Gladiator en Infocus X1

Started by bartm, November 17, 2003, 00:57:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bartm

Ondanks dat ik wist dat een X1 beperkingen heeft met onder andere RBE en de resolutie.
Heb ik hem gekocht, dit was in San Diego, en omgerekend 850 Euro.(koopje en de lamp gaat 4000 uur mee)
Na thuis alles geinstaleerd te hebben, heb ik na enkele films Gladiator opgezet!
Nu werd ik geconfronteerd met het feit dat ik hoofpijn kreeg, omdat er bijhoorlijk veel fragmenten bij zitten die donker zijn.
Het beeld schitterde irritant, en ik heb de film voortijdig uitgezet ( balen!!!!)
Donderdag 13/11/2003 naar Frank toegeweest, en de X1 achtergelaten.
S,middags opgehaald, en alles weer gemonteerd, en nu ook met componenten interlaced via een adaptor component/s-7 pins video!
Verschillende Disney films bekeken, omdat dat primaire kleuren zijn.
En dit maakte bijhoorlijk veel indruk op mij, Toy Story 2 opgezet, en vooral het blauw was duidelijk dieper geworden.
Het zwart is voor een X1 zeker goed te noemen, en meer detail.
Wat ik van Frank al eens had gelezen, om hem iets uit het focus te zetten wat het beeld wat zachter maakt.
En de resolutie word minder zichtbaar, wat mij trouwens niet echt stoorde ik kijk op 5 meter afstand.
Nu dan ik heb Gladiator weer opgezet, en ik was aangenaam verrast!
het beeld knalde en het kreeg diepte het schitteren was verdwenen.
De hele film uitgekeken, en was onder de indruk.
Ik had al heel wat reacties gelezen over calibraties, en persoonlijk vond ik dat een bedrag van 75 euro, gezien alle reacties best de moeite waard was!
En nu ik het resultaat zie, is het in verhouding tot de hele investering zeker een aanwinst!


Bart ;D ;D ;D
Sony DVP-NS900V, B&W600 S2, Infocus X1 , Beamax M serie  
Vincent SAV-C2, Vincent SAV P200, that's it

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview