NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

Started by _ MarcelloW _, December 21, 2011, 17:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wlboer

Quote from: dennism on January  2, 2012, 11:26:36
Tipje voor de mensen die n.a.v. dit topic een nas gaan overwegen:

Mocht je zaken als automatisch downloaden via Sickbeard/Couchpotato/Headphones in combinatie met Sabnzbd willen gaan proberen dan kan het zijn dat een J Series Nas van Synology hier niet snel genoeg voor is, en de downloads dus redelijk traag zijn. Op een ander forum waar ik actief ben (Tweakers.net) zie ik dit vaak terugkomen.

Een DS712 (2 disk NAS) of een DS411+II (4 disk NAS) is dan minimaal aan te raden.

Ik vraag me af he:
Kun je in een DS411+II ook 2 harde schijven plaatsen? En welke harde schijf is de juiste? Hier zijn veel verschillen in. Uiteraard qua grootte, maar ook qua snelheid en prijs.

_ MarcelloW _

Je kunt er zelfs 1plaatsen, en later toevoegen. Op de synologysite staan geschikte modellen. Prijzen zijn door de overstromingen in Thailand nog wat aan de hoge kant.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

dennism

Aan te raden zijn 5400/5900 RPM green modellen. Ik zelf heb goede ervaringen met Samsung, hitachi en Seagate. Wat minder met Western digital, vooral de nieuwere series 2GB drives van WD doen het niet echt lekker in NASsen.
7200RPM is overkill voor de huidige nassen daar deze met 5400 RPM schijven ook al de max bereiken van de netwerk interface. 7200 RPM zal dan eigenlijk enkel voor meer hitte en een groter gat in de portomonee zorgen.

Schijven plaatsen kan vanaf 1 schijf, houd er wel rekening mee dat bij een upgrade van 2 naar 3 schijven je data tijdens het upgraden niet veilig is, een backup is dan nodig. Wanneer je gelijk 3 of 4 schijven plaatst zal er altijd een schijf mogen crashen met behoud van data wanneer je voor Raid 5 kiest.

dimi_v

ik gebruik een DS211J met een Xtreamer Sidewinder en dat de Synology traag is geldt voor het parren en unrarren. Downloaden gaat bij mij met de volle bandbreedte (30mbit newsabo op 40 internetverbinding). Zodra echter het scripten begint gaat de cpu-load naar 100% en is een mkv (of misschien ook wel een divxje, niet geprobeerd want download alleen maar HD content) streamen niet meer mogelijk.

Maar bluray bestanden of iso afspelen is geen probleem, ik gebruik zowel een nfs als SMB share waarbij het mij opvalt dat bluray streamen met SMB probleemloos werkt en met nfs hapert. Alle mkv bestanden en AVCHD (of wat is het eigenlijk precies) iso bestanden werken allemaal goed.
Marantz SR-4500 met Marantz DV-4500
Infinity Alpha HCS II aangevuld met REL Q50
Samsung 46C530 met CI+ en een interactieve ontvanger van Ziggo
Xtreamer Sidewinder netwekspeler

wlboer

En de Bose Lifestyle, daar enige meningen over, of verdraai ik dan helemaal het onderwerp van het topic?
Ik denk een Bose te kopen, of moet ik dat juist niet doen..

Graag jullie mening

dennism

Quote from: dimi_v on January  5, 2012, 09:52:55
ik gebruik een DS211J met een Xtreamer Sidewinder en dat de Synology traag is geldt voor het parren en unrarren. Downloaden gaat bij mij met de volle bandbreedte (30mbit newsabo op 40 internetverbinding). Zodra echter het scripten begint gaat de cpu-load naar 100% en is een mkv (of misschien ook wel een divxje, niet geprobeerd want download alleen maar HD content) streamen niet meer mogelijk.

Maar bluray bestanden of iso afspelen is geen probleem, ik gebruik zowel een nfs als SMB share waarbij het mij opvalt dat bluray streamen met SMB probleemloos werkt en met nfs hapert. Alle mkv bestanden en AVCHD (of wat is het eigenlijk precies) iso bestanden werken allemaal goed.

30Mbit kan een J versie inderdaad nog wel aan. bij de snellere internet verbindingen gaat een J versie het niet meer trekken, o.a. Ziggo 120Mbit. Mijn DS411+II Kan bijvoorbeeld Parren en Unrarren terwijl 2 hosts een MKV/bluray Streamen (Meer niet geprobeerd).

Wel grappig dat ik juist de tegenovergesteld ervaring heb. NFS browsen vanaf mijn Dune gaat sneller dan SMB browsen, hoewel ik bij beide geen haperingen waarneem bij het afspelen.

_ MarcelloW _

Quote from: wlboer on January  7, 2012, 13:56:26
En de Bose Lifestyle, daar enige meningen over, of verdraai ik dan helemaal het onderwerp van het topic?
Ik denk een Bose te kopen, of moet ik dat juist niet doen..

Graag jullie mening

Heeft met dit topic niet overdreven veel te maken.

En er is een reden dat mensen losse componenten kopen. En dat is niet alleen de prijs...
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

denoontje

op pagina 1 in je tekening staat dat je op de nas usb speakers hebt aangesloten. Ik vemoed dat je dan met synology audiostation de muziek hier naar toe kan streamen (ipad/pod etc)?
Dit bracht mij op een idee. Zou je vanuit de usb naar een analoge versterker kunnen gaan?
Ik heb namelijk voor de badkamer (inbouwspeakers) de versterker en cd speler in dezelfde kast staan als de nas. Ik zou dan iets van een usb naar analoog moeten hebben.
Dan zou ik ook vanaf de versterker naar bijv de slaapkamer kunnen gaan en mijn muziekcollectie daar ook streamen.

counter

Ik heb ongeveer dezelfde aanpak als TS en gebruik een Synology en een Oppo95 of de Denon AVR3808A om te streamen. Ik heb echter een vraag, hoe staat de muziek opgeslagen op de Nas in de map "music". Ik heb namelijk het idee als er teveel lagen zijn, bijvoorbeeld music/artiest/album/nummer dat dit problemen geeft. Het gebeurt namelijk regelmatig als ik zoek via genre dat ik niets meer kan selecteren en ik de Nas opnieuw moet op starten. Hoe hebben jullie de muziek opgeslagen?  en als alles in de map "music" zit hoeveel files zijn dit dan? Ervaringen jullie ook problemen met zoeken op de Nas?
LCD: Philips Aurea 37"; AV-receiver: Denon 3808A;Multispeler: OPPO-BDP-95;Front: Monitor Audio RS8;Center: Monitor Audio RS LCR;Rear: Monitor Audio RS1;NAS/Muziekserver:-Synology 213+;AB: Harmony One

denoontje


KillerbeeNL

ImediaShare..Twonky video..Skifta

ImediaShare op mijn tablet gebruikt ik voornamelijk om youtube (er is veel meer) op mijn tv te kijken via de ACRyan
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

counter

Ik heb ca. 5000 muziekbestanden en merk problemen met browsen. Hebben jullie alle bestanden in 1 map bijvoorbeeld de map "Music" of hierarchisch d.m.v. artiest, album etc.
LCD: Philips Aurea 37"; AV-receiver: Denon 3808A;Multispeler: OPPO-BDP-95;Front: Monitor Audio RS8;Center: Monitor Audio RS LCR;Rear: Monitor Audio RS1;NAS/Muziekserver:-Synology 213+;AB: Harmony One

dennism

10000+ Files op mijn synology in de share music, binnen deze share heb ik per artiest/band een subfolder en in deze subfolders staan alle albums ieder in een aparte subfolder. Hierbij merk ik alleen een kleine vertraging als ik de hoofdfolder al een tijd lang niet gelist (benaderd heb).

Schematisch:

Music---
            Artiest A----
                             Album A
                             Album B
                             Album C
            Artiest B---
                             Album A
                             Album B
                       

dennism

Quote from: denoontje on January  8, 2012, 08:29:41
op pagina 1 in je tekening staat dat je op de nas usb speakers hebt aangesloten. Ik vemoed dat je dan met synology audiostation de muziek hier naar toe kan streamen (ipad/pod etc)?
Dit bracht mij op een idee. Zou je vanuit de usb naar een analoge versterker kunnen gaan?
Ik heb namelijk voor de badkamer (inbouwspeakers) de versterker en cd speler in dezelfde kast staan als de nas. Ik zou dan iets van een usb naar analoog moeten hebben.
Dan zou ik ook vanaf de versterker naar bijv de slaapkamer kunnen gaan en mijn muziekcollectie daar ook streamen.


Voor zover ik weet kan je op de Synology een USB-DAC aansluiten. Deze kun je dan weer verbinden met een analoge versterker waar de speakers op aangesloten zitten. Dit alles is dan bestuurbaar via Andriod/Iphone/Ipad/Browser.

denoontje

laat ik nog even een dac hebben liggen...even testen dus maar

counter

<dennism> Heb je m.b.v. een streamer wel eens een muziekbestand gekozen door middel van genre of genre/artiest? Dan treedt mijn probleem namelijk op! en welke type Synology gebruik jij?
LCD: Philips Aurea 37"; AV-receiver: Denon 3808A;Multispeler: OPPO-BDP-95;Front: Monitor Audio RS8;Center: Monitor Audio RS LCR;Rear: Monitor Audio RS1;NAS/Muziekserver:-Synology 213+;AB: Harmony One

dennism

Quote from: counter on January  8, 2012, 17:17:33
<dennism> Heb je m.b.v. een streamer wel eens een muziekbestand gekozen door middel van genre of genre/artiest? Dan treedt mijn probleem namelijk op! en welke type Synology gebruik jij?

Zojuist even getest, en zowel op mijn Andriod Phone als wel via een browser geen vertraging gemerkt. De grootste selecties opvragen duurt een seconde of 2.

Ik heb een Synology DS411+II met de laatste Software update van DSM.

counter

OK bedankt voor de moeite. Ik denk dan toch dat mijn Nas inmiidels te oud en te langzaam is (Synology 207+)
LCD: Philips Aurea 37"; AV-receiver: Denon 3808A;Multispeler: OPPO-BDP-95;Front: Monitor Audio RS8;Center: Monitor Audio RS LCR;Rear: Monitor Audio RS1;NAS/Muziekserver:-Synology 213+;AB: Harmony One

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

quattronl

Quote from: counter on January  8, 2012, 17:17:33
<dennism> Heb je m.b.v. een streamer wel eens een muziekbestand gekozen door middel van genre of genre/artiest? Dan treedt mijn probleem namelijk op!
Issue met ID tags op je bestanden?
Ik blader ook altijd door de mappen, nooit op genre of artiest. Maargoed, da's persoonlijke voorkeur.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

denoontje

Quote from: denoontje on January  8, 2012, 17:03:29
laat ik nog even een dac hebben liggen...even testen dus maar
heb ooknog een hdx met popcornhour software, maar lijkt erop dat ik geen flacs erheen kan streamen via upnp.
Mp3 gaat wel. Als ik direct op de hdx kies (SMB) voor flac's gaat het wel goed?????

dennism

Quote from: denoontje on January  9, 2012, 22:54:06
heb ooknog een hdx met popcornhour software, maar lijkt erop dat ik geen flacs erheen kan streamen via upnp.
Mp3 gaat wel. Als ik direct op de hdx kies (SMB) voor flac's gaat het wel goed?????


DLNA heeft nog een redelijk slechte ondersteuning voor FLAC. Op de laatste generaties audio apparatuur werkt het wel, maar op media spelers e.d. werkt FLAC vaak niet.

denoontje

ja dat is wel jammer, wav doet ie ook wel.
Dacht leuk voor op de stereo in de badkamer, kan daar de cd speler weg......

frankly

Quote from: dennism on January 10, 2012, 16:40:45
maar op media spelers e.d. werkt FLAC vaak niet.
daar ben ik het niet mee eens, Flac wordt tegenwoordig juist steeds vaker ondersteund.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

dennism

Quote from: frankly on January 11, 2012, 08:47:36
daar ben ik het niet mee eens, Flac wordt tegenwoordig juist steeds vaker ondersteund.

Via DLNA of gewoon afspelen, gewoon afspelen kunnen inderdaad veel mediaspelers wel. Ik heb het specifiek over het afspelen via DLNA, wat vaak in het geval van FLAC minder goed ondersteund wordt.
De laatste eind 2011/2012 generatie spelers zouden dit beter moeten gaan doen.