijken leuk, en als je echt into hardware/software bent is het dat ook wel, daar je vaak alles op den duur naar je hand kan zetten. Maar vaak kost het je veel vrije tijd en uitzoek werk daar veel zaken net even niet standaard werken e.d waardoor je weer moet gaan patchen, 3rd party utils moet gaan toevoegen e.d of je krijgt last van Codec problemen, niet goed werkende HDMI interfaces e.d. In het verleden heb ik hier een boel tijd aanbesteed, maar achteraf had ik beter destijds gelijk voor een 2 apparaten combo kunnen gaan, had me veel tijd en frustratie gescheeld.

_ MarcelloW _

Quote from: Peerless Monster on August  3, 2012, 16:43:24
Ik dacht dat deze stuk was?

Die ene die ik wilde verkooen is idd dood. Die andere twee, die ik wel vaak gebruik werken prima.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Peerless Monster

Quote from: _ MarcelloW _ on August  5, 2012, 09:18:50
Die ene die ik wilde verkooen is idd dood. Die andere twee, die ik wel vaak gebruik werken prima.



Heb je er 3? Ok. Dan ben je wel grootverbruiker...
Ben nu nog aan het bedenken of ik niet gewoon een mac mini kan gebruiken met xmbc.
Zitten nog meer voordelen aan...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

StefaanD

Mac Mini met XBMC ? Ah hangt er maar vanaf wat je verwacht. Er zijn toch een aantal problemen;

- HD audio is een no-go je mag zelfs een XBMC versie hebben met HD Audio support, het zit hem gewoon in de drivers van OS X ( lukt wel als je Bootcamp erop zet met Windows 7 )
- Als je er eentje neemt ga voor deze met de AMD videochip en niet de Intel chip want deze laatste heeft nog een 24p bug waarbij hij effectief op 24Hz afspeelt ipv 23.976Hz
- Problemen met 1080i H.264 materiaal, XBMC crasht er gewoon op ( deinterlacing probleem )


Er zullen vast wel nog probleempjes zijn, net zoals die er zijn voor de Windows versie.

Zie o.a. dit draadje op het XBMC forum


Geen idee hoe Plex zich verhoudt tot XBMC maar dat is wel echt een OS X ontwikkeling

Etiennevh

Ik ben me een beetje aan het inlezen in dit circus.. iemand al ervaring met Qmobile van Qnap? Lijkt me wel een interessante app.



Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

dennism

Heb hier beperkte ervaring mee, voor zover ik dit getest bekeken heb op een zakelijk geinstalleerde Qnap (dus niet heel meel media files om mee te werken) komt de functionaliteit overeen met de diverse Apps van bijvoorbeeld Synology (hier heb ik meer ervaring mee) echter wel wat beperkter qua ondersteunde formaten, dit zou echter veranderd kunnen zijn daar mijn test enkele maanden geleden is. Met de app is het vrij makkelijk je audio, foto's en compatible video's te bekijken per telefoon.

_ MarcelloW _

Vandaag de D-link BOXEE mediaspeler ontvangen. Eens kijken wat deze kan toevoegen in de opstelling...

Topic update zal spoedig volgen.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Boxee box gaat het niet worden..

Jammer, hardware ziet er leuk uit.. Software echter...
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Rinus TrueHD

Quote from: Etiennevh on August  6, 2012, 18:20:08
Ik ben me een beetje aan het inlezen in dit circus.. iemand al ervaring met Qmobile van Qnap? Lijkt me wel een interessante app.

Werkt niet zo als ik wil. Ik heb zelf een QNAP 869 en een ipad 3.
Wat ik vind werken (voor nu!!!) is PLEX op de QNAP en op de Ipad.
Als ik een film uitgekozen heb die ik wil zien dan haal ik de Dune App erbij en bedien ik met de Ipad 3 de Dune Smart D1 en start de film.
De Squeezbox is nog onderweg om zonder beamer fatsoenlijk naar mijn muziek te luisteren.
Dune HD Smart D1 - QNAP869 pro - Ipad 3 - Samsung 50" plasma

_ MarcelloW _

Nog steeds geen jailbreak voor de AppleTV 3... Valt mij tegen van de jailbreakers...

Zo heel af en toe loop ik tegen een bestand aan dat de ATV niet wil afspelen, dan pak ik de WDTV erbij.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Ik heb een raspberry pi besteld (eigenlijk 2) en ga kijken of ik daarmee een mooie XBMC oplossing bij mn TV kan realiseren. Wat ik er van heb gezien is veelbelovend..

Ben benieuwd!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

Quote from: _ MarcelloW _ on November 13, 2012, 15:22:28
Ik heb een raspberry pi besteld (eigenlijk 2) en ga kijken of ik daarmee een mooie XBMC oplossing bij mn TV kan realiseren. Wat ik er van heb gezien is veelbelovend..

Ben benieuwd!

Tuurlijk kan dat..
Afhankelijk van wat je verwacht..(gn hd-audio enzo)

Mss interessant voor je
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Raspberry_Pi/FAQ
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

_ MarcelloW _

Quote from: skank1 on November 13, 2012, 15:24:02
Tuurlijk kan dat..
Afhankelijk van wat je verwacht..(gn hd-audio enzo)

Mss interessant voor je
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Raspberry_Pi/FAQ

Zo ver was ik ook al, maar dank je!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

_ MarcelloW _

Quote from: Christiaan S on December 21, 2011, 23:03:14
Idee om er een sticky van te maken?
Topic zal vast in de toekomst uitgebreider worden daar dit een onderwerp is dat bij veel mensen speelt momenteel.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

gogo

Vandaag krijg ik mijn synology 213+ binnen :pompom:, ik heb er totaal geen verstand van dus deze topic komt goed van pas.

Ik heb een tvix6600 kan ik daar ook iets mee met dat xbmc verhaal want dat ziet er wel goed uit.

Op dit moment speel ik audio af van mijn ipad3, naar mijn versterker waar een bluetooht audio kastje van logitech aangekoppeld is, dat werkt super.

Ik gebruik daar voor de app djay, die is echt geweldig je hebt 2 draaitafels en je kunt alles laden uit je itunes map.
(ps kost normaal 15 euro nu 8 euro)

Straks wil ik alle muziek op de nas hebben, het is de bedoeling dat er op de kinderkamer media spelers komen die alle formaten films aan kunnen, wel een beetje lowbudget spelertje dus suggesties zijn welkom.

Ze hebben wel een ps3 die kunnen volgens mij ook streamen, maar wat ik nog weet is dat die maar weinig formaten afspelen, of is dit veranderd in de tijd en heb ik genoeg aan een ps3?

Een appletv2 is moelijk te krijgen voor een normale prijs, want dat lijkt me ook wel wat.

thx
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

skank1

:ik denk dat een tvix en xbmc een no go is.. Mss is een raspberry pi iets voor je.
Als je audio op je nas komt, kun je daar bv logitech squeezebox opzetten en met je ipad via airplay op je versterker afspelen..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

_ MarcelloW _

Als je even geduld hebt heb ik ervaring met Raspberry Pi's en XBMC erop. Zodra ik dat aan de praat heb kan ik je er ook wel aan helpen.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

gogo

Ik hou dit topic in de gaten, logitech sqeeuzebox heeft die een betere interface als ds audio?

Pff tnt is nog steeds niet geweest.

thx

Quote from: _ MarcelloW _ on November 14, 2012, 13:22:26
Als je even geduld hebt heb ik ervaring met Raspberry Pi's en XBMC erop. Zodra ik dat aan de praat heb kan ik je er ook wel aan helpen.
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

_ MarcelloW _

Quote from: gogo on November 14, 2012, 13:26:17
Ik hou dit topic in de gaten, logitech sqeeuzebox heeft die een betere interface als ds audio?


Geen idee.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

Quote from: gogo on November 14, 2012, 13:26:17
Ik hou dit topic in de gaten, logitech sqeeuzebox heeft die een betere interface als ds audio?

Pff tnt is nog steeds niet geweest.

thx

Ik gebruik enkel logitech sb en ipeng op ipad, met ipeng kun je ook lyrics enz krijgen..
Gewoon super
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

riddim050

Ik loop ook al een tijd te kloten om media te streamen van een netwerkschijf met mediaspeler (Meeste kans van slagen nu is streamen van PC met Twonky maar ook dat is niet altijd stabiel).

Heb in dit topic al weer een paar tips gezien om te proberen.

Ga dit weekend er maar weer eens in duiken :clapping:
Roksan Caspian M2 │Pioneer VSX LX55 │ Pioneer BDP-LX55 │Cambridge Audio DacMagic│Front: Dynaudio Focus 160 │ Surround/Center:  Scandyna │LG OLED 55C8 PLA│PS4Pro