Versterker voor Sonus Faber Cremona Auditor M....

Started by Fré, December 18, 2011, 14:14:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fré

Even een vraagje voor de kenners hier...  ;)

Ik ben op zoek naar een stereoversterker voor mijn Sonus Faber Cremona Auditor M luidsprekers.

Ik ben een paar versterkers aan het uitproberen.

- Lavardin IS (al gehoord)
- Lavardin IS Reference (al gehoord)
- PrimaLuna Prologue Classic (nu aan het testen) - Prologue Premium - Dialogue One/Two volgen nog.

Nu heb ik een Naim NAC 202/NAP 200 combo te koop zien staan.  Bovenstaande versterkers kan ik allemaal beluisteren via dezelfde dealer.
De Naim kan ik momenteel echter niet beluisteren.  Ik zie het (nu) niet zitten om mijn luidsprekers +  stands meer dan 100km te gaan vervoeren zonder dat ik meer info heb.

Nu heb ik 2 vragen.  Hoe is de verhouding van Naim tov bovenstaande merken qua geluid op mijn luidsprekers?  Ik luister vooral Jazz,singer-songwriter muziek...
(Miles Davis, Thelonious Monk, Bill Evans, Dave Brubeck, Diana Krall, Sara K. Norah Jones, Amy Winehouse, ...en nog veel meer.)

En hoe zit het met de aansluitingen op de voorversterker van Naim? 
Ik heb momenteel een Cambridge Audio cd-speler (RCA-aansluiting), Itunes via Airplay (RCA aansluiting), TV (RCA aansluiting) en volgende maand wss een Clearaudio draaitafel.  Volgens mij kan ik maar 2 apparaten aansluiten via de RCA-ingangen. Voor de rest zie ik enkel DIN-ingangen.  :nopompom:
Hoe kan ik dan best alles aansluiten?  :popcorn:

Alvast bedankt voor een leek even uit de nood te helpen!   :)
Sonus Faber  -  McIntosh  -  Lampizator  -  Aurender  -  Tellurium Q  -  Wireworld  -  IsoTek

R

Ik heb zelf nog goede ervaring met Arcam, en Linn. Laat je anders eens bij beterbeeldengeluid.nl onderdompelen in mogelijkheden, heb ik goede ervaring mee. Ze zullen hier ook vast wel reageren.

Naim heb ikzelf geen ervaring mee.

Fré

Quote from: R on December 18, 2011, 14:22:24
Ik heb zelf nog goede ervaring met Arcam, en Linn. Laat je anders eens bij beterbeeldengeluid.nl onderdompelen in mogelijkheden, heb ik goede ervaring mee. Ze zullen hier ook vast wel reageren.

Naim heb ikzelf geen ervaring mee.

Bedankt voor uw reactie.  Arcam heb ik ook reeds aan gedacht.  Maar ik wou niet al te veel merken uitproberen omdat ik anders de bomen door het bos niet meer zie... of zoiets.   :D

Ik zie juist dat de Naim Supernait rond dezelfde prijsklasse zit.  (3600 euro, en dit is definitief de limiet van mijn budget.  Ik was begonnen met 2500 euro.  :) )
Alles aansluiten op de Supernait via rca ingangen is geen probleem zie ik.  En het is de bedoeling om later een DAC toe te voegen aan mijn installatie om de Airplay van Apple aan te sluiten. Dit is dan ook geen probleem voor de Supernait met de ingebouwde DAC. 

Mss moet ik dan maar de Supernait eens beluisteren?
Sonus Faber  -  McIntosh  -  Lampizator  -  Aurender  -  Tellurium Q  -  Wireworld  -  IsoTek

bmateijsen

Wij hebben de SF Cremona Auditor M staan en kunnen diverse combinaties laten horen, waaronder Naim (met 202/ 200 of Supernait of een andere combi). We zitten in Hilversum en het is verstandig om even een afspraak te maken.

Met vriendelijke groet,

Bjorn

Fré

Quote from: bmateijsen on December 18, 2011, 15:22:04
Wij hebben de SF Cremona Auditor M staan en kunnen diverse combinaties laten horen, waaronder Naim (met 202/ 200 of Supernait of een andere combi). We zitten in Hilversum en het is verstandig om even een afspraak te maken.

Met vriendelijke groet,

Bjorn

Bedankt voor uw aanbod.  Ik ga eerst even bij mij in de buurt van Antwerpen kijken.  Mss hoort u later nog wel van mij.   ;)
Sonus Faber  -  McIntosh  -  Lampizator  -  Aurender  -  Tellurium Q  -  Wireworld  -  IsoTek

Fré

Ik heb momenteel de Audio Research DSi200 bij mij thuis staan voor een week...   :o

Ik denk dat de draaitafel nog maar even moet wachten.  :inlove:

De match met de Cremona Auditor M's is gewoon uitstekend.... en ik ben nog maar een paar uur aan het luisteren!  :)

Sonus Faber  -  McIntosh  -  Lampizator  -  Aurender  -  Tellurium Q  -  Wireworld  -  IsoTek

R

Mooie combi zeg, in ieder geval optisch. Hoe omschrijf je de klank?

Fré

Quote from: R on December 28, 2011, 20:02:11
Mooie combi zeg, in ieder geval optisch. Hoe omschrijf je de klank?

Ik zal eens proberen, ik ben daar niet zo goed in:  :)

De versterker klinkt heel natuurlijk, niet digitaal of zo.  Ik hoor details die ik nog niet hoorde, ook niet bij de Lavardin, die er toch ook niet slecht in is.  De bas is strak, niet zo wollig als de PrimaLuna.  Zelfs op een stil luisterniveau is het aangenaam luisteren en dat miste ik wel bij de andere 2.
En als het volume hoger gaat is er veel meer controle.  Deze versterker heeft met deze luidsprekers zeker geen moeite, wat ik ook verwacht had.

Tot hiertoe ben ik aangenaam verrast. De dealer van waar ik deze versterker mag uitproberen raad mij ook de Mcintosh MA6300 aan voor op de Cremona Auditor M.

Of ik deze nog ga beluisteren weet ik nog niet.  Dat bekijk ik volgende week nog wel.  :popcorn:
Sonus Faber  -  McIntosh  -  Lampizator  -  Aurender  -  Tellurium Q  -  Wireworld  -  IsoTek

gerzom

Ik heb een paar Sonus Faber Concerto Domus speakers en stuur ze aan met een Electrocompaniet set en moet zeggen dat ik erg onder indruk ben van de combinatie Sonus Faber en Electrocompaniet.

Gert-Jan

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Fré

Quote from: gerzom on December 29, 2011, 10:21:39
Ik heb een paar Sonus Faber Concerto Domus speakers en stuur ze aan met een Electrocompaniet set en moet zeggen dat ik erg onder indruk ben van de combinatie Sonus Faber en Electrocompaniet.

Gert-Jan



Ja, mooie set heb je daar!  O0

Ik heb ook al gekeken op de site van BB&G en ik heb daar een mooie set zien staat van Electrocompaniet.
Dit was eerst boven mijn budget, maar nu ik Audio Research heb gehoord heb ik besloten om mijn budget te verhogen.  De platenspeler moet dan maar even wachten.   :)
Bij de winkel waar ik mijn luidsprekers heb gekocht en waar ik nu al 5 weken versterkers van op proef heb mag ik nog een paar merken uitproberen.  Zoals McIntosh, Moon, AMR, ...
Als hier dan toch niet uit geraak, dan plan ik een reisje naar Hilversum denk ik.

Nu nog even verder luisteren naar de Audio Research...   :headbanging:
Sonus Faber  -  McIntosh  -  Lampizator  -  Aurender  -  Tellurium Q  -  Wireworld  -  IsoTek

Kingpin

Heb je al eens een andere buis dan de EL34 geprobeerd op je SF?
De PL is volgens mij een ultra linear type, probeer eens een buis te pakken die in Triode werkt en een andere dan de EL34, gaat een wereld voor je open, zeker gezien je muziek smaak.
Mooie speakers trouwens !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Fré

Quote from: Kingpin on December 29, 2011, 13:09:39
Heb je al eens een andere buis dan de EL34 geprobeerd op je SF?
De PL is volgens mij een ultra linear type, probeer eens een buis te pakken die in Triode werkt en een andere dan de EL34, gaat een wereld voor je open, zeker gezien je muziek smaak.
Mooie speakers trouwens !

Dank je!  ;)

De PrimaLuna Prologue Classic en Premium hadden allebei de EL34 buis.  De Dialogue versie heeft hij ook, maar die staat momenteel bij een andere klant.
Die kan ik eventueel ook nog wel eens proberen en dan zien welk verschil er tussen verschillende buizen zijn.  Daar ga ik zeker nog eens achter informeren.

Bedankt voor de info!
Sonus Faber  -  McIntosh  -  Lampizator  -  Aurender  -  Tellurium Q  -  Wireworld  -  IsoTek

Fré

Na de Audio Research heb ik nog een week de Krell S-300i geprobeerd.

Maar dit blijkt niet echt mijn ding te zijn.  De Krell is meer in your face.  Met als resultaat dat ik last kreeg van luistermoeheid. 
De plaatsing van de instrumenten is goed, maar niet zo goed als de ARC.  Het hoog van de Krell was ook niet zo fijn zodat het met bepaalde liedjes te schel klonk.
En met de DSi-200 was het laag ook strakker.  En in mijn situatie vind ik dit veel beter omdat er één luidspreker nogal dicht in een hoek staat omdat het niet anders kan.  Dus...

Is het de Audio Research DSi-200 geworden.  Ik heb deze kunnen kopen als demo model.  Ook al had hij die nog maar 2 maanden staan en is deze zelfs nog niet volledig ingespeeld.  Ik ben dus zeer tevreden!   :music:

Ik heb er dan ook ineens een Clearaudio Concept draaitafel bijgenomen.  Kan ik eindelijk plaatjes beginnen draaien.  :wub:

Mijn week is dus weeral goed... behalve voor mijn bankrekening.  ;D
Sonus Faber  -  McIntosh  -  Lampizator  -  Aurender  -  Tellurium Q  -  Wireworld  -  IsoTek

garmtz

Dan wordt het tijd om je signature te veranderen... ;)

Fré

Sonus Faber  -  McIntosh  -  Lampizator  -  Aurender  -  Tellurium Q  -  Wireworld  -  IsoTek

BuSpu

Quote from: Fré on December 29, 2011, 12:52:58
mag ik nog een paar merken uitproberen.  Zoals McIntosh, Moon, AMR, ...

goeie dealer, mooie merken  ;)

Bama

Mooi die audio research! Ik heb zelf ook goede ervaringen met Arcam gehad

R

Herkenbaar ;)

Quote from: TonBert on January 11, 2012, 21:38:23
Mooi die audio research! Ik heb zelf ook goede ervaringen met Arcam gehad

vik

Quote from: Fré on January 11, 2012, 21:28:57
Na de Audio Research heb ik nog een week de Krell S-300i geprobeerd.

Maar dit blijkt niet echt mijn ding te zijn.  De Krell is meer in your face.  Met als resultaat dat ik last kreeg van luistermoeheid. 
De plaatsing van de instrumenten is goed, maar niet zo goed als de ARC.  Het hoog van de Krell was ook niet zo fijn zodat het met bepaalde liedjes te schel klonk.
En met de DSi-200 was het laag ook strakker.  En in mijn situatie vind ik dit veel beter omdat er één luidspreker nogal dicht in een hoek staat omdat het niet anders kan.  Dus...

Is het de Audio Research DSi-200 geworden.  Ik heb deze kunnen kopen als demo model.  Ook al had hij die nog maar 2 maanden staan en is deze zelfs nog niet volledig ingespeeld.  Ik ben dus zeer tevreden!   :music:

Ik heb er dan ook ineens een Clearaudio Concept draaitafel bijgenomen.  Kan ik eindelijk plaatjes beginnen draaien.  :wub:

Mijn week is dus weeral goed... behalve voor mijn bankrekening.  ;D

Gefeliciteerd met je DSI 200.  Een van de mooiste integrated versterkers die er op de markt is.

De eerste 200 uur speelt hij nog goed in, hoeveel heeft hij er opstaan denk je?

Wat beftreft Krell daar komt geen 1 versterker (geintegreerd)  van in de buurt bij de DSI.

De DSI was de opvolger voor mijn KAV 500 I en was een flinke upgrade.  De DSI heeft een buizenklank maar speelt een stuk sneller dan buizen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Fré

Quote from: vik on January 12, 2012, 13:24:35
Gefeliciteerd met je DSI 200.  Een van de mooiste integrated versterkers die er op de markt is.

De eerste 200 uur speelt hij nog goed in, hoeveel heeft hij er opstaan denk je?

Wat beftreft Krell daar komt geen 1 versterker (geintegreerd)  van in de buurt bij de DSI.

De DSI was de opvolger voor mijn KAV 500 I en was een flinke upgrade.  De DSI heeft een buizenklank maar speelt een stuk sneller dan buizen.

Bij de dealer had de versterker zo'n 50 uur gespeeld schat hij.  Bij mij heeft de versterker een week staan spelen als demo.  Dus ik schat een uur of 100 dat er op staan.  Kan dus alleen NOG maar beter worden hé.   :)

Dat vind ik ook één van de voordelen van deze versterker.  De klank is meer analoog tov digitaal zoals andere versterkers.  Het is dus idd meer een buizenklank.
Alleen is bij de Audio Research het laag en de plaatsing van instrumenten véél beter.  (maar dat mag ook wel gezien het bedrag van deze versterker.)
Ik kan met deze versterker héél de dag naar muziek luisteren.  En bij die andere had ik het na een paar uur wel gehad.

Sonus Faber  -  McIntosh  -  Lampizator  -  Aurender  -  Tellurium Q  -  Wireworld  -  IsoTek

vik

Quote from: Fré on January 12, 2012, 16:29:17
Bij de dealer had de versterker zo'n 50 uur gespeeld schat hij.  Bij mij heeft de versterker een week staan spelen als demo.  Dus ik schat een uur of 100 dat er op staan.  Kan dus alleen NOG maar beter worden hé.   :)

Dat vind ik ook één van de voordelen van deze versterker.  De klank is meer analoog tov digitaal zoals andere versterkers.  Het is dus idd meer een buizenklank.
Alleen is bij de Audio Research het laag en de plaatsing van instrumenten véél beter.  (maar dat mag ook wel gezien het bedrag van deze versterker.)
Ik kan met deze versterker héél de dag naar muziek luisteren.  En bij die andere had ik het na een paar uur wel gehad.



Zuinig, mooie klank, veel vermogen en erg licht. Wat wil je nog meer.  ;)

Kimber Kable doet het erg goed met de DSI 200.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

kappa9

#21
Oud topic weer nieuw leven inblazen.

Momenteel heb ik een primare pre 30 en een musical fidelity a5.5 welke ik als eindversterker gebruik echter zou ik graag buizen willen proberen aangezien ik veel goeds hierover kan lezen icm de sonus fabers. Nu lees ik ook weer verschillende meningen en zouden veel buizenversterkers ongeschikt zijn omdat de auditors een vrij lastig impedantie verloop zouden hebben. Toch ben ik benieuwd of hier misschien kenners zitten die mij een buizenversterker aan kunnen raden. Geïntegreerd zou ik het liefste hebben. Ik begrijp dat hybride ook een optie is (buizen voorversterker en transistor eind) dus dat wil ik ook nog overwegen/uit proberen.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Andre#

Er staat een AR dsi200 op marktplaats te koop!

kappa9

#23
Quote from: Andre# on May 25, 2020, 11:06:33
Er staat een AR dsi200 op marktplaats te koop!

Ahh thnx, ik ga gelijk kijken
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

holco

Een Audio-GD master 3 eindversterker of de Master 10 geïntegreerd zijn ook erg fraai en ook nog eens erg betaalbaar  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.