EQ tusseb versterker en speakers?

Started by PorscheHD, December 18, 2011, 09:02:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PorscheHD

Nou heb een hoop meegemaakt maar nog nooit zon groot verschil met het opstellen van de speakers. Van volledig vlak en niet diep niet voelend naar strak diep en voelende bass. Zal morgen eens foto maken zodat jullie kunnen zien wat er veranderd is. Zit alleen nu een stukkie dichter op. Maar het is bijna zo goed dat ik de subwoofer zowat uit kan zetten. Hij staat een stuk zachter in elk geval!  ;D Maar komt dat dan puur omdat de kamer gewoon te diep was zoals het eerst stond? Want dat is het enigste verschil denk ik. En er zit een muur achter de speakers nu inplaats van raam/kozijn.

chansig

Persoonlijk denk ik dat wat je nu beschrijft eerder een staande golf is. Een diepe kamer is volgens mij juist wel gunstig..zeker voor het laag.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Akoestiek kwestie (weer) dus... blijkt maar weer hoe belangrijk dat is, misschien wel net zo belangrijk als alle componenten bij elkaar
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

PorscheHD

Quote from: chansig on December 20, 2011, 19:51:13
Persoonlijk denk ik dat wat je nu beschrijft eerder een staande golf is. Een diepe kamer is volgens mij juist wel gunstig..zeker voor het laag.

Gr Hans

Dat moet je me even uitleggen. Zoals het was dus de diepe kamers was er geen bass te vinden. Door een staande golf?

yorkie13

Wat is de afstand tussen de lang wanden ?

iets van 4 meter ?

chansig

Quote from: PorscheHD on December 20, 2011, 19:57:39
Dat moet je me even uitleggen. Zoals het was dus de diepe kamers was er geen bass te vinden. Door een staande golf?

Volgens mij heeft het laag een golf van 15 meter..dus alle lengte is mooi meegenomen. Ik heb van de week elders nog beschreven dat veel mensen geen idee hebben van wat een goed/gecontroleerd laag nu echt is. Vaak is het rammelen van de kopjes vaak aanleiding om hard te roepen: wauwww ik heb veel laag. Mijn laag is ook niet helemaal top. Ik kan nu in de lengte spelen en daarvoor in de breedte (4 meter)..nu heb ik 8 meter voor de speakers.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PorscheHD

De wanden die naast de speakers zaten in de oude opstelling?



dus de muur links? hoelang die is of hoever de muur er tegenover is? Want er is niet echt een muur tegenover, eerst een boog en dan weer muur. Nu staan de speakers en de tv tegen de muur rechts op de foto (de bruine) en dan de bank daar weer tegenover.

chansig

Dit ziet er best wel oke uit..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PorscheHD

Maar dat was het niet haha denk dat de ruimte waar de speakers opstonden zon 12/14meter.