Zeskant subwoofer

Started by CaptainJack, December 10, 2011, 16:19:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CaptainJack

Na afwezig te zijn geweest door privé problemen ben ik nu weer helemaal terug.

Dit keer met een zeer leuk subwoofer project met meerdere woofers een versterker met ingebouwde DSP en een hexagon kast.

Aller eerst even een opsomming:

6x JL Audio 10W3V3-4
1x Behringer iNuke 3000DSP
1x Hexagon kast (gesloten)

CaptainJack

6x deze woofer:


CaptainJack

De kast in opbouw deze foto gaat door het leven als "gaten kaas"


Bart_M

Ik ben benieuwd naar je resultaten.
Moet je flink boosten om er laag uit te krijgen? Heb je een simulatie pica?

Timvg

*kijkt uit naar de rest van de foto's*  :sigh:


Former member 78


CaptainJack

De foto's van vlak voor de afwerking.
3,6mm dik echt hout rondom.


sublover


-chiel-


HansGT3

Jacco ik dacht gaat dit project nog komen en zie daar het voorlopig resultaat. :thumbs-up:
ziet er top uit, ben benieuwt naar het eindproduct

Martijnst1990

Wauw, ziet er prachtig uit! En dan ook nog eens 6(!) van die mooie JL woofers erin, dit word een leuke sub 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CaptainJack

Ik ga jullie nog lekker in spanning houden over het eind resultaat :tongue2: hij ziet er heel gaaf uit.

als zoet houdertje een foto genomen vlak voor het licht op schuren ter voorbereiding van de tweede zwarte laag.


CaptainJack

Eerst nog even een foto van twee magneten lekker knus bij elkaar  8)


CaptainJack

#14
En dit is dan het eind resultaat in zijde glans zwart


CaptainJack

 8)

morca

Ziet er leuk uit Jacco,en doet ie het een beetje....? Just Kidding  :D
Tim is niet aanwezig vanavond vermoed ik,die is al zijn buren gek aan het maken.


CaptainJack

Ik heb Tim net gesproken en hij was even 10 minuten bezig geweest met instellen van de versterker en had de sub al vlak tot 20Hz !!!


Timvg

Wat een beest! Ik heb hem voorlopig wel steil afgekapt onder de 20hz, want de iNuke 3000 is toch nog te licht voor deze sub vrees ik. Ik moet onder de 30hz toch wel wat boosten om hem vlak te krijgen, dat vreet natuurlijk stroom.. Met als gevolg dat hij na de EQ al vrij snel begon te clippen.. Binnenkort dus maar een 6000 :)

Martijnst1990

Wauw, wat een beest om te zien! 8) En zo zal hij ongetwijfeld ook voelen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Timvg on December 17, 2011, 19:28:34
Wat een beest! Ik heb hem voorlopig wel steil afgekapt onder de 20hz, want de iNuke 3000 is toch nog te licht voor deze sub vrees ik. Ik moet onder de 30hz toch wel wat boosten om hem vlak te krijgen, dat vreet natuurlijk stroom.. Met als gevolg dat hij na de EQ al vrij snel begon te clippen.. Binnenkort dus maar een 6000 :)
Normaal hoef je niet te boosten om 15 te halan met een JL,dit zal idd aan je amp liggen.
Ik vond hem al iets licht maar weet niet hoe de woofers geschakeld zijn,vermogen-impedantie.
Ik vermoed dat die 3000 RMS niet echt veel meer geeft als mijn 2 Hypexen,maar jij hebt daar 6 woofers opstaan ipv 2.

Timvg

ik geloof dat de gezamenlijke impedantie 6 ohm zal zijn? Jacco weet het wel te zeggen.

Dat boosten is gewoon de natuurlijke afval van een gesloten systeem in combinatie met mijn kamer. Daar zal de 6000DSP niet veel aan veranderen vrees ik. Waar ik wel zeker van ben is dat deze sub de boost zeker en vast aankan mits genoeg power van de versterker.  :)

morca

Je kan hem ook vlakken he,dat doe ik ook altijd.
Net wat je zelf wilt,en hoever je afval is,maar op mijn manier moet wel kunnen als de amp het rms vermogen van de speakers maar levert.

De amp staat nu helemaal open als hij clipt ?

CaptainJack

impedantie van de sub is 6 Ohm en is bridged aangesloten op de iNuke

Tim ik zal je nog even een ander idee geven om te zien of dat werkt. Boosten is niet mijn favoriete oplossing.