het officiele D-Box FAQ topic

Started by THX-UltraII, December 14, 2011, 16:02:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

#50
Quote from: beatbrother on September 28, 2012, 10:23:10
Ik heb nog altijd (na jaren) een verhoogde interesse in D-Box, maar de opgegeven prijs van om en bij de 10.000 euro kan ik er jammer genoeg niet voor rechtvaardigen. De demo die ik eens heb gehad vond ik op zich wel leuk, maar ik denk dat het nog meer tot z'n recht zou komen met een goede demo en juiste film.
Ik zat nu bv. nog gewoon op een stoel met mijn voeten op de grond en ik denk dat daarmee het gevoel ook vermindert.

Nu, Ik volg die markt van de simulatoren wel een beetje en ik zie heel veel gasten die van die DIY race simulatoren bouwen en die zittten ongeveer aan een prijs vanaf 3000 €.
Het zou leuk zijn moesten deze ook geschikt zijn voor films, maar ik denk dat D-Box daar een beetje het monopolie op heeft en bijgevolg ook de prijs kan vragen die ze willen. Een beetje concurrentie zou voor de consument niet slecht zijn.  ;D

Er zijn in het verleden een aantal initiatieven geweest om de concurrentie aan te gaan met D-Box maar tot op heden is D-Box alleenheerser in haar marktsegment. D-Box heeft inmiddels een goede reputatie opgebouwd en belangrijker nog: een ontzettend grote database met film codes.

Het zelf bouwen van een racesimulator is mogelijk en geen enkel probleem voor techneuten, maar het probleem zit m in het maken van motion codes. D-Box heeft hier jarenlange ervaring in en gebruikt eigen ontwikkelde software. Zelfs de meest ervaren motion code designers bij D-Box maken nog wel eens een 'foutje' bij het maken van een code voor een film. Dus je zou naast het maken van de (race)simulator die je ook voor films kan gebruiker (het is niet meer dan mechanische of hydraulische zuigers met een moederboard met de nodige chips) software moeten bouwen voor het maken van motion codes en eerst jarenlange ervaring op moeten doen in het maken van dergelijke codes. Onbegonnen werk zul je begrijpen.

MARVIC_NL

#51
Kan iemand dit draadje updaten met actuele verkrijgbaarheid (waar te koop, nog steeds alleen beterbeeldengeluid?) en voor welke prijzen die nu te koop zijn? Bedankt.

garmtz

Quote from: MARVIC_NL on September 28, 2012, 11:37:01
Kan iemand dit draadje updaten met actuele verkrijgbaarheid (waar te koop, nog steeds alleen beterbeeldengeluid?) en voor welke prijzen die nu te koop zijn? Bedankt.

Alleen bij Beter Beeld & Geluid. Prijzen op aanvraag.

THX-UltraII

Quote from: MARVIC_NL on September 28, 2012, 11:37:01
Kan iemand dit draadje updaten met actuele verkrijgbaarheid (waar te koop, nog steeds alleen beterbeeldengeluid?) en voor welke prijzen die nu te koop zijn? Bedankt.
In Nederland Beter Beeld en Geluid sowieso, maar in België zitten er ook dealers. Verder zit er bij ons in Bergen op Zoom sinds vorige maand ook een winkel die D-Box heeft staan en zij verkopen dit ook.

garmtz

Quote from: THX-ultraII on September 28, 2012, 11:57:09
Verder zit er bij ons in Bergen op Zoom sinds vorige maand ook een winkel die D-Box heeft staan en zij verkopen dit ook.

O.k., wist ik niet!

THX-UltraII

#55
Quote from: garmtz on September 28, 2012, 11:58:46
O.k., wist ik niet!
ik ook niet tot ik er vorige maand binnen liep en een SRP-230 onder een zetel geschroefd zag zitten! Maar goed, prijzen liggen vrij vast dus zullen hetzelfde zijn als bij jullie.

THX-UltraII

kleine aanpassing in de FAQ:
De lifetime subscription is komen te vervallen en er is enkel nog een jaar of 4-jarige subscription te koop bij D-Box. De bedoeling is dat de codes met de tijd (wanneer is nog niet bekend) gratis worden.

dchris

Om een klein schopje te geven van 8 maanden :D

Ik ben gisteren naar JT Amersfoort naar Iron man 3 3D met D-Box.

Ik heb al eerder D-Box mogen beleven bij BB&G e bij Cinemadream enkele weken geleden.
Dus ik was vooral benieuwd hoe de vergelijking is tussen de versie in de bioscoop en de "consumenten" versie.

De effecten zijn hetzelfde maar.....het zitcomfort, hieronder mijn bevindingen.

Bioscoopversie:
De stoelen in de bioscoop zijn "gewone" bisocoop stoelen, de zit is vrij hoog waardoor je benen niet echt stevig op de grond staan als je korter bent dan 1.80 meter.
Ik ben 1.78 dus kon ze op de grond krijgen, maar echt lekker zat het niet, mijn vriendin is 1.65 meter en die komt er helemaal niet bij.
De leuning zit vrij recht waardoor je erg actief zit, dit hebben ze waarschijnlijk express gedaan omdat je dan zo de effecten beter beleeft met een actieve zithouding.

"Consumenten versie"

In de fauteuil kom worden je benen ondersteund in de relax stand, je ligt meer in de stoel en het zit gewoon 100x beter.
De effecten komen nu ook beter over omdat je hele lichaam in beweging wordt gebracht omdat je het contact met grond niet meer hebt, dit in tegenstelling met de bioscoop versie.


Mijn inziens is het leuk voor in de bioscoop, maar niet iets waar ik snel weer naartoe zou gaan.
Daarentegen vind ik de versie voor thuis fantastisch, alleen de middelen ontbreken mij. :mellow:

Ik ben benieuwd of andere leden soortgelijke ervaringen hebben.
Mvg,

Dchris

Delesh

#58
Edit: beste, graag verwijs ik u naar de sponsoropties
Woonkamer : Tag Mclaren AV32R - parasound 5250 - OPPO BDP-105 Darbee -quadral Montan VIII - quadral Base VIII - wireworld speaker kabel Equinox® 7 - wireWorld power cord Aurora™ 7 - ULTRAVIOLET 7 HDMI kabel -vortexbox streamer zelf gemaakt - lg hecto
Headphone setup : hd-800 sennheiser - amb headphone amp M3 met Q11 voeding - Hifiman HE-400 (voor men vrouw)

THX-UltraII

#59
D-Box 'leeft' in Nederland niet echt en zeker niet voor thuisgebruik. Ik ken alleen Cinemadream en BB&G die een kit hebben staan, maar toch even belangrijk om ZEER goed D-Box nieuws te vermelden!

Onderstaand plaatje zegt genoeg!!!! D-Box gebruikers weten wat dit voor ons betekent: compatibiliteit met HDMI (eindelijk).


bmateijsen

Klopt! Nieuwe Motion controller.... maar ik dacht dat dit nieuws pas met CES naar buiten mocht ;)

THX-UltraII

Quote from: bmateijsen on December 20, 2013, 14:10:08
Klopt! Nieuwe Motion controller.... maar ik dacht dat dit nieuws pas met CES naar buiten mocht ;)
Voor mij het beste HT nieuws dit jaar!!!! Merry X-Mass!

home@the movies

Quote from: THX-ultraII on December 20, 2013, 08:53:17
D-Box 'leeft' in Nederland niet echt en zeker niet voor thuisgebruik. Ik ken alleen Cinemadream en BB&G die een kit hebben staan, maar toch even belangrijk om ZEER goed D-Box nieuws te vermelden!

Onderstaand plaatje zegt genoeg!!!! D-Box gebruikers weten wat dit voor ons betekent: compatibiliteit met HDMI (eindelijk).

Wij hebben er ook eentje staan hoor en zijn ook dealer, gewoon even ter info  ;) ;) ;)

THX-UltraII

Quote from: home@the movies on December 20, 2013, 19:04:16
Wij hebben er ook eentje staan hoor en zijn ook dealer, gewoon even ter info  ;) ;) ;)
weet ik werner. was jou even vergeten, sorry :)

Bas Akkerman

Even een notificatie van dit topic gemaakt, dromen mag. ;) :inlove:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

THX-UltraII

zijn er D-Box gebruikers die interesse hebben in volledige HTPC support voor D-Box? Daarmee bedoel ik DTS-MA/TrueHD audio + tegelijkertijd D-Box support.

Dit is tot op heden (nauwelijks) mogelijk maar ik heb de maker van MPC-BE zover gekregen om een custom versie voor me te maken. Hij wil hier echter 250 euro voor vangen dus ik zoek zo n 5 d-box gebruikers zodat we de kosten kunnen delen.

THX-UltraII

Bjorn, is er al bekend wanneer de nieuwe HEMC decoder verkrijgbaar zal zijn?

home@the movies

Quote from: THX-ultraII on November 14, 2014, 12:57:06
Bjorn, is er al bekend wanneer de nieuwe HEMC decoder verkrijgbaar zal zijn?

Ik heb gisteren nog met Carl van D-Box Canada aan de lijn gehangen, er zijn behoorlijke prijsdalingen en interessante ontwikkelingen.
Binnenkort mag je van ons wat leuk nieuws verwachten wat D-Box voor een breder publiek bereikbaar zal maken. Niet dat het plots voor iedereen is weggelegd maar toch behoorlijke wijzigingen.

Wat mij wel een klein beetje is tegengevallen is de prijs van de nieuwe controller, die had ik graag anders gezien, met de nieuwe prijzen is deze iets duurder dan de standaard gekende controller.
De prijs van de nieuwe controller zal omgerekend rond de 3600 Euro uitkomen, die van de oude 3200
Gr
Werner

bmateijsen

Quote from: THX-ultraII on November 14, 2014, 12:57:06
Bjorn, is er al bekend wanneer de nieuwe HEMC decoder verkrijgbaar zal zijn?

Zie de quote van Werner. Echter voor zover ik weet zijn dit nog voorlopige prijzen. De nieuwe controller is flink vertraagd, mede door ook andere ontwikkelingen.

home@the movies

Quote from: bmateijsen on November 14, 2014, 19:07:16
Zie de quote van Werner. Echter voor zover ik weet zijn dit nog voorlopige prijzen. De nieuwe controller is flink vertraagd, mede door ook andere ontwikkelingen.

Ik heb van Canada de nieuwe officiële dollar prijzen gekregen, de omrekening naar Euro is dus met de huidige koers en incl 21%BTW.