PS3 of andere 3D speler

Started by Egbert1965, December 18, 2011, 20:44:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Egbert1965

Hoi,

Enige tijd geleden de TW6000 gekocht en ik speel nu 3D SBS af met de popcorn hour.
Wil nu ook wel eens real 3D afspelen maar mijn huidige Blu-ray ondersteunt het niet.

Zou een PS3 een goede speler zijn of misschien toch een 'echte' blu-ray speler.
Wil tot ongeveer €400 gaan.
Marantz SR7010 - Sony UBP-X800 - PS4 - HiMedia media player - Epson TW9400W

LittleNinja

Zou je de PS3 voor meer zaken gaan gebruiken? Zo ja, dan de PS3, anders kun je voor minder geld een normale 3D BD speler kopen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Egbert1965

Ben ook wel een spelletjes liefhebber, want ik heb ook een Xbox360.
Als ik voor de PS3 kies, krijg ik dan evenveel 3D / blu-ray kwaliteit als een speler in dezelfde prijsklasse?
Marantz SR7010 - Sony UBP-X800 - PS4 - HiMedia media player - Epson TW9400W

LittleNinja

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik je daar geen antwoord op kan geven. In principe zou je met een gelijkgeprijsde dedicated speler een betere machine in handen moeten hebben.

Je kunt het ook omdraaien... Is de kleine(?) hoeveelheid extra kwaliteit dusdanig belangrijk dat je de extra mogelijkheden van een PS3 opzij zet?

Quote from: Egbert1965 on December 18, 2011, 21:14:37
Ben ook wel een spelletjes liefhebber, want ik heb ook een Xbox360.
Als ik voor de PS3 kies, krijg ik dan evenveel 3D / blu-ray kwaliteit als een speler in dezelfde prijsklasse?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Ps3 doet het erg goed, een oppo doet het beter maar is wel een stuk duurder natuurlijk.
Als het alleen om BD gaat kun je kijken maar bv lg die hebben zeer leuke allround spelers met 3D en mediafile mogelijkheden voor minder dan een ps3.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Heb je een versterker die de nieuwste HD audio standaarden ondersteund?  (weet even niet zo of een PS3  dat doet)

Bart_M


Egbert1965

Versterker is een Onkyo TX-NR905 en kan de HD standaards aan.
Aangezien deze versterker geen 3D aan kan, wil ik bij de 3D films de hdmi (voor video) direct naar de beamer zetten en geluid via optisch/coax oid naar de versterker.
Ik weet niet of de PS3 het op die manier wel aankan???
Marantz SR7010 - Sony UBP-X800 - PS4 - HiMedia media player - Epson TW9400W

Martijn76

Misschien dat ik er helemaal naast zit hoor, maar volgens mij heeft een PS3 een HDMI 1.3 aansluiting (ipv 1.4) en kan je dus geen Real 3D BRD afspelen (maar zoals gezegd, kan het mis hebben)....

LittleNinja

HD audio kun je vanuit de PS3 via HDMI naar de Onkyo sturen. Kan niet via de optische aansluiting.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

millon

De Panasonic DMP-BDT310 is volgens de reviews ook zeer goed.(2x hdmi)
En de BDT-210 is net zo goed,maar met 1 hdmi uitgang.

LittleNinja

Kan de BT210 ook 3D?

De PS3 is niet regiovrij. Volgens mij ook niet vrij te maken maar dat weet ik niet zeker.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

millon


home@the movies

QuoteMisschien dat ik er helemaal naast zit hoor, maar volgens mij heeft een PS3 een HDMI 1.3 aansluiting (ipv 1.4) en kan je dus geen Real 3D BRD afspelen (maar zoals gezegd, kan het mis hebben)....

Je hebt het inderdaad mis  ;) je kan perfect 3D Blu ray afspelen op de PS3, je hebt echter wel een beperking in audio, het is nl niet mogelijk om Dolby true HD geluid te krijgen samen met 3D Blu ray, verder werkt alles perfect.

Groeten

Werner
Home@The Movies
Cinedream

Martijn76


millon

Ik ben mij aan het verdiepen in de bdp9600.
Volgens diverse forums net zo goed in 2d en sound als de oppo93.
En ze hebben bij philips een aanbieding.
Dan ben je voor 340euro in het bezit van de 9600 !
https://www.e-logics.eu/RMS/22840_Philips_HomeCinema_Video_OnlineLeaflet.pdf

Egbert1965

Jammer dat de PS3 deze beperkingen heeft, is voor mij wel een groot nadeel.
Ga ik toch maar eens kijken naar een speler met bv 2 hdmi uitgangen zoals de bovengenoemde Panasonic of misschien de Philips?
Marantz SR7010 - Sony UBP-X800 - PS4 - HiMedia media player - Epson TW9400W

viper_l

Mij lukt het niet om met de PS3 3d blurays af te spelen.
Moet wel zeggen,het is de 1e gen PS.Misschien daarom?

Mvg,
Luc

LittleNinja

#18
Quote from: viper_l on December 21, 2011, 21:14:52
Mij lukt het niet om met de PS3 3d blurays af te spelen.
Moet wel zeggen,het is de 1e gen PS.Misschien daarom?

Mvg,
Luc

Heb je de laatste updates gedaan? Heb je minimaal een HDMI 1.3 kabel? Gaat deze rechtstreeks naar de projector of TV of via een switch/versterker/o.i.d.? ( Inkopper natuurlijk... maar is je projector/TV wel een 3D weergever?? )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Multimediaknaller

Quote from: home@the movies on December 20, 2011, 09:26:23
Je hebt het inderdaad mis  ;) je kan perfect 3D Blu ray afspelen op de PS3, je hebt echter wel een beperking in audio, het is nl niet mogelijk om Dolby true HD geluid te krijgen samen met 3D Blu ray, verder werkt alles perfect.

Groeten

Werner
Home@The Movies
Cinedream

Optisch of HDMI  :eh:

Optisch heb je beperkingen en kan je niet verder dan 5.1 DTS of DD

HDMI heb je 7.1 en kan ik codecs zoals jij die beschrijft gewoon aanvinken en mijn versterker geeft het ook gewoon aan op het display.

Kan er naast zitten  :sigh:


LittleNinja

En speel je dan ook gelijktijdig 3D af? Het gaat hem namelijk om de combinatie van informatie.

Quote from: Bierbraker on December 22, 2011, 11:32:57
Optisch of HDMI  :eh:

Optisch heb je beperkingen en kan je niet verder dan 5.1 DTS of DD

HDMI heb je 7.1 en kan ik codecs zoals jij die beschrijft gewoon aanvinken en mijn versterker geeft het ook gewoon aan op het display.

Kan er naast zitten  :sigh:


"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Multimediaknaller

Quote from: LittleNinja on December 23, 2011, 08:43:01
En speel je dan ook gelijktijdig 3D af? Het gaat hem namelijk om de combinatie van informatie.


Ik speel er (nog) geen 3D mee af, want die brillen zijn (nog) belachelijk duur.

LittleNinja

Ik reageerde op jouw post dat je wel voor HD audio kon kiezen.. Echter reageer jij op iemand die aangeeft dat je wel volwaardig 3D kan kijken op de PS3 echter niet in combinatie met HD audio.

Dus ik vroeg me af of jij dan wel de combinatie afspeelt, dus 3D en HD audio. Niet dus. :)

Quote from: Bierbraker on December 23, 2011, 08:47:33
Ik speel er (nog) geen 3D mee af, want die brillen zijn (nog) belachelijk duur.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Zymotic

Quote from: viper_l on December 21, 2011, 21:14:52
Mij lukt het niet om met de PS3 3d blurays af te spelen.
Moet wel zeggen,het is de 1e gen PS.Misschien daarom?

Mvg,
Luc

Ik heb de eerste PS3, en speel zonder probleem 3D af.

DTS-ES-Extreme

Als je niet naar een normale bedrag kijkt en het mag iets meer kosten dan zou ik zeker voor de OPPO BDP-93 gaan.