Ht opstelling met Focal Profile 918

Started by stellaboy, December 20, 2011, 22:34:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stellaboy

Ik heb net deze tekoop zien staan:

Te Koop: Focal Profile surroundset

De set bestaat uit:
- 1 paar Focal Profile 918 vloerstaande luidspreker hoogglans zwart (adviesprijs 2600 euro)
- 1 paar Focal Profile 908 monitor luidspreker hoogglans zwart met bijbehorende 908ss stand (adviesprijs 2000 euro)
- 1 Focal Profile CC908 center luidspreker hoogglans zwart (adviesprijs 1199 Euro)

Heeft iemand ervaring met deze speakers of ze al horen spelen?
Hoe spelen ze in surround opstelling?

Alle opmerkingen rond deze speakers zijn welkom
Welke surroundreciever past het best bij deze luidsprekers ?budget 1000 - 1500 euro



x.studio

Ik heb de 918's als fronts en stuur ze aan met een Pioneer LX70 receiver. Hoe de complete set in surround klinkt kan ik niet zeggen omdat m'n center en surrounds van andere merken zijn. Het zal ook erg afhangen van de opstelling en akoestiek in jouw situatie hoe of de speakers klinken, maar dat geld voor elke speaker.
In stereo typeer ik ze als warm en prettig klinkende speakers, of ze jou ook zullen bevallen is echter erg persoonlijk. De prijs lijkt me niet verkeerd, zelf heb ik ze ook 2de hands gekocht voor 50% van de nieuwprijs (zagen er als nieuw uit met doos). Ik zou er gewoon eens naar gaan luisteren, de verkopers zijn hier welbekend op het forum.

Denon Focal

Ik heb deze center speaker en ben er erg blij me (was nieuwe volgens mij 1499).
Mijn fronts zijn 826W's van Focal, ziiten zelfde units in als de Profile. draai zelf 9.1 met Focal en geniet er nog elke dag van.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

stellaboy

Bedankt voor jullie info jongens.Je vindt echter heel weinig info terug over deze speakers.
Blijkbaar niet zo'n populair merk in het HT wereldje  :confused:

stellaboy

Hoe zouden deze speakers klinken met Onkyo als reciever ???

Denon Focal

Dat ligt er erg aan welke Onkyo.
Het zijn goede speakers die een goede versterker cq AVR verdienen
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

kippekop

Dit zijn zeer precieze luidsprekers, en ik zou ze persoonlijk niet als warm omschrijven, maar dat kan ook liggen aan wat eraan zit. Dat gezegd, voor film zou ik me weinig andere speakers kunnen voorstellen in dit segment die zo goed zijn door de fantastische plaatsing & preciesheid. Voor stereo zou ik echt eens een uurtje luisteren voor je een beslissing neemt.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

stellaboy

Quote from: kippekop on December 21, 2011, 13:52:44
Dit zijn zeer precieze luidsprekers, en ik zou ze persoonlijk niet als warm omschrijven, maar dat kan ook liggen aan wat eraan zit. Dat gezegd, voor film zou ik me weinig andere speakers kunnen voorstellen in dit segment die zo goed zijn door de fantastische plaatsing & preciesheid. Voor stereo zou ik echt eens een uurtje luisteren voor je een beslissing neemt.

Ze zouden voor 90 à 95 % gebruikt worden voor filmbeleving, dus...


stellaboy

Quote from: x.studio on December 21, 2011, 16:26:13
Had je deze al gevonden?

http://www.hifi.nl/recensies/2469/Focal-Profile-918.html

Ja hoor. ;)
Door deze review ergens gelezen te hebben ,is mijn interesse in deze speakerset (918,908 monitor en 908cc)die aangeboden wordt begonnen.
Maar bij mij moeten ze meer dienen om filmbeleving realistisch te maken, en misschien zijn er dan wel betere sets dan deze.
De prijs van deze surroundset (2900 euro) paste alvast binnen mijn budget.

stellaboy

Quote from: Denon Focal on December 21, 2011, 13:41:41
Dat ligt er erg aan welke Onkyo.
Het zijn goede speakers die een goede versterker cq AVR verdienen

Dan zou ik voor de  Onkyo TX-NR1009 gaan denk ik.

Denon Focal

Mijn advies is om bij een goede zaak deze Onkyop naast een vergelijkbare Denon/Maratz te zetten en dan te kiezen wat je het beste bij jou oren vind passen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

kippekop

Quote from: stellaboy on December 21, 2011, 16:52:37
Ja hoor. ;)
Door deze review ergens gelezen te hebben ,is mijn interesse in deze speakerset (918,908 monitor en 908cc)die aangeboden wordt begonnen.
Maar bij mij moeten ze meer dienen om filmbeleving realistisch te maken, en misschien zijn er dan wel betere sets dan deze.
De prijs van deze surroundset (2900 euro) paste alvast binnen mijn budget.

Voor dat bedrag ga je geen betere filmbeleving vinden (vind ik). Focal en film is echt top, zelf als eerste set een lagere reeks Focals (toen nog JMlab) gehad en echt super bij film. Voor muziek ook prima, maar niet mijn smaak. Gelukkig is smaak heel erg persoonlijk!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

silent cinema

Quote from: stellaboy on December 20, 2011, 22:34:35
Ik heb net deze tekoop zien staan:

Te Koop: Focal Profile surroundset

De set bestaat uit:
- 1 paar Focal Profile 918 vloerstaande luidspreker hoogglans zwart (adviesprijs 2600 euro)
- 1 paar Focal Profile 908 monitor luidspreker hoogglans zwart met bijbehorende 908ss stand (adviesprijs 2000 euro)
- 1 Focal Profile CC908 center luidspreker hoogglans zwart (adviesprijs 1199 Euro)

Heeft iemand ervaring met deze speakers of ze al horen spelen?
Hoe spelen ze in surround opstelling?

Alle opmerkingen rond deze speakers zijn welkom
Welke surroundreciever past het best bij deze luidsprekers ?budget 1000 - 1500 euro




Deze speakers worden door BB&G aangeboden is een van de forum sponsors, je zou Garmtz of Bjorn even moeten benaderen.

Sony 75" - Sonos - B&W

bmateijsen

Volgens mij was hij daar al van op de hoogte ;)

stellaboy


stellaboy

Quote from: silent cinema on December 22, 2011, 20:35:17
Deze speakers worden door BB&G aangeboden is een van de forum sponsors, je zou Garmtz of Bjorn even moeten benaderen.



Heb al telefonisch contact gehad met hen  ;)

silent cinema

Quote from: stellaboy on December 20, 2011, 22:34:35


Heeft iemand ervaring met deze speakers of ze al horen spelen?
Hoe spelen ze in surround opstelling?



Dan zouden deze vragen met een luister afspraak zo beantwoord zijn.
Sony 75" - Sonos - B&W

Xander32

Quote from: silent cinema on December 23, 2011, 08:52:40
Dan zouden deze vragen met een luister afspraak zo beantwoord zijn.
Op naar Hilversum, want dat gaat niet telefonisch 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

stellaboy

Quote from: Xander32 on December 23, 2011, 10:43:28
Op naar Hilversum, want dat gaat niet telefonisch 8).


Sander.

klopt,maar het enige probleem is dat het zo'n 450 km rijden is voor mij.
Dat is net een beetje te ver om een luistersessie bij te wonen.
Vandaar dat ik reacties vraag van mensen die ze al horen spelen hebben of waar ik ze kan beluisteren.
Natuurlijk kan je niet verder gaan op reacties alleen en moet je ze zelf in de eerste plaats horen spelen om een oordeel te vellen.

Xander32

Quote from: stellaboy on December 23, 2011, 11:25:08
klopt,maar het enige probleem is dat het zo'n 450 km rijden is voor mij.
Dat is net een beetje te ver om een luistersessie bij te wonen.
Vandaar dat ik reacties vraag van mensen die ze al horen spelen hebben of waar ik ze kan beluisteren.
Natuurlijk kan je niet verder gaan op reacties alleen en moet je ze zelf in de eerste plaats horen spelen om een oordeel te vellen.

???


Een ritje a 450 km. weegt voor jou dus niet op tegen een gok a € 2900,- ... (?)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

stellaboy

Quote from: Xander32 on December 23, 2011, 11:40:21
???


Een ritje a 450 km. weegt voor jou dus niet op tegen een gok a € 2900,- ... (?)


eigenlijk gaat het hier niet om een echte luistersessie,maar eerder alleen maar om te horen of ze technisch nog in orde zijn.
Een deftige luistersessie ging niet.

bmateijsen

Quote from: stellaboy on December 23, 2011, 12:02:56

eigenlijk gaat het hier niet om een echte luistersessie,maar eerder alleen maar om te horen of ze technisch nog in orde zijn.
Een deftige luistersessie ging niet.

Dat heb ik niet gezegd ;). Jij hebt een bod gedaan wat wij geaccepteerd hebben, maar daarmee gaan wij er vanuit dat je weet wat je koopt.
Als je een volledige luistersessie wil, dan kan dat, maar val ik terug op de prijs zoals deze in de advertentie staat.

Groet,

Bjorn

blue-eyes

BB&G kennende zullen deze speakers 100% zijn, en met een bepaalde garantie van BB&G.


Als je dit van afgegeven krijgt, zou ik die 450 km geen issue vinden. Wat is nu 450 km?
Kijk wat je thuis hebt staan na dat ritje :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

stellaboy

Quote from: bmateijsen on December 23, 2011, 13:48:17
Dat heb ik niet gezegd ;). Jij hebt een bod gedaan wat wij geaccepteerd hebben, maar daarmee gaan wij er vanuit dat je weet wat je koopt.
Als je een volledige luistersessie wil, dan kan dat, maar val ik terug op de prijs zoals deze in de advertentie staat.

Groet,

Bjorn

sorry voor het misverstand ;)