Miracle Wraps, hoe werkt het ?

Started by dronebone, December 14, 2011, 16:35:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

S@m

#275
Quote from: frank2 on March 10, 2012, 09:48:59
nee dat denk ik niet dat weet ik zeker, een aardpen kost 16 euro en ik heb bewijzen dat het beter klinkt, dus ik denk dat niet, ik weet dat zeker, bovendien is dat weer wat anders dan de wraps.

Het is idd wat anders dan de wraps terwijl je zonet min of meer beweerde dat het vast hetzelfde resultaat zou hebben  :wacko:

Quote from: frank2 on March 10, 2012, 09:39:48

Ik geloof je dat het iets doet, schoner geluid las ik ergens. Maar voor 16 euro koop je een aparte aardpen en sluit je daar je aarde v.d. aparte audiogroep op aan, geeft ook een schoner geluid.


En zoals door Dynky al aangegeven hoe wil jij een aardpen op de juiste wijze/diepte zelf 'slaan'...?

Raphie

T T L op google

Het bestaat dus niet, er is een enkele verwijzing naar ook maar iets in die richting. zoals al vaker gezegd in dit topic, OPLICHTING.........
JBL PRX Power!

S@m

Quote from: Raphie on March 10, 2012, 10:03:10
T T L op google

Het bestaat dus niet, er is een enkele verwijzing naar ook maar iets in die richting. zoals al vaker gezegd in dit topic, OPLICHTING.........

zoek Raphie op google...

Ik zie geen verwijzing naar de persoon achter Raphie, besta jij dan wel?

Raphie

maar er zijn wel meerdere verwijzingen naar mijn forumnaam, T T L als "techniek" komt nergens voor
geen patent, helemaal niets......
JBL PRX Power!

EJ

Quote from: Dynky on March 10, 2012, 09:57:06
het is idd wat heel anders, laat ons dat voorop stellen.
maar je vergelijking is behoorlijk mank, je verliest immers een klein detail uit het oog ; je aardpen (van 16€ :eh:) werkt niet als je hem niet correct installeert (cq "slaat"), wat van de miracle wraps wel wordt gezegd ; rond je stekkers doen en klaar. dus 50€ is de totaalkost in dat geval.

Het is zelfs nog sterker, lang niet altijd zal een aparte aardpen verbetering brengen. Alleen als je ten eerste slechte voedingen in je apparatuur hebt zitten en ten tweede als je aarding nodig hebt... Misschien is zelfs die volgorde wel omgekeerd. :)

Raphie

denk trouwens dat ik deze gasten eens ga tippen http://miraclewraps.com/
denk dat het NL domein er dan volgende week uit ligt....
JBL PRX Power!

Perfectionist

Quote from: chansig on March 10, 2012, 09:14:16
Oke...ik dacht dat het beleid juist heel streng was geworden. Ws weer verkeerd gelezen.

Gr Hans

Klopt het beleid is ( altijd) streng geweest als mensen maar elkaar beginnen te schelden. Net zoals ik in het Frank2 topoc mensen aanspreek hierop doe ik dat hier ook...

Hiernaast kun je per PB altijd op adminbeleid terugkomen, hier niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

chansig

Ik bedoelde meer het bevragen van moderatoren nav beslissingen. Ik meende gelezen te hebben dat men dit niet meer zou accepteren en het per direct een ban op zou leveren. Maar volgens mij zijn het allemaal spinsel van mijn hersenen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Perfectionist

Quote from: chansig on March 10, 2012, 10:12:40
Ik bedoelde meer het bevragen van moderatoren nav beslissingen. Ik meende gelezen te hebben dat men dit niet meer zou accepteren en het per direct een ban op zou leveren. Maar volgens mij zijn het allemaal spinsel van mijn hersenen.

Gr Hans

Oh zo, je kunt altijdper PB de dialoog hierover aangaan, als we dat in het topic toestaan krijg je in elk topic weer een hele off topic dialoog over het mod beleid, vandaar dat we dat zo doen.

Een beter forum begint bij jezelf.

frank2

Quote from: S@m on March 10, 2012, 10:01:13


En zoals door Dynky al aangegeven hoe wil jij een aardpen op de juiste wijze/diepte zelf 'slaan'...?

Nogal gemakkelijk, luik bij de voordeur open, je ziet de huidige aardpen al zitten, 1 meter ervan af en slaan. Lijkt me niet zo moeilijk.
Tweaks met zekeringen, het plaatsen van een aparte aarde op de bestaande aardpen resulteren alle in een schoner geluid
(oke: BIJ MIJ)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m

Quote from: frank2 on March 10, 2012, 10:19:26
Nogal gemakkelijk, luik bij de voordeur open, je ziet de huidige aardpen al zitten, 1 meter ervan af en slaan. Lijkt me niet zo moeilijk.
Tweaks met zekeringen, het plaatsen van een aparte aarde op de bestaande aardpen resulteren alle in een schoner geluid
(oke: BIJ MIJ)

In de eerste plaats heb je dan een vrij groot luik/gat als je een nieuwe aardpen een meter van de ander kan slaan. Ten tweede vraag ik me af hoe diep de originele zit en hoe diep de door jou geslagen en ten derde zal het vast veel muzikaal nut hebben om een aardpen naast een andere aardpen te slaan...

Raphie

zeg Frensje en partner niet vergeten te stemmen he?
JBL PRX Power!

frenske

#287
Quote from: Raphie on March 12, 2012, 09:14:46
zeg Frensje en partner niet vergeten te stemmen he?
Wat een onzin. :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X ;D :baaa:
Wat bedoel je met partner?
Volgende keer mijn naam wel goed schrijven Raphie. :devil: ;)

EJ

Quote from: frank2 on March 10, 2012, 10:19:26
Nogal gemakkelijk, luik bij de voordeur open, je ziet de huidige aardpen al zitten, 1 meter ervan af en slaan. Lijkt me niet zo moeilijk.
Tweaks met zekeringen, het plaatsen van een aparte aarde op de bestaande aardpen resulteren alle in een schoner geluid
(oke: BIJ MIJ)

En dan, als dat gat met die aardpen geslagen is, dan blijkt dat mijn hele set geen randaarde gebruikt. Wat veroorzaakt dan die enorme verbetering?

frank2

Dat heeft erik s al beantwoord.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

EJ

Quote from: frank2 on March 12, 2012, 20:59:18
Dat heeft erik s al beantwoord.
Enlighten me. Ik zie dat niet staan.

frank2

sorry stond in mijn topic:

Quote from: Kjelt on Today at 10:34:28

Mag je voor de lol eens kijken welk apparaat in je audiosetup een randaarde heeft, heel vermoedelijk als je apparatuur na 2000 is geen een.
Er zit soms wel een 3 pens euro connector op maar dan is de randaarde niet eens aangesloten, meet voor de lol maar eens na. Alleen audiofilters e.d. hebben vaak een aardaansluiting.

erik s:
de mantel van de netsnoeren ligt aan de aarde, daar kan dus invloed in zitten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

EJ

Quote from: frank2 on March 12, 2012, 21:06:54
sorry stond in mijn topic:

Quote from: Kjelt on Today at 10:34:28

Mag je voor de lol eens kijken welk apparaat in je audiosetup een randaarde heeft, heel vermoedelijk als je apparatuur na 2000 is geen een.
Er zit soms wel een 3 pens euro connector op maar dan is de randaarde niet eens aangesloten, meet voor de lol maar eens na. Alleen audiofilters e.d. hebben vaak een aardaansluiting.

erik s:
de mantel van de netsnoeren ligt aan de aarde, daar kan dus invloed in zitten.

Erik s bazelt. Bij een 2 draads aansluiting ligt er niets aan aarde. Die heeft namelijk geen mantel. En alle (!) apparatuur die ik heb heeft een kleine stekker. Geen randaarde, geen aarde.

frank2

#293
Ik geloof dat erik s meer verstand van zaken heeft dan jij, (in dit geval dan) alle snoeren hier zijn 3 aderig opgebouwd, 1 daarvan is aarde, daarnaast is er een interne mantel van metaal die is tezamen met de aardedraad bevestigd aan de de shuko kant met de aarde in de shuko stekker, deze staat in verbinding met het stekkerblok welke ook een aarde heeft, en deze gaat terug naar de meterkast en de aardpen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

EJ

#294
Ik geloof daar niets van. :D Iemand met commerciele belangen zal niet objectief zijn. Hoeveel labomgevingen heeft Erik s gezien, bedraad en in gemeten?

Nogmaals, als je apparatuur baat heeft bij een betere aarde dan is dat een teken van een slecht ontworpen voeding... Triest.

B.

#295
Met aarde rondom de netkabel bereik je alleen een afscherming over de lengte van de netkabel. Alle meters daarvoor is VD en daar ´doet´ de aarde dus 0 komma 0.

Frank, misschien steek je hier wat van op?

Zo ziet een transformator er schematisch uit:



Jouw aarde aansluiting op de AC inlet ligt los, de overige 2 draden lopen naar de primaire aansluitingen. Vanaf daar zie je een fysieke scheiding. Wat denk je wat er van EMI en andere stoorbronnen overblijft aan de andere kant van de trafo, de secundaire kant?

S@m

Frank zegt niet technisch onderlegt te zijn en hij meent van alles te horen. Met steekhoudende argumenten zal je bij Frank dus niets verder komen...

Kjelt

Quote from: B. on March 12, 2012, 23:03:59
Wat denk je wat er van EMI en andere stoorbronnen overblijft aan de andere kant van de trafo, de secundaire kant? 
Iets minder maar nog steeds want HF induceert dan net zo goed op de secundaire kant, voor HF is een LF trafo geen obstakel, daarom wil je evt een common mode en differential mode filter gebruiken.

B.

Quote from: Kjelt on March 13, 2012, 08:54:27
Iets minder maar nog steeds want HF induceert dan net zo goed op de secundaire kant, voor HF is een LF trafo geen obstakel, daarom wil je evt een common mode en differential mode filter gebruiken.

Of een aparte aardpen?

Kjelt

Quote from: B. on March 13, 2012, 16:30:13
Of een aparte aardpen?
en hoe "magisch gedacht" zou dat dan werken?  :D