NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

Started by _ MarcelloW _, December 21, 2011, 17:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Syphon

Net de OP gelezen en het ziet er goed uit, vraagje over mijn situatie.

Receiver : Yamaha RX-V771
Mediaplayer : Dune Base 3D inclusief interne schrijf 2 TB
Mediaplayer is bekabeld verbonden met mijn PC.
Op de PC download ik alles en stuur het naar mijn Dune. Vanavond even testen hoe snel het downloaden/uitpakken op de Dune gaat.

Streamen kan met mijn mobiel naar de receiver, werkt perfect alleen op mijn mobiel zijn niet zoveel nummers.
Moet vanavond even testen of ik met de app van Dune of Yamaha kan zoeken in de mediaplayer of het netwerk.
De apps lijken niet heel veel te kunnen maar moet dit nog uitzoeken. Zou namelijk mooi zijn als de TV gewoon uit kan blijven.

Nielsje

Quote from: _ MarcelloW _ on October  2, 2013, 10:29:57
Dit topic toch even kicken... Waar ik nu tegenaanloop:

XBMC + NAS in een enkel device (voor sommigen een wens)...

Synology komt volgende maand met een DS214 play, hetzelfde idee, streamen + opslag
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

NielsHD


Quote from: _ MarcelloW _ on October  2, 2013, 10:36:27
@ skank,

Volledig met je eens, maar er zijn mensen die het hele "twee apparaten voor hetzelfde" gebeuren niet zien zitten.

Ikzelf zou nooit voor deze optie kiezen.

Oef, twee apparaten voor hetzelfde.. Dan doe je (of diegeen die dat vindt) de nasjes van tegenwoordig iets te kort..

Ik draai een webservertje, een moo(tje), een voice servertje (teamspeak) op mijn nas... En hij serveert natuurlijk bestanden...
Zodoende hoeft m'n mediaspeler alleen maar naar de share te kijken en files om te zetten naar een goede film/muziek ;)

En die lawaaibak met al z'n hd's staat op zolder te draaien..

Prima oplossing (in ieder geval voor mij)...

_ MarcelloW _

Quote from: NielsHD on October  5, 2013, 16:06:18
Oef, twee apparaten voor hetzelfde.. Dan doe je (of diegeen die dat vindt) de nasjes van tegenwoordig iets te kort..

Ik draai een webservertje, een moo(tje), een voice servertje (teamspeak) op mijn nas... En hij serveert natuurlijk bestanden...
Zodoende hoeft m'n mediaspeler alleen maar naar de share te kijken en files om te zetten naar een goede film/muziek ;)

En die lawaaibak met al z'n hd's staat op zolder te draaien..

Prima oplossing (in ieder geval voor mij)...

Ik ben het volledig met je eens hoor.
De tegenwoordige NAS systemen van Qnap en Synology bieden zoveel meer dan alleen maar bestands-opslag!

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

NielsHD

Precies! Het zijn volledige servers maar dan zeer toegankelijk... Cloud opslag en apps ready to go..
Ik ben erg blij met m'n synology (1010).

Florian

Hallo allemaal,

Ik heb dit forum een beetje door zitten lezen en ben geinteresseerd omdat ik zelf op zoek ben naar een nas. Nu heb ik een beetje zitten kijken en ben ik er op uit gekomen dat ik een keuze ga maken tussen of een synology ds 112j of een Western Digital My Book Live 2TB. Nu heb ik hier op het forum veel mensen over de Synology gehoord dus neig ik hier voor. Echter is deze wel een stuk prijziger in aanschaf.. Dus vroeg ik me af of ik er met een Western Digital My Book Live ook al vanaf kom? Ik wil het voornamelijk gebruiken om films naar mijn raspberry Pi te streamen en verder misschien via internet bestanden opslaan ik weet alleen niet of dat dus echt makkelijk gaat op de Western Digital My Book Live. Alvast bedankt voor jullie tips en mening. Andere type merken kunnen jullie uiteraard ook aanbevelen ik ben echter wel budget gebonden..

chris-mc

Als je nog geen synology hebt,dan is het begrijpelijk dat je het veel geld vind,echter als je er
eenmaal 1 hebt,vind ik het de centen wel waard,voor wat hij kan en doet.

mn 1e synology was een ds211j,deze word dermate veel gebruikt,dat we besloten hebben deze
te vervangen voor een snellere uitvoering,namelijk de DS712+ ook daar heb ik nog steeds
geen spijt van.

mijn advies,spaar even door voor de synology.

mijkie

idd. een goede NAS heb je veel plezier van !! heb hier meerdere Qnap's gehad, van "goedkoop" tot mijn laatste, een 469L......is een TOPPER!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Joske007

Quote from: _ MarcelloW _ on February 11, 2013, 11:08:45
Bubble (op android)
Ook gebruik ik DS audio, maar dat werkt alleen met een Synology NAS.
Ik veronderstel dat je beiden al hebt kunnen vergelijken, kan je me zeggen welke je voorkeur geniet?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

_ MarcelloW _

DS audio heeft zwaar mijn voorkeur. Werkt ook prima met airplai, xbmc...
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Joske007

Fijn om weten dat DS Audio dan toch niet zo slecht is  :)
Veel van deze spelers zijn gebaseerd op een eenvoudige sigma of realtek RTD1186 chipset, die audio downsampled naar 44.1/48kHz
Vraag me alleen nog af of de audiokwaliteit van deze streamers in pure stereo, zoals WD Tv Live, Mede8er, enz.. in hoge resolutie Flac 24/192 kunnen weergeven of nog steeds downsampled naar 44.1/48kHz om alsnog Flac te kunnen weergeven?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

joostpolletje

Hoi Marcellow,

Ik maak graag gebruik van je kennis. Ik heb in een ander topic wat vragen gesteld over het ingebruik nemen van mijn NAS. Ik wil de situatie aan je voorleggen:

Ik heb een 3TB schijf in mijn Dune HD Base 3D en die staat nagenoeg vol met films. Ik heb afgelopen weekend een QNAP TS-420 gekocht. Toen ik de QNAP wilde installeren gaf het aan dat de schijf geformatteerd moest worden (lees. bestanden verwijderen). Toen heb ik de installatie afgebroken. Ik krijg nu van mijn schoonvader twee Samsung HD204UI (2TB) schijven. 1 defect en 1 goede. De defecte ga ik onder garantie proberen te vervangen.

Als ik straks de installatie doe op de nieuwe (lege) schijf dan heb ik mijn QNAP werkend, alleen zit ik dan nog met mijn 3TB schijf uit de Dune.
Kan ik deze probleemloos in de QNAP zetten, of moet deze dan ook geformatteerd (bestanden verwijderen) worden?
Wat zijn dan de opties, want 3TB opnieuw downloaden zie ik niet zitten..

Ik heb zelf namelijk twee verschillende schijven (2x Samsung en 1x Seagate) met ook nog eens afwijking in grootte (2TB t.o.v 3TB). Nu had ik al gelezen dat het geen probleem moet zijn.. Ben wel benieuwd hoe het systeem reageert als ik de kleinere schijf vol heb in RAID-0.

Het Mirroren heb ik niet nodig. Het betreft geen emotionele data, maar zou het vervelend zijn om alles opnieuw te downloaden.
Ik twijfel dan ook tussen JBOD en RAID-0. Zie je bij JBOD welke data op welke schijf staat geschreven?

Mijn voorkeur lag bij JBOD, maar nu ik teruglees dat het een probleem kan opleveren met YADis... Daar zit ik ook niet op te wachten en lijkt RAID-0 weer een goede oplossing. Alles op een hoop en verdeeld over de schijven. Het enige waar ik dan benieuwd naar ben, is wat het systeem doet als ik de kleinere schijf vol heb...

NAS – QNAP TS420
hardeschijf bij NAS – SAMSUNG 2TB

Mediaspeler – DUNE HD BASE 3D (Hot swappable)
hardeschijf in Mediaspeler – SEAGATE 3TB
De mediaspeler is dus ook een NAS en die wil ik opheffen door vanaf de QNAP streamen

1.   QNAP in RAID-0 configureren (kan dat als er nog maar 1 schijf in de NAS zit?)
2.   Data van de hardeschijf uit Mediaspeler direct naar schijf in NAS overzetten (bekabeld – NAS to NAS optie)
2.1   of Schijf (van de mediaspeler) via ESATA overzetten op de QNAP
3.   De schijf in de NAS zit nu vol met mijn data en de schijf uit mijn mediaspeler is leeg
4.   De tweede schijf vanuit mijn mediaspeler overzetten in de QNAP en als RAID-0 configureren

Is dit dan de volgorde en is het ook mogelijk?

Een lang verhaal, maar ik zou het waarderen als je daarop wil antwoorden.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

_ MarcelloW _

Een tijd niets van je gehoord joostpolletje!

Een hoop vragen, en ik denk al te weten hoe het zit.

Maar het antwoord is denk ik niet wat je wil horen.

Ik ga er nog even op broeden voordat ik hier definitief een antwoord geef, maar je weet in ieder geval dat ik je bericht heb gelezen, en dat ik ermee aan de slag ga....


Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

joostpolletje

Quote from: _ MarcelloW _ on November 20, 2013, 10:02:53
Een tijd niets van je gehoord joostpolletje!

Een hoop vragen, en ik denk al te weten hoe het zit.

Maar het antwoord is denk ik niet wat je wil horen.

Ik ga er nog even op broeden voordat ik hier definitief een antwoord geef, maar je weet in ieder geval dat ik je bericht heb gelezen, en dat ik ermee aan de slag ga....

Ik ben op reis geweest en had mijn hobby even op een laag pitje staan. Nu pak ik het allemaal weer op :)

Bedankt voor de berichtgeving en ik kijk uit naar je reactie :)
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

mradem

Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren op een NAS maar weet ook even niet zo goed in welke prijscategorie ik moet kijken. Ik wil het voornamelijk gebruiken als opslag van muziek (flac) om te streamen naar mijn toekomstige streamer (Linn/Naim oid). Daarnaast zal ik ook HD video naar mijn Oppo willen sturen. Ik ga overigens niet al het video materiaal bewaren. Een back-up voor mijn muziek lijkt me dan wel weer handig ;D . En af en toe materiaal bekijken op de ipad zou ook leuk zijn maar is geen pré.

Wanneer ik naar Synology kijk welk type zou dan voor mij interessant kunnen zijn?

Ik zie op dit moment een NAS nog als puur opslagmedium. Onterecht uiteraard  :P maar wat kan ik er zoal meer mee doen?

Raymond187

Met een goeie NAS kan je zoveel meer doen dan alleen streamen.

Een NAS met 3 bay's of meer kan je RAID 5 configureren dus heb je redundency (geen backup!!).

Apps gebruiken
VPN server opzetten.
websites
proxy server
Flinke opslag
Van afstand benaderen
Downloaden aanzetten en de NAS doet de rest zelf. Uitpakken etc etc.

Ik gebruik QNAP 459 pro en ben daar zeer tevreden over.

joostpolletje

Quote from: mradem on December  5, 2013, 12:11:10
Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren op een NAS maar weet ook even niet zo goed in welke prijscategorie ik moet kijken. Ik wil het voornamelijk gebruiken als opslag van muziek (flac) om te streamen naar mijn toekomstige streamer (Linn/Naim oid). Daarnaast zal ik ook HD video naar mijn Oppo willen sturen. Ik ga overigens niet al het video materiaal bewaren. Een back-up voor mijn muziek lijkt me dan wel weer handig ;D . En af en toe materiaal bekijken op de ipad zou ook leuk zijn maar is geen pré.

Wanneer ik naar Synology kijk welk type zou dan voor mij interessant kunnen zijn?

Ik zie op dit moment een NAS nog als puur opslagmedium. Onterecht uiteraard  :P maar wat kan ik er zoal meer mee doen?

Ik heb een synology te koop staan ;)
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

KayaRahnee

Quote from: mradem on December  5, 2013, 12:11:10
Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren op een NAS maar weet ook even niet zo goed in welke prijscategorie ik moet kijken. Ik wil het voornamelijk gebruiken als opslag van muziek (flac) om te streamen naar mijn toekomstige streamer (Linn/Naim oid). Daarnaast zal ik ook HD video naar mijn Oppo willen sturen. Ik ga overigens niet al het video materiaal bewaren. Een back-up voor mijn muziek lijkt me dan wel weer handig ;D . En af en toe materiaal bekijken op de ipad zou ook leuk zijn maar is geen pré.
Wanneer ik naar Synology kijk welk type zou dan voor mij interessant kunnen zijn?
Ik zie op dit moment een NAS nog als puur opslagmedium. Onterecht uiteraard  :P maar wat kan ik er zoal meer mee doen?

Misschien vind je hier ook interessante info van de synology fans ;)
http://www.synology-forum.nl/
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

mradem



_ MarcelloW _

Quote from: joostpolletje on November 20, 2013, 10:04:52
Ik ben op reis geweest en had mijn hobby even op een laag pitje staan. Nu pak ik het allemaal weer op :)

Bedankt voor de berichtgeving en ik kijk uit naar je reactie :)
3

Ja.

Ik heb er eens goed over nagedacht, maar volgens mij is het niet mogelijk een HDD in een NAS te plaatsen, en deze te gebruiken zonder eerst te formatteren.

Wat je zou kunnen doen is e.e.a. eerst op een externe HD plaatsen, en van hier kopieeren naar de NAS.

Ook zou ik gelijk met gewenste HDD's beginnen, niet eerst een, en dan nog een. Kan wel, maar is onnodig lastig.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

joostpolletje

Quote from: _ MarcelloW _ on December  6, 2013, 12:06:24
3

Ja.

Ik heb er eens goed over nagedacht, maar volgens mij is het niet mogelijk een HDD in een NAS te plaatsen, en deze te gebruiken zonder eerst te formatteren.

Wat je zou kunnen doen is e.e.a. eerst op een externe HD plaatsen, en van hier kopieeren naar de NAS.

Ook zou ik gelijk met gewenste HDD's beginnen, niet eerst een, en dan nog een. Kan wel, maar is onnodig lastig.

Ik heb vorige week 4 nieuwe HDD's gekocht en deze afgelopen weekend in RAID5 geconfigureerd. Nu ben ik al mijn bestanden aan het overzetten met een externe HDD. Dat gaat allemaal prima! :)
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

_ MarcelloW _

Raid 5... WOW! jij wil echt geen data verliezen.

Ik werk met JBOD. En mijn foto's heb ik in backup op externe USB.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

StefaanD

Werk zelf in RAID6, nou ja SHR2 op de Synology, maar heb dan ook iets meer dan 4 schijven ;)

Dat die films verloren zouden gaan zou ik persoonlijk niet erg vinden, ze zijn altijd wel ergens terug te vinden. Staat ook heel wat foto's op de NAS en die worden hier net zoals bij jou ook nog eens op een externe via USB aangesloten schijf gebackupped. Eigenlijk zou ik deze buitenshuis moeten houden, maar ben daar net iets te lui voor :)