Meer power via preout

Started by CBB, November 17, 2003, 14:42:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CBB

Hi,

IK heb een AVR 4500 van Harman/kardon met preouts voor 7.1. Ik vind dat de power van de receiver van 50watt rms perkanaal nogal wat slap.

Hoe kan ik meer power uit mijn receiver halen, is dit te behalen door een eindversterker op de preouts te koppelen en dan mijn speaker op die eindversteker aansluiten, is het dan die 50 watt van me receiver plus die vermogen van die eindversterker de totale vermogen van me set?

ik vraag dit omdat ik me speaker op die eindversterker wilt aan sluiten en niet op me receiver.

Reacties graag.

DANK ALVAST

J.A.F._Doorhof

Hi,

Je gebruikt dan alleen de pre-outs dus niet je standaard eindbakken.
Koop een paar goede eindversterkers en de basis is er voor een HT met seperates.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CBB

Wat voor eindversterkers dan, heb jij een tip welke merk.

J.A.F._Doorhof

Ligt helemaal aan je budget.

Wil je het in monoblokken gaan doen kun je denken aan merken als Marantz, Krell etc.
Wil je het in 5 kanaals of 6-7 kanaals gaan doen, denk dan aan Parasound, ADA, ATI, Meridian, Krell, Lexicon etc.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BOUBOU

Ik weet niet wat jouw budget is, maar de prijs qualiteit verhouding van de Vincent sav-P200 6 kanaals eindversterker is uitermate goed.
:)

voor meer info zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=15;action=display;threadid=10350
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

CBB

Heel mooi die vincent,

Maar ik denk dat ik toch liever voor monoblokken ga.

Is AVM een goed merkt???

garmtz

Ik zou gewoon heel, heel, heel veel gaan luisteren en niet van ieder merk rondvragen of het wat is... Gewoon wat goed bedoeld advies... Er is trouwens niets mis met 5/6-kanaals versterkers hoor en duurder is niet altijd beter...

wingdude

Niks mis met meerkanaals eindbakken.
Heb zelf een Arcam P7 (7 kanaals eindbak)
en die zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan een hele batterij
monoblokken.
Geluid en detail van de P7 zijn weergaloos.

Maar zoals Garmt al zegt.
VEEL LUISTEREN!!!
Alleen je eigen oren bepalen wat JIJ goed vindt!

Willem
Arcam DV88+ Arcam AV8/P7 Tannoy D500 Tannoy D750 REL Q150 Panasonic TX32PF10