het officiele D-Box FAQ topic

Started by THX-UltraII, December 14, 2011, 16:02:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: jaco on December 15, 2011, 14:08:13
Wat doe je met films met een Multi kanaals PCM geluidstrack ? Dan doet een blu ray speler toch geen downmix naar DD of DTS over de spdif uitgang.

Dat klopt, dan heb je of een regio nodig die wel TrueHD of DTS MA geeft. Of er is geen motion code voor. Wij hebben dit met Ratatouille.

Groet,

Bjorn

THX-UltraII

#26
Quote from: bmateijsen on December 15, 2011, 14:09:39
Dat klopt, dan heb je of een regio nodig die wel TrueHD of DTS MA geeft. Of er is geen motion code voor. Wij hebben dit met Ratatouille.

Groet,

Bjorn

Ik denk dat Jacco het volgende bedoelt:

Er zijn discs (vooral uit het begintijdperk van Blu-Ray) met een PCM soundtrack en daarnaast bijvoorbeeld een Dolby Digital track. Voor sommige van dit soort discs heeft D-Box wel een motion code uitgebracht maar uiteraard enkel compatible wanneer je de compressed DD/DTS audio stream afspeelt. Je kan met geen enkele standalone speler voor dit soort discs niet de PCM track naar je receiver sturen EN de lossy track naar je d-box decoder. Enter Media Player Classic D-box edition  :thumbs-up: die hier als enige WEL mee om kan gaan: PCM naar de receiver en tegelijkertijd de DD/DTS stream naar de d-box decoder.

bmateijsen

Ik zou zelf niet met een HTPC willen spelen, maar voor degene die dat wel doen is het een mooie oplossing.

Quote from: THX-ultraII on December 15, 2011, 14:29:32
Ik denk dat Jacco het volgende bedoelt:

Er zijn discs (vooral uit het begintijdperk van Blu-Ray) met een PCM soundtrack en daarnaast bijvoorbeeld een Dolby Digital track. Voor sommige van dit soort discs heeft D-Box wel een motion code uitgebracht maar uiteraard enkel compatible wanneer je de compressed DD/DTS audio stream afspeelt. Je kan met een standalone speler voor dit soort discs niet de PCM track naar je receiver sturen EN de lossy track naar je d-box decoder. Maar daar is Media Player Classic D-box edition die hier als enige WEL mee om kan gaan: PCM naar de receiver en tegelijkertijd de DD/DTS stream naar de d-box decoder.

THX-UltraII

#28
Quote from: bmateijsen on December 15, 2011, 14:31:20
Ik zou zelf niet met een HTPC willen spelen, maar voor degene die dat wel doen is het een mooie oplossing.


Hoeft natuurlijk niet maar heeft alleen maar voordelen. Ik zal er een paar noemen:

- als enige compatible met d-box decoded PCM discs
- Picture Quality door gebruik van madVR, MPC-HC in combinatie met LAV filters veel beter dan welke stand alone speler dan ook
- Unlimited HDD voor opslag voor motion codes
- Uitgebreide software van D-Box waarin bijvoorbeeld veel meer is af te lezen dan bij de stand alone versie wanneer een film afspeelt
- D-Box compatible te maken met Logitech Harmony remote waarna je motion en vibration intensity met remote tijdens film kan instellen
- madVR in combinatie met ReClock die na juiste instelling zorgt voor geen enkele dropped frame tijdens afspelen film (een standalone speler lijkt judder free maar testen laten zien dat er wel degelijk frames en packages verloren gaan bij een stand alone speler, of je dit ziet is een tweede ;))
- gebruik van bijvoobeeld XBMC als movie browser wat er ontzettend gelikt uitziet

bmateijsen

Voordat een HTPC werkt zoals je wil dat ie werkt, ben je maanden verder ... ;D En als er dan een windows update komt die dat in de war schopt, kan je weer vooraf aan beginnen ;D. Voor mij wegen bovenstaande voorbeelden niet op tegen de flinke lijst nadelen ;D

THX-UltraII

Quote from: bmateijsen on December 15, 2011, 14:45:25
Voordat een HTPC werkt zoals je wil dat ie werkt, ben je maanden verder ... ;D En als er dan een windows update komt die dat in de war schopt, kan je weer vooraf aan beginnen ;D. Voor mij wegen bovenstaande voorbeelden niet op tegen de flinke lijst nadelen ;D
Het kost inderdaad tijd om alles in stellen maar als je weet waar je mee bezig bent kun je in een week klaar zijn. Windows updates? Die haal ik niet binnen hoor, zo ook geen driver updates voor videokaart of wat dan ook. Mijn systeem draait perfect stabiel zonder problemen of wat dan ook.

Je zal beter moeten doen dan dit ;)
Kom maar op met de lijst van nadelen zou ik zeggen!

bmateijsen

Quote from: THX-ultraII on December 15, 2011, 14:47:57
Het kost inderdaad tijd om alles in stellen maar als je weet waar je mee bezig bent kun je in een week klaar zijn. Windows updates? Die haal ik niet binnen hoor, zo ook geen driver updates voor videokaart of wat dan ook. Mijn systeem draait perfect stabiel zonder problemen of wat dan ook.

Je zal beter moeten doen dan dit ;)
Kom maar op met de lijst van nadelen zou ik zeggen!

Maak maar een nieuw topic aan, want dit hoor toch niet echt in dit topic thuis ;)

THX-UltraII

#32
Quote from: bmateijsen on December 15, 2011, 14:55:10
Maak maar een nieuw topic aan, want dit hoor toch niet echt in dit topic thuis ;)

? :eh:? Het heeft juist alles te maken met dit topic

We hebben het over de voordelen (of nadelen, maar die heb ik nog tegoed van je  ;)) van een D-Box syteem op een PC+MCI-2(of4)-P controller tov een D-Box systeem op een standalone BR speler+stand alone series IV controller

Hoe meer wil je het te maken laten hebben met D-Box  ???

bmateijsen

Ik bedoelde op de nadelen van een HTPC in het algemeen. Uitval van de PC, niet beschikbaar zijn van de codecs voor nieuwe BD discs, etc.

Groet,

Bjorn

THX-UltraII

#34
QuoteUitval van de PC
weet niet voor voor PC jij gebruikt maar een PC met goede voeding en juiste hardware draait 24 uur per dag en 7 dagen per week zonder enige problemen hoor. (wellicht gebruik jij nog W2000 of XP, maar sinds W7 x64 met SP3 draait een HTPC stabieler dan wat dan ook)

Quoteniet beschikbaar zijn van de codecs voor nieuwe BD discs
? Heel soms staan de codecs al op een BR disc zonder dat het nodig is om deze dan nog te downloaden via de Live Update utility van D-Box maar de te downloaden codec komt altijd op hetzelfde moment uit als de codec op de BR disc release.

Quoteetc.
die etc zou ik nu zo graag van je willen horen



Als exclusief D-Box dealer sla je wat prijzen en informatie betreft de plank tot nu toe al wel een paar keer mis hoor Bjorn.  ;)

THX-UltraII

stukje toegevoegd in de FAQ wat betreft subscription

THX-UltraII

en wederom een toevoeging aan de FAQ: Technisch D-Box

bmateijsen

Quote from: THX-ultraII on December 15, 2011, 15:52:08
weet niet voor voor PC jij gebruikt maar een PC met goede voeding en juiste hardware draait 24 uur per dag en 7 dagen per week zonder enige problemen hoor. (wellicht gebruik jij nog W2000 of XP, maar sinds W7 x64 met SP3 draait een HTPC stabieler dan wat dan ook)

Dat jij een andere ervaring hebt is prima, mijn ervaring met Windows is niet zoals jij hem hebt. Of dat met Windows 7 anders is, kan ik je niet vertellen, dus misschien is het mijn perceptie van HTPC's. Vanuit een zakelijk oogpunt wil ik een HTPC niet servicen ;)

Quote? Heel soms staan de codecs al op een BR disc zonder dat het nodig is om deze dan nog te downloaden via de Live Update utility van D-Box maar de te downloaden codec komt altijd op hetzelfde moment uit als de codec op de BR disc release.

Ik heb het niet over de D-Box codec, maar over veranderingen op de BR disc...

Quotedie etc zou ik nu zo graag van je willen horen

Zie mijn opmerking hierboven.

QuoteAls exclusief D-Box dealer sla je wat prijzen en informatie betreft de plank tot nu toe al wel een paar keer mis hoor Bjorn.  ;)

Er staat een smiley achter, maar wat bedoel je precies? Prijsinformatie die ik in deze thread heb gegeven is correct.

jantje112

Als je een pc niet van "rare"  software voorziet dan draait die prima 24/7 door. Zakelijk gezien is het inderdaad slimmer om een aparte box aan te raden waar je meer aan kunt verdienen..

bmateijsen

Quote from: THX-ultraII on December 15, 2011, 08:47:58
dan weet ik ook niet waar jij je informatie vandaan hebt, maar de SRP-130 (en SRP-230) zijn gelijk aan de losse 4250I unit. De 4250I zijn 4 actuators net als de SRP130/230 die ook 4 actuators hebben. De 4250I is veel duurder dan een SRP130/230

Als dealer zou jij de prijzen toch beter moeten weten  :hehe:

Ik hou de prijslijst aan, zoals deze door de Nederlandse importeur is opgesteld, maar ik ben dan ook uitgegaan van een 3250I, aangezien je die nodig hebt voor een losse home-cinema stoel. De 4250i is voor een kleine bank. Dus als het gaat om de 4250i tov de SRP 230 (die gelijk is aan de SRP130) dan heb je gelijk, de 4250i is inderdaad prijziger, maar voor 1 stoel kan je prima uit met de 3250i.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

#40
Quote from: jantje112 on December 16, 2011, 07:30:16
Als je een pc niet van "rare"  software voorziet dan draait die prima 24/7 door. Zakelijk gezien is het inderdaad slimmer om een aparte box aan te raden waar je meer aan kunt verdienen..

Het heeft niets te maken met verdiensten, maar vooral te maken met service. Iemand die een leek is en een probleem heeft met een PC gaat direct bellen met de leverancier. En dat kan zomaar een user error zijn, ipv een PC error. Met een Blu-Ray speler hebben we daar nooit last van ;).

In het geval van D-Box adviseren wij zelf om de MCI-2P te nemen in combi met een kleine PC, tenzij ze niet handig zijn met een PC, dan adviseren wij de stand-alone controller.

Maar zoals ik eerder schreef, dit is niet echt het topic om HTPC vs Blu-ray speler te behandelen.

Groet,

Bjorn

THX-UltraII

#41
Quote from: bmateijsen on December 16, 2011, 07:35:05
Ik hou de prijslijst aan, zoals deze door de Nederlandse importeur is opgesteld, maar ik ben dan ook uitgegaan van een 3250I, aangezien je die nodig hebt voor een losse home-cinema stoel. De 4250i is voor een kleine bank. Dus als het gaat om de 4250i tov de SRP 230 (die gelijk is aan de SRP130) dan heb je gelijk, de 4250i is inderdaad prijziger, maar voor 1 stoel kan je prima uit met de 3250i.

Groet,

Bjorn

de 3250i heeft minder motion effect dan de 4250i met name bij side crashes ed. en dat geldt ook bij 1 stoel. De 4250i wordt volop gebruik voor 1 stoel. De SRP130 en SRP230 zijn gelijk aan de 4250i en dus niet, zoals jij aangeeft, goedkoper maar juist duurder.

Als algemene info: Hou er rekening mee dat bij een D-Box systeem de side-to-side motion afneemt naarmate je een bredere seating neemt! Hoe smaller de seating, hoe hoger de side-to-side motion.

THX-UltraII

#42
updated de FAQ

Loopt trouwens nog niet echt storm dit topic  :dozingoff:

THX-UltraII

Quote from: bmateijsen on December 16, 2011, 07:35:05
maar voor 1 stoel kan je prima uit met de 3250i.

Ik heb zowel in een stoel gezeten met een 3250 en 4250 eronder. De 4250 geeft een veel betere D-Box ervaring dan de 3250. De 4250 is exact gelijk aan een SRP130/230 die is gedemonteerd en waar je dus stukken goedkoper mee uit bent.

THX-UltraII

Quote from: bmateijsen on December 16, 2011, 07:23:14
Ik heb het niet over de D-Box codec, maar over veranderingen op de BR disc...
hoe bedoel je dit precies?

bmateijsen

Quote from: THX-ultraII on December 23, 2011, 16:45:54
Ik heb zowel in een stoel gezeten met een 3250 en 4250 eronder. De 4250 geeft een veel betere D-Box ervaring dan de 3250. De 4250 is exact gelijk aan een SRP130/230 die is gedemonteerd en waar je dus stukken goedkoper mee uit bent.

Ik kan mij wel voorstellen dat er verschil is, maar een film wordt volgens mij geschreven voor een opstelling met 3 actuators. M.a.w. de achterste actuators in de 4250 doen exact dezelfde beweging als 1 actuator in de 3250.

THX-UltraII

#46
Geen idee of er buiten BB&G D-Box gebruikers hier op het forum zijn maar om nog maar eens wat informatie te sharen die ik verzameld heb (doe het even in het Engels anders blijf ik typen  ;D):

Since I bought a Sony VW95 3D projector I m totally into 3D. I watched Avatar in 3D+D-Box+high res. audio and WOW, what an experience is this!!!!

I have made a list of the major 3D movies that are actually released at this moment (04-04-2012):
FINAL DESTINATION 4
JOURNEY TO THE CENTER OF THE EARTH
A CHRISTMAS CAROL
ALICE IN WONDERLAND
AVATAR
BOLT
CARS 2
CHICKEN LITTLE
CLOUDY WITH A CHANCE OF MEATBALLS
CONAN THE BARBARIAN
CORALINE
DESPICABLE ME
DRIVE ANGRY
FRIGHT NIGHT 3D
G-FORCE
GREEN LANTERN
GULLIVER'S TRAVELS 3D
HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS: PART 2
HUGO
ICE AGE: DAWN OF THE DINOSAURS 3D
KUNG FU PANDA
LEGEND OF THE GUARDIANS
MEET THE ROBINSONS
MEGAMIND
MONSTER HOUSE
MONSTERS vs. ALIENS
OPEN SEASON
PIRATES OF THE CARIBBEAN: ON STRANGER TIDES
PRIEST
RESIDENT EVIL: AFTERLIFE
RIO
SANCTUM
TANGLED
THE ADVENTURES OF TINTIN
THE CHRONICLES OF NARNIA: THE VOYAGE OF THE DAWN TREADER
THE GREEN HORNET
THE IMMORTALS
THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS
THE POLAR EXPRESS
THE THREE MUSKETEERS 3D
THOR
TOY STORY
TOY STORY 2
TOY STORY 3
TRANSFORMERS: DARK OF THE MOON
TRON: LEGACY
YOGI BEAR
A VERY HAROLD & KUMAR CHRISTMAS 3D
BEAUTY AND THE BEAST 3D
CATS & DOGS: THE REVENGE OF KITTY GALORE
DAY OF THE DEAD 3D
DOLPHIN TALE 3D
FINAL DESTINATION 5
GNOMEO & JULIET
HAPPY FEET 2
HOODWINKED TOO! HOOD vs. EVIL
KUNG FU PANDA 2
MARS NEEDS MOMS
MY BLOODY VALENTINE
PIRANHA 3D
PUSS IN BOOTS
SAW: THE FINAL CHAPTER
SPY KIDS 4: ALL THE TIME IN THE WORLD
STEP UP 3D
THE DARKEST HOUR
THE LION KING 3D
THE LION OF JUDAH
CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER
HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS: PART 1
SHARK NIGHT 3D
THE SMURFS 3D
HOW TO TRAIN YOUR DRAGON
SHREK
SHREK 2
SHREK FOREVER AFTER
SHREK THE THIRD

Of all these 76 Blu-Ray 3D releases the next 45 of them already have a motion code:
A CHRISTMAS CAROL
ALICE IN WONDERLAND
AVATAR
BOLT
CARS 2
CHICKEN LITTLE
CLOUDY WITH A CHANCE OF MEATBALLS
CONAN THE BARBARIAN
CORALINE
DESPICABLE ME
DRIVE ANGRY
FRIGHT NIGHT 3D
G-FORCE
GREEN LANTERN
GULLIVER'S TRAVELS 3D
HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS: PART 2
HUGO
ICE AGE: DAWN OF THE DINOSAURS 3D
KUNG FU PANDA
LEGEND OF THE GUARDIANS
MEET THE ROBINSONS
MEGAMIND
MONSTER HOUSE
MONSTERS vs. ALIENS
OPEN SEASON
PIRATES OF THE CARIBBEAN: ON STRANGER TIDES
PRIEST
RESIDENT EVIL: AFTERLIFE
RIO
SANCTUM
TANGLED
THE ADVENTURES OF TINTIN
THE CHRONICLES OF NARNIA: THE VOYAGE OF THE DAWN TREADER
THE GREEN HORNET
THE IMMORTALS
THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS
THE POLAR EXPRESS
THE THREE MUSKETEERS 3D
THOR
TOY STORY
TOY STORY 2
TOY STORY 3
TRANSFORMERS: DARK OF THE MOON
TRON: LEGACY
YOGI BEAR


So we are missing 31 D-Box codes at this moment. I have devided these 31 one movies into different categories:

20 of them has no motion code at all so these movies will have to be 'newly' coded by D-Box (*Final Destination 5 and Happy Feet 2 are getting coded as we speak by D-Box so I assume they will release a 3D version of them with the codec release).
A VERY HAROLD & KUMAR CHRISTMAS 3D
BEAUTY AND THE BEAST 3D
CATS & DOGS: THE REVENGE OF KITTY GALORE
DAY OF THE DEAD 3D
DOLPHIN TALE 3D
FINAL DESTINATION 5 *
GNOMEO & JULIET
HAPPY FEET 2 *
HOODWINKED TOO! HOOD vs. EVIL
KUNG FU PANDA 2
MARS NEEDS MOMS
MY BLOODY VALENTINE
PIRANHA 3D
PUSS IN BOOTS
SAW: THE FINAL CHAPTER
SPY KIDS 4: ALL THE TIME IN THE WORLD
STEP UP 3D
THE DARKEST HOUR
THE LION KING 3D
THE LION OF JUDAH

2 of them has a 'Anaglyph 3D code' available but I don t think these are the codes that will fit with the 3D Blu-Ray's of these movies. I cannot test it because I don t have these 3D movies on Blu-Ray yet:
[SIZE="1"]FINAL DESTINATION 4
JOURNEY TO THE CENTER OF THE EARTH

5 of them already have a 3D code available but only the DE version so the only thing D-Box needs to do for these is make them available for US too:
HOW TO TRAIN YOUR DRAGON
SHREK
SHREK 2
SHREK FOREVER AFTER
SHREK THE THIRD

4 of them already have a 2D code available so the only thing D-Box needs to do for these is make the 3D code available them:
CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER
HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS: PART 1
SHARK NIGHT 3D
THE SMURFS 3D

THX-UltraII

afgelopen weekend 'Battleship 2012' gekeken in D-Box. D-Box had me al gezegd dat dit (samen met de komende D-Box code release van the Avengers) DE referentie code van het jaar zou worden. WOW,WOW,WOW, wat een motion code experience hebben ze ervan gemaakt! Te gek gewoon.
Verder was de film bagger trouwens :)

bmateijsen

Ik ben heel benieuwd naar The Avengers....  Battleship, vind ik vwb film niet zo interessant, maar wie weet! ;D

beatbrother

Ik heb nog altijd (na jaren) een verhoogde interesse in D-Box, maar de opgegeven prijs van om en bij de 10.000 euro kan ik er jammer genoeg niet voor rechtvaardigen. De demo die ik eens heb gehad vond ik op zich wel leuk, maar ik denk dat het nog meer tot z'n recht zou komen met een goede demo en juiste film.
Ik zat nu bv. nog gewoon op een stoel met mijn voeten op de grond en ik denk dat daarmee het gevoel ook vermindert.

Nu, Ik volg die markt van de simulatoren wel een beetje en ik zie heel veel gasten die van die DIY race simulatoren bouwen en die zittten ongeveer aan een prijs vanaf 3000 €.
Het zou leuk zijn moesten deze ook geschikt zijn voor films, maar ik denk dat D-Box daar een beetje het monopolie op heeft en bijgevolg ook de prijs kan vragen die ze willen. Een beetje concurrentie zou voor de consument niet slecht zijn.  ;D