NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

Started by _ MarcelloW _, December 21, 2011, 17:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J0ell

Quote from: jokapo on February 13, 2013, 15:15:30
you've got mail vervuilt dit topic niet zo  ;D

Even tussen door  :D Ga voor een 4 Bay, heb nu 2 en het is toch elke keer weer schoonhouden voor nieuwe films  zit veel te snel vol allemaal :P
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

_ MarcelloW _

Quote from: joelvandebeek on February 13, 2013, 16:26:22
Even tussen door  :D Ga voor een 4 Bay, heb nu 2 en het is toch elke keer weer schoonhouden voor nieuwe films  zit veel te snel vol allemaal :P

Een 8 bay.. Heb nu een 4 ;)

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

jokapo


skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

_ MarcelloW _

Deze maar weer eens kicken.. Zie veel vragen voorbij komen die hier al eens aan bod zijn gekomen.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

19william85

Aangezien dit topic weer up wil ik graag mijn probleem hier voorleggen. Ik gebruik sinds gister een Synology nas Ds211j met daar in een 3tb en schijf en 2 externe hardeschijven (staan nog wel met data). Zodra ik Breaking Bad stream van mijn Synology naar mijn Dune springt naar een paar minuten aflevering 8 naar aflevering 9, terwijl de looptijd nog zeker 40 minuten is.

Dacht in eerste instantie dat het misschien aan de  aflevering lag. Echter toen ik aflevering 7 starten(welke ik al gezien had via een usb verbinding naar mijn Dune) trad het zelfde probleem op. Verschilt ook per keer op welk moment dit gebeurt.

Heeft iemand enig idee wat er mis gaat? Kan het zijn dat die Samsung drive in een soort slaapstand geraakt?

EDIT:

Lijkt echt met de externe schijven te maken te hebben. Gister een aantal afleveringen gekeken van een serie die op de internal hd van de synology stond en geen probleem.
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

_ MarcelloW _

Dus we gaan Breaking Bad even op de interne schijven zetten, en het dan nog eens proberen...

Ik ben benieuwd!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

19william85

Op interne harde schijven totaal geen problemen. Ook als de externe harde schijf direct aan de Dune hang geen probleem. Het is dus echt de combi Synology - externe hd.

Langzaam de externe harde schijven dus maar leeg trekken ben ik bang  8)
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

_ MarcelloW _

Eigenlijk ook niet zo raar. Je hebt een (al verouderd) "J" model, en dan eerst van USB naar het apparaat, en dan van het appraat over het network. Kost gewoon te veel processorpower.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Inmiddels al een behoorlijk eind gevorderd met de XBMC ervaring..
Na uitstapjes met de apple TV (geen 1080p), Raspberry Pi (prima, maar traag) Arctic MC001 (prima, maar geen HD audio via openelec, en best groot) nu aanbeland bij een Intel NUC.

XBMC (via openelec) draait tot nu toe geweldig. Vooralsnog lijkt mijn zoektocht.... Over?! (klein, stil, snel.. HD audio..)

Binnenkort tijd om de TS te updaten naar mn huidige situatie...
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

Quote from: _ MarcelloW _ on July  2, 2013, 08:51:14
Inmiddels al een behoorlijk eind gevorderd met de XBMC ervaring..
Na uitstapjes met de apple TV (geen 1080p), Raspberry Pi (prima, maar traag) Arctic MC001 (prima, maar geen HD audio via openelec, en best groot) nu aanbeland bij een Intel NUC.

XBMC (via openelec) draait tot nu toe geweldig. Vooralsnog lijkt mijn zoektocht.... Over?! (klein, stil, snel.. HD audio..)

Binnenkort tijd om de TS te updaten naar mn huidige situatie...

Nochtanskan je die zoektocht rechtstreeks doen zonder tussenstappen en geldsverlies als je een klein beetje research deed...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


StefaanD

Marcello, is de NUC er eentje met een Celeron of i3 processor ? Dacht ergens gelezen te hebben met Celeron. Zie dat deze ondertussen ook te verkrijgen zijn met i5 CPU's (ideaal voor mensen die graag meer betalen  :D  )

_ MarcelloW _

Ik heb er een met Celeron processor. De goedkoopste.

Dit lijkt mij ruim voldoende voor XBMC.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Mijn volgende stap is een centrale database op mn NAS...

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

skank1

Quote from: _ MarcelloW _ on July  2, 2013, 11:49:12
Mijn volgende stap is een centrale database op mn NAS...

Heb ik reeds gedaan.. Werkt perfect
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

dennisboonstra

ik blijf toch enkele uitdagingen houden met betrekking tot het streamen.

wat gebruik ik:
dnla renderer: oppo bdp-103
dnla controller: iPad3 met plugplayer, diverse andere apps geprobeerd maar geen haalt het bij plugplayer
dnla server: thecus n5550 nas met twonky 7.2, heb ook Plex media server draaien, maar die heeft problemen met mijn hoeveelheid muziek files.
netwerk, dualband cisco modem, gigabit netwerk aangesloten op een 16port gigabit TP-link switch.
andere dnla apparaten humax ihdr-5200, popcorn hour a-400, server werkt, renderer niet, airplay werkt matig.
versterker anthem mrx-700 ondersteund geen airplay of dnla
media files, ogg, flac (tm 192khz, 5.1) en veel WAV vanwege Anthem support.

probleem:
sinds enige tijd heb ik dat wanneer op play druk in plugplayer na 3 seconde de muziek begint te spelen. Ook verdwijnt de speler sporadisch uit de lijst. Met een ander modem had ik regelmatig een verdwijnende dnla renderer, waardoor het afspelen van een playlist onmogelijk was. de renderer was al verdwenen voor de volgende track afgespeeld kon worden. dit heb ik weten te ondervangen door een ander modem te plaatsen.

alternatief:
Oppo heeft nu enige tijd de MediaControlHD app, waarmee je via het samba protocol muziek kunt afspelen, dit is near gapples. Gapless playback heb ik nog nooit gezien, noch op de oppo of popcorn, via dnla of samba.

oplossing? heb ik nu een netwerk probleem, of lopen de apps mij te ......  suggesties om het probleem kleiner te maken? of delen uit te sluiten?
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

texmurphy68

Ik heb een Synology DS 411+ met 4x 2TB, een ACRYAN mediaplayer, versterker, 7.1 set, beamer, etc.
Via BESTANDSBEHEER, NETWERK benader ik de NAS vanaf de mediaplayer. (niet via UPnP of NAS)
Alles werkt prima, ik krijg steeds als ik een videobestand start de netwerksnelheid te zien, deze is maximaal 44000 b/s. Maarrrrrr... Het gaat mis bij geripte BD25 en BD50 blurays .ISO of zodra een file Dolby Digital PLUS audio heeft. Dan wordt het met horten en stoten afgespeeld. Wie biedt hulp? (verder spelen .MKV's, zelfs met dts HD MASTER 7.1 en  andere DD formaten prima.

Is er iets wat ik fout doe of is de max datatransfersnelheid van de ACRYAN beperkt? De netwerkverbinding is goed: bij aansluiten van een laptop ipv de ACRYAN krijg ik met speedtest.net een up/dowanload van 100 Mb/s
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

_ MarcelloW _

Wat ik op diverse fora begreep, is de ACRyan niet de meest betrouwbare streamer op de markt.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

StefaanD

Een aantal QNAP nassen hebben ook een HDMI poort, en XBMC schijnt er ook op te draaien. Geen ervaring mee.

Wel met Plex op een Synology, en dat werkt eigenlijk best wel goed.

skank1

Wie wil er nu een NAS aan z'n  tv :)
Ofwel zit je met een heeeeel lange hdmi kabel...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

_ MarcelloW _

@ skank,

Volledig met je eens, maar er zijn mensen die het hele "twee apparaten voor hetzelfde" gebeuren niet zien zitten.

Ikzelf zou nooit voor deze optie kiezen.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

chris-mc

gezien het feit dat mn synology voor van alles word gebruikt,zou ik het niet wensen als het ook
nog eens een mediaspeler zou worden,of men moet er een snelle mobo,processor en geheugen
moeten gebruiken.

ik draai ook nog een logitech squeezbox server op mn nas,en dat vraagt ook aardig wat geheugen.