NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

Started by _ MarcelloW _, December 21, 2011, 17:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

_ MarcelloW _

(update 20-11-2013) Hardware (aan afspeelzijde) is inmiddels geupdate. Topicupdate volgt binnenkort (inclusief series automatisch downloaden)

NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

Steeds vaker zie ik (hier en op andere fora) topics voorbij komen van mensen die aan NAS en Mediaspeler willen beginnen, maar die door de bomen het bos niet meer zien. Ook zie ik regelmatig berichten van mensen die een HTPC of mediaspeler bij de TV neerzetten en waar de uiteindelijke mogelijkheden niet worden benut, of dat er een veel te grote investering wordt gedaan dan nodig is. Iets wat ik persoonlijk zonde vind.

Vandaar dit bericht.

Inmiddels heb ik een aantal jaren ervaring met mediaspelers, servers en streamen. Zelf ben ik begonnen met het streamen naar PS3 vanaf PC, externe harde schijven heen en weer slepen van en naar mediaspelers, downloaden met je computer of laptop... eigenlijk een hoop gedoe! Maar...... Inmiddels heb ik een NAS en een mediaspeler die in combinatie met elkaar aan (bijna!) al mijn wensen voldoen.

Laat ik beginnen met de hardware, wat heb ik (inmiddels) in huis om een en ander met elkaar te laten communiceren:

•   Mediaspeler: Western Digital WD TV Live HD
•   NAS: Synology DS411j (met 4*2 tb harddisk)
•   Router (willekeurig, zolang deze maar UPNP en DLNA ondersteund) en bekabeld netwerk (tussen NAS , router en Mediaspeler)
•   Reciever: Sony STR-DB 2400 ES(waarop de mediaspeler staat aangesloten)
•   TV: SONY KDL-37W5500 (waarop de Reciever staat aangesloten)
•   (optioneel) Willekeurige Android (2.2 of hoger) telefoon (zelf de alcatel ot-990)
•   (optioneel) Willekeurige Android (3.2 of hoger) tablet (zelf de ASUS EEE pad transformer)


Uiteraard is er ook een deel software nodig om het leven nog makkelijker te maken dan het met deze hardware al is!

•   Android app Bubble UPNP
•   MXplayer
•   Synology app (DS Audio, kan ook voor iPod of Pad)


Dan de vraag... "Wat is er allemaal mogelijk met bovenstaande lijsten hard- en software.?"
Om die vraag te beantwoorden zal ik eerst uitleggen hoe bij mij thuis alles staat ingericht.

De Synology NAS staat op een willekeurige locatie in huis, doormiddel van een LAN-kabel verbonden met mijn router. Op de NAS heb ik de volgende mappen in de ROOT ingericht:

\ Data
\ Downloads
\ Ebooks
\ Films DivX
\ Films DVD iso
\ Films DVD bekeken
\ Films FullHD
\ Films FullHD bekeken
\ music (synology system map)
\ Nature and Documentries
\ photo (synology system map)
\ Series
\ video (synology system map)

Het beheer van de NAS is (relatief eenvoudig) te doen via een willekeurige browser. Je voert het IPnummer van de NAS in (wel even een vast IP geven) en je komt in een soort desktopomgeving waarin alle instellingen zijn te wijzigen, je bestanden kunt verplaatsen, downloads klaar kunt zetten enz. enz.

Ik ga er vanuit dat bovenstaande mappenstructuur voor zich spreekt. Behalve de map "\video" heb ik alle mappen zo ingericht en voorzien van data als je logischerwijs zou verwachten. Leuk is dat de map "\Downloads" door de Synology zelf gevuld wordt. Dit kun je laten doen door torrents, maar ook NZB of direct downloads zijn mogelijk met het apparaat.

Alle mappen heb ik voor de "guest' user beschikbaar gemaakt, zodat een en ander te zien is door mijn mediaspeler. Ook staat "Media Server" aan voor een aantal mappen (zodat ik ze met de android devices kan benaderen en er naartoe kan streamen, maar daarover later meer) en staat "NFS shares" aan, dit zodat ik de mappen kan benaderen (en wijzigen) via Windows explorer, of de mediaspeler.

De Western Digital HD TV Live mediaspeler staat bij mijn TV en is doormiddel van een LAN-kabel verbonden met mijn router. Wanneer ik de mediaspeler opstart kan ik door de mappen van mijn NAS navigeren. Ik open de map "\Films Full HD", kies een film uit, druk op de "play" toets van de afstandsbediening en een en ander begint te spelen.
Hetzelfde geldt voor muziek, of foto's.
Een kind kan de was doen...


De basics van het streamen staan hierboven uitgelegd. Bestanden staan op een NAS en je speelt ze af met een mediaspeler. Dat is leuk, helemaal wanneer je je net in de wereld van het streamen begeeft!

Maar...... nu wordt het echt leuk!!!

Nas en Mediaspeler staan beiden aan, mijn TV staat uitgeschakeld en de receiver staat aan, en op het kanaal waar de mediaspeler op is aangesloten (video1).
Ik pak mijn Tablet en start de Synology app "DS audio" op. Ik selecteer als bron de Synology NAS en als Renderer de mediaspeler.

Wat ik nu kan doen is al mijn muziek, op diverse manieren selecteren, en deze afspelen op de Mediaspeler, waardoor het te horen is op mijn reciever! De Tablet is hiermee dus een jukebox geworden.
Bovenstaande is ook mogelijk met Bubble UPNP, maar, zonder licentie (van € 3,50) ondersteund deze slechts een playlist van 16 nummers.

Aangekomen bij Bubble UPNP... Ik zet inmiddels ook de TV aan, want met Bubble kan ik ook (Full HD) videobestanden selecteren om door de mediaspeler te laten afspelen. Die zijn dus te zien op de TV. Ik kan ze pauzeren, stoppen, vooruit of terugspoelen met de tablet! Dit werkt allemaal perfect! De Tablet is dus de (uitgebreide) afstandsbediening van de mediaplayer geworden!

Wat nog leuker is (of ook leuk) met Bubble (in combinatie met MXplayer) is dat je de bestanden van de NAS ook op de Tablet (of telefoon) kunt afspelen (vandaar de map DivX). Ik kies als Renderer "Local Renderer" ik selecteer een bestand (video of muziek) en start deze op. De Tablet vraagt dan nog waarmee ik het bestand wil weergeven (ik kies dan dus voor MXplayer) en het bestand is te zien op mijn Tablet (of telefoon). Dit werk niet, of niet goed met Full HD bestanden.

Bubble werkt alleen "locaal" dus in je LAN. Met DS audio is het ook mogelijk om de bestanden van thuis op een externe locatie te streamen. Helemaal perfect werkt dit bij mij nog niet, want er zit nogal een lange pauze tussen de nummers, maar dat kan ook met mijn uploadsnelheid te maken hebben... (of de downloadsnelheid op het mobiele netwerk, of met de buffergrootte van mijn telefoon of met...)

Het enige dat ik nog niet aan de praat heb (omdat ik mij nog niet in die wereld heb gewaagd) zijn de zogenaamde "moviesheets". In principe is dit niet helemaal nodig, doordat ik de film wel kan opzoeken in de IMDB app op mijn tablet, maar ik wil mij te zijner tijd ook hierin zeker gaan verdiepen.

Dit was het wel zo'n beetje, althans, wat ik mij nu bedenk.
Ik hoop dat je aan bovenstaand verhaal iets hebt en je hierdoor ook de eerste voorzichtige stappen in de wereld van het streamen via je netwerk durft te wagen.

Mocht je nog vragen hebben, post ze in dit topic en ik probeer ze zo snel mogelijk te beantwoorden en waar nodig toe te voegen aan de beginpost.

Een ding wil ik nog wel meegeven, FULL HD video en draadloos, dat is wat mij betreft een no go (vandaar de DivX films).
















================================================================================

UPDATE 30 januari 2012

Inmiddels ben ik aan het stoeien (geweest) met een AppleTV (2) en XBMC... Ik moet toegeven dat deze combinatie van hard- en software nagenoeg perfect is voor het doel dat ik voor ogen heb.

Automatisch binnenhalen van metadata, kunnen zoeken op genre, artiest, enz enz. Bijhouden bij series welke aflevering is bekeken en welke niet... Nog niet eerder ben ik zo te spreken geweest over een stukkje Apple hardware en 3rd party software...

Om een ieder net zo gelukkig te maken als ik, probeer ik hieronder te beschrijven welke stappen ik heb doorlopen om XBMC op mijn AppleTV (2) te krijgen. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben! Al deze stappen zijn ook heel eenvoudig op internet terug te vinden, maar wellicht is dit makkelijker dan google!

- Stap 1.: Zorg er voor dat iTunes up 2 date is

- Stap 2.: Koppel je AppleTV aan je PC of mac met een USB mini kabel

- Stap 3.: Update je AppleTV

- Stap 4.: Download jailbreaksoftware
Seas0npass downloaden: http://support.firecore.com/entries/387605

- Stap 5.: Doorloop de stappen om je AppleTV te jalbreaken
Untethered + tethered
.Stap 1: Zorg voor een micro-USB-kabel voor verbinding tussen de PC/Mac en de Apple TV 2, zorg dat de powerkabel uit de Apple TV 2 is gehaald.
.Stap 2: Download de juiste en laatste Seas0npass-versie van de website.
.Stap 3: Druk op 'Create IPSW' voor het aanmaken van een custom IPSW.
.Stap 4: Seas0npass zal automatisch de laatste IPSW downloaden.
.Stap 5: Zodra Seas0npass aangeeft dat de Apple TV 2 in DFU-modus kan worden gezet, met de aluminium Remote op Play + Menu drukken gedurende 7 seconden.
.Stap 6: Het herstelproces wordt automatisch in gang gezet en iTunes wordt geopend. De custom IPSW wordt automatisch gekozen en de Apple TV 2 wordt hersteld.

Nu is je Apple TV 2 gejailbreakt.

De untethered jailbreak is nu compleet, de tethered jailbreak moet nog iets meer doen.
Elke keer dat de Apple TV 2 stroom verliest, moet er een tethered boot worden gedaan.
.Stap 7: verbind de Apple TV 2 met de PC/Mac via micro-USB en start Seas0npass op.
.Stap 8: Kies voor 'Tethered Boot' en na het toevoegen van de payload druk op Play + Menu gedurende 7 seconden.

- Stap 6.: download programma om XBMC te kunnen installeren
Download Putty: http://www.putty.org/

- Stap 7.: koppel je AppleTV aan je televisie en je netwerk en doorloop deze tutorial
- Gebruik SSH om verbinding te maken met de Apple TV. Via de Terminal van Mac OS X kun je dit doen met behulp van ssh root@IP-adres-van-de-Apple-TV Op Windows kun je bijvoorbeeld gebruik maken van PuTTY. Je kunt voor het IP-adres eerst appletv.local proberen en als dat niet lukt het IP-adres achterhalen via je router of via het Settings-menu van de Apple TV onder Network.

- Voer het wachtwoord alpine in (username root) als je deze nog niet eerder hebt gewijzigd. Het is aan te raden om direct het standaard wachtwoord te wijzigen. Je kunt dit doen met behulp van het commando passwd gevolgd door enter, waarbij je gevraagd zal worden om een nieuw wachtwoord in te voeren.

- Tijdens de SSH sessie kun je de nieuwe sourcs toevoegen door middel van het volgende commando: echo "deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list

- Vervolgens kun je de database updaten met behulp van het commando: apt-get update

- Tot slot kun je XBMC installeren met het commando:apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

- Wanneer de installatie van XBMC voltooid is zal je 2e generatie Apple TV opnieuw opstarten en zal het tabblad XBMC verschijnen.

En klaar!!



Ikzelf ben geen Apple of Jailbreak expert, en de eerste keer kostte mij, mede door te beginnen met de verkeerde software echt wel een aantal uurtjes, maar ik denk dat ik e.e.a. nu in 30 minuten aan de praat heb (ga het binnenkort proberen, want mijn huidige AppleTV is toegezegd aan een vriend). HEt is dus even zweten, en de jailbreak zal vast de eerste keer verkeerd gaan, maar bij mij is het apparaat nog nooit volledig vastgelopen, en anders zijn daar ook wel weer oplossingen voor te googlen.

Vervolgens is het een kwestie van alle instellingen zo instellen als je denkt dat goed is, en vooral je AppleTV NIET updaten.

Vragen en of opmerkingen hoor ik graag, daar waar nodig verwerk ik ze in de TS.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

frankly

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

Mooi!
Nu DE vraag die waarschijnlijk bij velen zal opkomen... lukt dit ook met bv dune mediaspeler.. Voor zover ik weet niet ! Dus is het echt afhankelijk van welke mediaspeler je kiest...
Maw ik dacht dat de dune niet als renderer kan fungeren.. correct me if i'm wrong.
Ik hoop dat ik miszit en dat ik hierdoor hetzelfde kan doen als jij, maw:

muziek op een server/nas, tablet (of smartphone) als jukebox, dune als renderer , en muziek die uit mn versterker komt...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

_ MarcelloW _

UPNP is het grote geheim. Zolang ze dat ondersteunen zou e.e.a. zonder problemen moeten kunnen werken.

Hierin is google je vriend....

Volgens mij wel...
http://dune-hd.com/hd_players/current/134-dune-hd-smart-b1.html

"Network player: connect the player to a local network and play content directly from PC or NAS (UPnP, SMB, NFS)."


Ik wil best een keer bij je komen testen... Weet  niet waar je woont.


Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

Quote from: _ MarcelloW _ on December 21, 2011, 17:54:00
UPNP is het grote geheim. Zolang ze dat ondersteunen zou e.e.a. zonder problemen moeten kunnen werken.

Hierin is google je vriend....

Volgens mij wel...
http://dune-hd.com/hd_players/current/134-dune-hd-smart-b1.html

"Network player: connect the player to a local network and play content directly from PC or NAS (UPnP, SMB, NFS)."


Ik wil best een keer bij je komen testen... Weet  niet waar je woont.




ik dacht dat de dune wel een upnp client was (dus control point) maar geen renderer, wat je hier wel nodig hebt
je mag gerust komen testen (knokke-heist, België)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

_ MarcelloW _

Als dat zo is, zou ik het een enorme tekortkoming van de DUNE players vinden.

Helaas kom ik niet zo vaak in Belgie...

Je kunt het eventueel zelf testen op een Andriod device, Bubble UPNP is gratis.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

vtuinen

Equipment check my avatar

VlisChris

Idee om er een sticky van te maken?
Topic zal vast in de toekomst uitgebreider worden daar dit een onderwerp is dat bij veel mensen speelt momenteel.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

riwi

Quote from: skank1 on December 21, 2011, 18:03:19
ik dacht dat de dune wel een upnp client was (dus control point) maar geen renderer, wat je hier wel nodig hebt

Deze foute aanname heb je al in meerdere threads gepost.
De dune is een control point en renderer in een voor upnp.

Hij laat zich echter niet besturen door een externe upnp control point.
HDI ziet meer in IP control en heeft upnp niet uitgebreid geimplementeerd.

Ik heb Bubble upnp op mijn eeepad en die kan de Dune niet besturen. De Dune kan wel met de eigen afstandbediening media van de upnp server (Twonky in mijn geval) afspelen.

skank1

Quote from: riwi on December 22, 2011, 00:25:09
Deze foute aanname heb je al in meerdere threads gepost.
De dune is een control point en renderer in een voor upnp.

Hij laat zich echter niet besturen door een externe upnp control point.
HDI ziet meer in IP control en heeft upnp niet uitgebreid geimplementeerd.

Ik heb Bubble upnp op mijn eeepad en die kan de Dune niet besturen. De Dune kan wel met de eigen afstandbediening media van de upnp server (Twonky in mijn geval) afspelen.

Ik snap de toevoeging van upnp dan niet... in dat geval

Dus het kan nog altijd niet met de dune? Koop je zo'n duur toestel en kan hij het niet :p maar een veel goedkoper toestel wel lol
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Bart Kuypers

Mooie oplossing! Maar IMO nog niet perfect. Ik denk mijn wensen op dit moment nog niet te realiseren zijn :(

wensen:
Aangesloten op full HD tv en 5.1 receiver (logisch)
data centraal (NAS)
mediaspeler(s) (Dune, Popcornhour, Logitech)
Bluray-dvd-cd speler voor het afspelen van cd's dvd's en blurays
Downloads (torrent en nieuwsgroepen)
Bediening dmv afstandbediening/tablet/Laptop
- uiteraard alle bestanden en formaten moeten ondersteund worden (MKV, BlurayISO, Flac, ,mp3 ,avi, DTS-MA, etc)
- Muziek moet gappless af te spelen zijn en met volledige functionaliteit (playlists, shuffle, navigeren tijdens afspelen etc)
- Goede kwaliteit beeld (bv Dune/Oppo)
- Goede kwaliteit geluid (bv Dac van Squeezebox)

Is wel al realiseerbaar dmv Logitech squeezebox, dune, laptop en Nas maar het zou ideaal zijn als dit netjes in 1 apparaat zou kunnen!

Waar ik dus naar opzoek ben is een mediaspeler die deze functionaliteiten combineert. Is helaas nog niet te vinden :( Of wel?






_ MarcelloW _

Gapless audio heb ik nog niet voor elkaar.

Discs lezen of bedienen doe ik niet meer aan. Ik ga nog wel testen met de ps3 en upnp......
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

Quote from: riwi on December 22, 2011, 00:25:09
Deze foute aanname heb je al in meerdere threads gepost.
De dune is een control point en renderer in een voor upnp.

Hij laat zich echter niet besturen door een externe upnp control point.
HDI ziet meer in IP control en heeft upnp niet uitgebreid geimplementeerd.

Ik heb Bubble upnp op mijn eeepad en die kan de Dune niet besturen. De Dune kan wel met de eigen afstandbediening media van de upnp server (Twonky in mijn geval) afspelen.

Maar dan moet de tv weer aan om die upnp server te kunnen bedienen met eigen ab

Waarom toch kan een simpele mediaspeler het wel en de dune niet...
Die moeten hierover toch ook op de hoogte zijn?

Overigens zal dit dan ook niet werken?
https://market.android.com/details?id=com.adree.moviebrowser.upnp&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hZHJlZS5tb3ZpZWJyb3dzZXIudXBucCJd
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

euroide

Wat voor videoformaten speel je af op je TV?

Ik probeer via TVMobili films en audio te streamen vanaf mijn laptop naar Onkyo TX-NR509. Audio werkt prima, alleen bij bij video vind ik de error: Cant Play.
Dit heeft neem ik aan met de formaten(Xvid, mp4, . Of is er wat anders?

frankly

Zo'n beetje alle video formaten, maar waar speel jij ze mee af?
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

euroide

Ik stream de films van mijn laptop rechtstreeks naar mijn receiver TX-NR509. mbv TVMobili via HDMI

frankly

@ Euroide;

Ja, en van die receiver gaat het waar naar toe?
De weergever of mediaspeler, moet nl die bestanden decoderen...
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

frankly

Sorry Marcello, de vraag aangaande de weergever was aan Euroide.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

euroide

ik laat TVMobili de bestanden transcoden naar een suiteble formaat. Althans, dat is was dat programma zegt.

Anders ben ik idd de media decoder vergeten.

frankly

Tsja lijkt me dat die het om moet zetten naar een formaat dat je weergever aan kan ... :P
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

_ MarcelloW _

Zie de startpost. Als het al werkt is hetverre van ideaal.doe jezelf een plezier, sla 100 euro stuk en koop een knappe mediaspeler. Dat gaat je zoveel plezier opleveren....
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

quattronl

Quote from: Bart Kuypers on December 22, 2011, 09:15:08
Mooie oplossing! Maar IMO nog niet perfect. Ik denk mijn wensen op dit moment nog niet te realiseren zijn :(

wensen:
Aangesloten op full HD tv en 5.1 receiver (logisch)
data centraal (NAS)
mediaspeler(s) (Dune, Popcornhour, Logitech)
Bluray-dvd-cd speler voor het afspelen van cd's dvd's en blurays
Downloads (torrent en nieuwsgroepen)
Bediening dmv afstandbediening/tablet/Laptop
- uiteraard alle bestanden en formaten moeten ondersteund worden (MKV, BlurayISO, Flac, ,mp3 ,avi, DTS-MA, etc)
- Muziek moet gappless af te spelen zijn en met volledige functionaliteit (playlists, shuffle, navigeren tijdens afspelen etc)
- Goede kwaliteit beeld (bv Dune/Oppo)
- Goede kwaliteit geluid (bv Dac van Squeezebox)

Is wel al realiseerbaar dmv Logitech squeezebox, dune, laptop en Nas maar het zou ideaal zijn als dit netjes in 1 apparaat zou kunnen!

Waar ik dus naar opzoek ben is een mediaspeler die deze functionaliteiten combineert. Is helaas nog niet te vinden :( Of wel?
Zo'n apparaat lijkt me voor een fabrikant ook moeilijk te maken. Velen hebben toch wel specifieke wensen.
Lukt het ze toch dan zal het een flinke prijs hebben en dus commercieel minder aantrekkelijk (de echte die hard fans zijn ver in de minderheid om het voor de fabrikant financieel interessant te maken). Men zal dan compromissen moeten sluiten en dus is dat apparaat niet perfect.
Je bent dus gedoemd om meerdere apparaten te kopen wil je echt het onderste uit de kan halen.

- Een Dune voor streaming video
- Squeezebox voor goede audio (gappless), mogelijk gekoppeld aan een mooie DAC.
- NAS voor de opslag en downloaden.
- receiver met 2x HDMI out en ondersteuning voor alle audio formaten.

Valt me nog mee hoor.
En ik denk dat als je alle kosten bij elkaar optelt (zonder de receiver) je minder kwijt zal zijn dan voor het, op papier, perfect apparaat.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW