Linn Akurate DS & Linn Majik DS

Started by Roeland, February 18, 2009, 20:46:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel

Slecht zeker niet, was een verkeerde woordkeuze. Alleen een erg hoge tweakgehalte dat wel. Mijn touch heb ik enkele jaren geleden verkocht voor een macmini met softSB-oplossing, omdat ik geen verschil kon horen. Nu gebruik ik de oppo maar het blijft gepruts en soms ga ik twijfelen over hoe het klinkt en hoe het beter en gemakkelijker kan. Zeker omdat het psychosomatische altijd een rol kan spelen in de perceptie van verbeteringen.  Wanneer je ergens leest dat meerdere personen bij een shootout geen tot nauwelijks verschil horen tussen toestellen van verschillende prijzen dan ga ik nog harder twijfelen over hoe verantwoord een hifi aankoop is. Al laat ik eerlijk zijn, veel mooier dan de DSM oplossingen van linn wordt het in mijn ogen niet!

Maro

Quote from: road rebel on November 10, 2014, 05:53:36
Slecht zeker niet, was een verkeerde woordkeuze. Alleen een erg hoge tweakgehalte dat wel. Mijn touch heb ik enkele jaren geleden verkocht voor een macmini met softSB-oplossing, omdat ik geen verschil kon horen. Nu gebruik ik de oppo maar het blijft gepruts en soms ga ik twijfelen over hoe het klinkt en hoe het beter en gemakkelijker kan. Zeker omdat het psychosomatische altijd een rol kan spelen in de perceptie van verbeteringen.  Wanneer je ergens leest dat meerdere personen bij een shootout geen tot nauwelijks verschil horen tussen toestellen van verschillende prijzen dan ga ik nog harder twijfelen over hoe verantwoord een hifi aankoop is. Al laat ik eerlijk zijn, veel mooier dan de DSM oplossingen van linn wordt het in mijn ogen niet!

Meridian Soloos systemen wel eens bekeken?  :wub:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kingpin

Quote from: road rebel on November 10, 2014, 05:53:36
Wanneer je ergens leest dat meerdere personen bij een shootout geen tot nauwelijks verschil horen tussen toestellen van verschillende prijzen dan ga ik nog harder twijfelen over hoe verantwoord een hifi aankoop is.
Vind ik ook, daarnaast is het voor mij ook een beetje hobby om zelf wat te maken.

Quote
Al laat ik eerlijk zijn, veel mooier dan de DSM oplossingen van linn wordt het in mijn ogen niet!
Absoluut mooi product, alhoewel ik destijds een T+A had welke ook heel erg mooi speelde, ook qua uiterlijk :inlove:

Wil je een eerlijk vergelijk zou je de apparatuur ook volledig uit het oog moeten zetten. Heb ik nu op zolder ook, en dat geeft toch een ander perceptie.
Ongemerkt kijk je toch steeds naar de apparatuur, en als er op het oog iets heel mooi uitziet kan dat een heel vertekend beeld geven t.o.v. een lelijk kastje.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xstream

#403
Quote from: Xstream on November  9, 2014, 11:49:40
Wow, thanks. Dat is toch best een interessante read :) Misschien maar 's kijken naar een voeding upgrade dan :D
De BOTWS voeding maar besteld. Eens kijken wat dat doet.

Quote from: road rebel on November 10, 2014, 05:53:36
Slecht zeker niet, was een verkeerde woordkeuze. Alleen een erg hoge tweakgehalte dat wel.
Vind ik wel meevallen, heb er nooit wat aan getweaked eigenlijk. Maar die mogelijkheden zijn er idd wel.
Enige is dat ik 'm soms wat traag vind, vooral via m'n mobile apps. Soms moet ik minuten wachten tot de muziek daadwerkelijk start of stopt. Dat gaat ook geheel willekeurig.
En soms is de (laatste) muziek selectie niet helemaal in sync met de touch zelf en op m'n mobile app. Maar verder, geen problemen. Zijn geen ernstige dingen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

eddy135

Quote from: Xstream on November 10, 2014, 17:51:43
De BOTWS voeding maar besteld. Eens kijken wat dat doet.
Vind ik wel meevallen, heb er nooit wat aan getweaked eigenlijk. Maar die mogelijkheden zijn er idd wel.
Enige is dat ik 'm soms wat traag vind, vooral via m'n mobile apps. Soms moet ik minuten wachten tot de muziek daadwerkelijk start of stopt. Dat gaat ook geheel willekeurig.
En soms is de (laatste) muziek selectie niet helemaal in sync met de touch zelf en op m'n mobile app. Maar verder, geen problemen. Zijn geen ernstige dingen.

Misschien een apart topic openen?
Heeft niet veel meer met Linn DS te maken, zo... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Broem

Sprak onlangs iemand in een audiozaak omtrent het wel/niet gebruiken van een verbeterde powercord op een Linn Akurate DS. Ben in het bezit van zo'n streamer alsmede een Linn Majik CD. Stelling was dat een ander powercord op een Linn apparaat geen nut heeft. De standaard kabel zou de beste match zijn en blijven. Ik heb geen powercord liggen om het te proberen maar vroeg me wel af wie er ervaring heeft met Linn bronnen als een Majik of Akurate i.r.t. een ander powercord. Op mijn Classe heeft een mooie Furutech een prima verbetering opgeleverd. Om die nu te gaan wisselen met de Linn lijkt me kip of ei verhaal. Ben benieuwd.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Ralph71

Een tijdje geleden samen met Denoontje een aantal andere powercords getest achter mijn Akurate DS. En ja, de standaardkabel van Linn was de beste match.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

denoontje

ik speel nog wel steeds met de 2 lavardin erop hier thuis ;-)

Moet nog steeds eens echt goed testen...komt er maar niet van (vergeet het steeds).

Klinkt gewoon lekker nu

Broem

Tot vandaag draaide Minimserver naar volle tevredenheid op mijn QNAP NAS en via de Kinsky app richting mijn Linn Akurate DS. Ik krijg vanaf vandaag echter de minimserver niet meer aangeboden in de Kinsky app (Twonky Media draait en zie ik nog wel) Als ik in mijn QNAP interface inlog en Minimserver wil openen krijg ik een offline melding. Lijkt op een IP adres fout oid. Stroom is er niet vanaf geweest dus dat kan het probleem niet zijn. Iemand een suggestie om Minimserver weer operationeel te krijgen?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

clockwork

Quote from: Broem on December 11, 2014, 15:49:38
Tot vandaag draaide Minimserver naar volle tevredenheid op mijn QNAP NAS en via de Kinsky app richting mijn Linn Akurate DS. Ik krijg vanaf vandaag echter de minimserver niet meer aangeboden in de Kinsky app (Twonky Media draait en zie ik nog wel) Als ik in mijn QNAP interface inlog en Minimserver wil openen krijg ik een offline melding. Lijkt op een IP adres fout oid. Stroom is er niet vanaf geweest dus dat kan het probleem niet zijn. Iemand een suggestie om Minimserver weer operationeel te krijgen?

Bekend probleem (bij mij dan). Ik heb ook nog geen goede oplossing kunnen vinden, behalve de QNAP te herstarten en Minim op de QNAP en keer uit en aan te zetten. Meestal werkt het dan weer een tijdje. Geen idee wat het veroorzaakt.  ???
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

bmateijsen

Quote from: Broem on December 11, 2014, 15:49:38
Tot vandaag draaide Minimserver naar volle tevredenheid op mijn QNAP NAS en via de Kinsky app richting mijn Linn Akurate DS. Ik krijg vanaf vandaag echter de minimserver niet meer aangeboden in de Kinsky app (Twonky Media draait en zie ik nog wel) Als ik in mijn QNAP interface inlog en Minimserver wil openen krijg ik een offline melding. Lijkt op een IP adres fout oid. Stroom is er niet vanaf geweest dus dat kan het probleem niet zijn. Iemand een suggestie om Minimserver weer operationeel te krijgen?

Zet in de QNAP administratieve tools even Minimserver uit en daarna weer aan.

Groet,

Bjorn

Broem

De oorzaak gevonden. Ik heb in het appcentre de Minimserver app uitgezet en de interface opnieuw gestart. Vervolgens Minimserver weer aangezet en hij was weer in beeld en toegankelijk. Vermoedelijk heeft het te maken met de Java upgrade van gisteren die google chrome blokt. Werkt weer als 'n zonnetje. Oefff
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Broem

Quote from: bmateijsen on December 11, 2014, 16:10:31
Zet in de QNAP administratieve tools even Minimserver uit en daarna weer aan.

Groet,

Bjorn

Dank je Bjorn. We posten tegelijk. Dat was het idd. Probleem opgelost.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45