interne luidspreker bekabeling

Started by Deleted Member 2, December 16, 2011, 14:15:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rem395

Euh, Wanneer gaan we die van jou eens opentrekken om de bedrading aan te passen. Je hebt gehoord wat de verschillen zijn bij mijn luidsprekers. Positief verschil en makkelijk te realiseren!

"Ik zou zeggen, gewoon doen!"  ;D
Audiomat Arpege reference 10, Genalex KT77 Gold Lion, Cayin CDT-17A, Elac 330 Jet, Elac sub 211.2 ESP, Audioquest Gibraltar, Audioquest NRG4, Pioneer DV-868AVi, Logitech Duet

gizmo2

#26
heb vandaag eens gekeken in de kasten van mijn spendor speakers om eens te kijken hoe het er allemaal uitziet.
nu valt het mij op dat de gehele kabels aan de binnenzijde helemaal groen/blauw (over de gehele lengte) uitgeslagen zijn.

nu lees ik zo'n beetje overal op het net dat dit nadelig kan zijn voor het geluid.

ps, ik hoor trouwens geen rare dingen in het geluid, nu moet ik er wel bij vermelden dat ik de speakers nu zo'n 2 jaar in het bezit heb en het waarschijnlijk al voor mijn tijd gecorrodeerd was.

dus ja wat is wijs, vervangen of gewoon laten zitten?

het gaat om spendor SP 7/1 bouwjaar ca 1995 en alles is gesoldeerd dus geen kabelschoentjes.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

minplus

Sommige kabels zijn nieuw groen/blauw van buiten..
Maar zijn het naakte draden?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

gizmo2

Quote from: minplus on February  6, 2021, 15:38:21
Sommige kabels zijn nieuw groen/blauw van buiten..
Maar zijn het naakte draden?
heb geprobeerd om een zo goed mogelijke foto te maken.
zoals je kunt zien is er nog iets van koper te zien.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

chansig

Ik zou hier ook wat onrustig van worden. Mogelijk heeft het qua weergave weinig tot geen effect maar misschien gewoon vervangen ? En dan een shield nemen die gewoon niets laat zien van wat er in zit.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gizmo2

wat me opvalt is dat waar het gesoldeerd is mooi blinkt (lijkt wel zilver) en niets van corrosie te bekennen is.
ik heb hier nog een paar stukken Van den Hul MCD 352 speaker kabel liggen, misschien dit maar eens proberen.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Liko

Uiteinden van kabels kunnen blootgelegd worden aan de lucht en oxideren.
Bij jou geen probleem, want die zijn netjes gesoldeerd.
Bij de rest van de kabel kan de de kunststof ommanteling, geen zuurstof komen, dus ook niet oxideren.
Kortom, er is niets met de kabels aan de hand, gewoon laten zitten.

Een 'betere' interne bekabeling is niet altijd een verbetering.

gizmo2

Quote from: Liko on February  6, 2021, 23:30:08
Uiteinden van kabels kunnen blootgelegd worden aan de lucht en oxideren.
Bij jou geen probleem, want die zijn netjes gesoldeerd.
Bij de rest van de kabel kan de de kunststof ommanteling, geen zuurstof komen, dus ook niet oxideren.
Kortom, er is niets met de kabels aan de hand, gewoon laten zitten.

Een 'betere' interne bekabeling is niet altijd een verbetering.
Uiteinden (gesoldeerd) zijn inderdaad goed en niet geoxideerd.
De rest van de kabel (binnenzijde) wel geoxideerd en helemaal tot aan het filter.... voor zowel hoog als laag.

Ik besluit toch maar om er niets aan te doen want het klinkt in mijn oren prima.

In ieder geval bedankt iedereen voor de input[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

HJ

Quote from: gizmo2 on February  7, 2021, 09:12:56
Uiteinden (gesoldeerd) zijn inderdaad goed en niet geoxideerd.
De rest van de kabel (binnenzijde) wel geoxideerd en helemaal tot aan het filter.... voor zowel hoog als laag.

Ik besluit toch maar om er niets aan te doen want het klinkt in mijn oren prima.

In ieder geval bedankt iedereen voor de input[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Koper oxideert aan de buitenkant en stopt dan, gaat niet verder naar binnen zoals bv ijzer. Denk bv aan het koperen dak van een kerk oid.

gizmo2

#34
Quote from: HJ on February  7, 2021, 10:02:06
Koper oxideert aan de buitenkant en stopt dan, gaat niet verder naar binnen zoals bv ijzer. Denk bv aan het koperen dak van een kerk oid.
Oké ik begrijp het, het zou dus wel een probleem gaan worden bij bijvoorbeeld de aansluiting/ingang buitenkant speakers en uitgang versterker.
En dan bedoel ik de uiteinden kabel die je vast gaat zetten op de connectoren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: