coax

Started by traxmore, November 16, 2003, 23:30:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

traxmore

 ???
Ik heb de optische kabel tussen dvd-speler en versterker vervangen
door een coax. Nu heb ik veel onderbrekingen/pauze in het geluid
(het geluid valt voor een fractie van een seconde weg)
Wat kan ik hier aan doen Dvd Yamaha 795 Versterker Yamaha az2

garmtz

Welke coaxiale kabel gebruik je? Ik deze wel correct 75 Ohm? Misschien je koelkast die aan/uitslaat, of andere apparatuur die via het lichtnet stoort?

phmeijer

Misschien dat je de kabel verkeerd om hebt aangesloten; de meeste digi coax kabels zijn nl. richtingsgebonden.

Peter
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

garmtz

Nou, een coax zou toch echt wel moeten werken in de verkeerde richting! Klinkt misschien anders als je hem omdraait, maar zelfs dat is nogal controversieel.

cinepaulis

Hoi,
Wat wel eens kan helpen is al je apparatuur uitzetten. De bewuste kabel afkoppelen, weer aansluiten, eerst je DVD speler aanzetten en dan je versterker.

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

garmtz

Waarom niet gewoon weer naar optisch gaan als coax alleen maar problemen geeft? Bij bij klonk optisch bij mijn DVD-speler beter dan coaxiaal (o.k., een uitzonderingsgeval, maar toch...). Bijvoorbeeld een mooie v.d. Hul Optocoupler.

traxmore

Bedankt voor de tips
Zal ze eens uitproberen
Nog een mogelijke oorzaak? DVD zit op de poweruitgang van de versterker (220 V)
Coax gekozen voor het betere geluid dus (nog) niet van het merk oehlbach

BOUBOU

Bij mij zit de dvd speler ook op de versterker ingang verbonden met een eichmann four interlink.

Klinkt allemaal opperbest.
Mijn buurman viel bijna achterover toen hij toevallig binnen kwam lopen in een onweersbui in X-men 2

MvGr BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Throwratio

als de kabel goed is en correct aangesloten, zou er niets fout moeten gaan. Zelf zou ik meteen gaan twijfelen of ik de juiste weg heb genomen bij het toewijzen van ingangen en uitgangen van de versterker. Hij zou dat ip automatisch moeten doen, maar misschien staat de instelling wel op "dvd-optisch" en moet je de coax-ingang toekennen?

SiR-ROUND

QuoteMijn buurman viel bijna achterover toen hij toevallig binnen kwam lopen in een onweersbui in X-men 2

Stond je deur open dan?

BOUBOU

#10
Quote from: SiR-ROUND on November 27, 2003, 17:54:04
Stond je deur open dan?

Nee, maar hij heeft een sleutel, voor het geval dat ik de mijne kwijt raak  ;D


MvGr BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub