Dé truuk van de Mediamarkt

Started by Multimediaknaller, December 17, 2011, 23:25:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Quote from: LittleNinja on November  3, 2012, 19:08:07
Nee, maar zij kopen gewoon een partij op en ik durf wel te beweren dat ze donders goed weten dat die partij er zo uit ziet.

Nee inderdaad. Dat vermoed ik ook ja.
Maar dan is het niet echt zoals Erik schrijft een truuk van de MediaMarkt in mijn ogen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik van Voorst (in memoriam)

#51
 Nee, maar  zet er nu eens een waarschuwing boven...pas op engels dolby digital...

Kijken hoeveel omzet je draait....waarom moet ik de kleine lettertjes gaan lezen...ik vertrouw erop dat de nieuwste film ook de mooiste codec heeft In de originele taal als ik die in Nederland aanschaf....dus niet ineens dat de mooiste codec in het Frans is...komop zeg... :o

Enfin wat ze nu bij mij voor elkaar hebben is dat ik er nooit meer een bluray koop...gewoon even naar het internet ...ik ben toch niet gek...

Ze zullen er niet mee zitten...maar ik voel me.....juist... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

VlisChris

Tja, dat was in het dvd-tijdperk ook al zo. Heb wel meer dan 1 film in mijn collectie waar de DTS track Frans is (of erger: Russisch :o) en de engelse track gewoon DD.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik van Voorst (in memoriam)

Yepp maar dat waren volgens mij de al wat oudere films...ik heb zelf niet eerder zo iets meegemaakt met een gloednieuwe film...en ik ben nu een gewaarschuwd mens...

Enfin dat hele bluray film gebeuren zal wel dezelfde dood gaan sterven als de cd........
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

VlisChris

Uiteindelijk zal het allemaal wel legale DL worden inderdaad :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

#55
Ik denk niet dat de inkoper van de MM bij Amazing Spiderman 3D op de specificaties (geluidstypen/beeldverhouding) heeft gelet.
Ze kijken naar de opties/de schijven (DVD/bluray/met of zonder bonusmat.) die ze kunnen krijgen bij hun Nederlandse leverancier. En dan kopen ze de aantallen in. Hoe meer aantallen/partijen, hoe mooier hun inkoopprijs kunnen worden. De verkoopprijs hoeft dus daarna niet zo hoog te worden.
En bij de FreeRecordShop wordt de 3D versie van deze film tegen een hogere prijs dan 16 of 17 euro verkocht.

Momenteel zijn er 3 retailversies van Amazing Spiderman verkrijgbaar, voor zover ik weet:
3D+2D op één bluray schijf / 2D één bluray schijf / DVD één schijf.

Maar heeft iemand hier de 2D versie gekocht? Want is de retailversie 2D wel met DTS HD Master? Omdat deze versie minder ruimte neemt op de blu-ray schijf, kan het zijn dat er meer ruimte was, waardoor er misschien wel een geluidsbestand op deze disc zit met DTS HD Master.
(mag ik toch wel denken?)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

FvP

Quote from: Christiaan S on November  4, 2012, 00:22:15
Uiteindelijk zal het allemaal wel legale DL worden inderdaad :)

Met een lekker DRM sausje wellicht. Mogelijke opvolger blu-ray:

http://www.techzine.nl/nieuws/28326/ultraviolet-mogelijke-opvolger-van-blu-ray.html
http://www.uvvu.com/

Dit is trouwens een mooi staaltje "take away your consumer rights & sell them back to you":
http://www.uvvu.com/images/text/what-is-uv-overview.png

zeker de optie rechtsonderaan "Disc"

squeek

Quote from: LittleNinja on November  3, 2012, 18:50:38
De MM bepaalt zeker wel wat zij inkopen..

Ik controleer tegenwoordig altijd of er wel HD audio is inbegrepen. Er zijn er veel zonder..

Dat geeft niet eens garantie dat het er ook effectief opstaat als het op de hoes wel staat. Ik heb hier een blu-ray liggen van robots (animatie) waar duidelijk dts-hd MA op de hoes staat maar de schijf heeft enkel dts.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

LuPo

#58
Ik heb hier Cloudy with a Chance of Meatballs en daar staat op de hoes dat hij dutch taal en subtitles heeft maar beide staan er niet op. Lekker dan.. ???

VTEC_genieter

Das jammer, maar Mediamarkt is toch niet het bedrijf die de disc heeft gemaakt?
Maar eerst de film kijken/rippen en dan terugbrengen/ruilen  :P
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LuPo

Quote from: VTEC_genieter on February 17, 2013, 12:18:16
Das jammer, maar Mediamarkt is toch niet het bedrijf die de disc heeft gemaakt?
Maar eerst de film kijken/rippen en dan terugbrengen/ruilen  :P

Nee, die komt uit UK. Maar was meer omdat het ging over verkeerde hoesjes. :P

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Former member 78

Zag laatst een leuke oude film liggen op Blu Ray, direct gekocht natuurlijk.
Dolby 2.0 WTF!

morca

Het blijft een vreemd verhaal,in het begin waren er bv Die Hard,s met 5.1 lpcm.
Maar die vind ik nu nergens meer,dus imo maakt men maar wat/doet maar wat.

Mooi balen Arjan,daar koop je ze niet voor.

Kjelt

Quote from: ArjanR1 on February 17, 2013, 14:41:12
Zag laatst een leuke oude film liggen op Blu Ray, direct gekocht natuurlijk.
Dolby 2.0 WTF!
Hoe oud is oud? Als het een echt oude film van voor de jaren 70 is dan hebben niet alle films multitracks soundtracks en lijkt het me logisch dat de originele soundtrack er bij wordt geplaatst?

Former member 78

1987 :)

Gaat om Over the Top van Stallone :D
Vroeger vaak gekeken op VHS.