Compatible spelers met DVD-R en DVD/RW

Started by J.A.F._Doorhof, November 16, 2001, 04:47:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Laten we even een lijstje maken met spelers die compatible zijn met DVD/RW en DVD-R. (wel graag getest gaarne).

Pioneer 939 (DVD/RW-DVD-r).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#1
Frank,

Je bedoelt dus dat opgenomen DVD's ook op elke stand-alone speler is af te spelen ?

Ik neem aan dat die Pioneer alleen enkellaags DVD's kan bakken ? (zijn er uberhaupt al dual layer recorders?  :-/ )

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#2
Ik weet niet of het op ELKE DVD speler werkt.
Maar een gebrande DVD/RW (de moeilijkste) werkte direct in mijn 939, inclusief menu's etc.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martin_M

Het is misschien raadzaam om ook te vermelden met welke software de DVD-R gemaakt is.

Ik kan me voorstellen dat er DVD-spelers zijn die wel met DVD-R's van pakket 1 werken en niet met die van pakket 2.

Ik ben benieuwd of de DVD-R's zich helemaal aan de DVD specs houden. Ik ken bijv. de perikelen bij de TAG McLaren DVD-32 (een prijzig DVD-transport) waar een aantal DVD's problemen vertonen omdat ze totaal niet aan de specificaties voldoen.

gr.
Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

J.A.F._Doorhof

#4
Inderdaad,

Voor mijn testen zal ik gebruik maken van Sonic's DVDit en MyDVD.
Mischien is het ook handig om de DVD merken te vermelden.

Dus.
DVDR/W van Pioneer geschreven door een A03 van Pioneer, spelen perfect af in een Pioneer 939. (zou ik beboet worden voor sluikreklame  ;D)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineBarkoos

#5
De regels waaraan een DVDvideo aan moet voldoen moeten worden toegepast door de DVD-autheringpakketten. Zal dus geen verschil op moeten leveren...

Paul, de DVD's worden single-layer beschreven.

Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

J.A.F._Doorhof

#6
Ligt niet helemaal zo simpel.
In principe heb je gelijk, MAAR toch hebben veel speler moeite met het uitlezen van DVD-R laat staan DVD-RW dit heeft te maken met de manier waarop de data op de DVD staat.

Denk maar aan spelers die geen CD-R's kunnen lezen, deze spelers zullen NOOIT een DVD-R kunnen lezen.

Gelukkig kunnen de nieuwere spelers dit allemaal wel. Maar ik zal voorlopig wel even langs vrienden en bekenden trekken met mijn DVD/RW om te testen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#7
Komen er weer een paar  ;D.

Pioneer 737k is compatible met mijn DVD/RW
Toshiba SD210E is ook compatible met mijn DVD/RW.

Wat wel vreemd is, is dat alle spelers een andere bitrate aangeven, de Toshiba bleef rond de 10 hangen, terwijl de 737 rond de 8 bleef, en mijn 939 klopte het best met tussen de 4 en 7 (precies wat ik had opgegeven bij het coderen).

Tot nu toe 100% van de geteste spelers, zijn er maar 3, maar toch wel in alle prijsklasses.

Geen slechte prestatie (had dat niet verwacht).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Profisound

#8
PIONEER DV545 Slimline!

cyberdek

#9
wellicht handig om eens te kijken op
http://www.vcdhelp.com/dvdlist/dvdplayers.html

volgens omschrijving zijn dit geteste resultaten...

J.A.F._Doorhof

#10
Welkom op ons forum, en wat een eerste post  ;), Da's inderdaad een handige lijst.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"