Stereoset Kingpin "Zolder"

Started by Kingpin, December 8, 2011, 14:31:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alco

Quotewaar zoemde je nu op in onder je tv?
Dat was de Squeezebox Touch en de Metrum dac zo te zien.

Mooie set inderdaad! :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

#51
Quote from: LeonArdusS on June 23, 2012, 16:40:00
Hoi kingpin, waar zoemde je nu op in onder je tv?
Ik zit ook in de ziektewet en heb sindsdien mijn hifif hobby weer opgepakt. Doe je de 1098 nu ook weg, en de andere HT spullen?
Gr,
Leon
Onder de tv staat de Touch met voeding en dac.

De surround set gaat naar zolder waar alleen nog nieuw vloerbedekking gelegd moet worden.
Wil daar niet teveel aan doen, inmeten en dempen waar nodig is, gaat om geluid en beeld.
De set blijft zoals die was, dus met de 1098 om de volgende reden: 2e hands brengt het nagenoeg niets op en qua geluid ga ik er weinig op voorruit. HD content kan ook via de 5.1 analoge ingang en ik vind het schermpje zo gigantisch makkelijk. De versterking moet echt kapot gaan wil ik overgaan naar wat anders  :D

Quote from: Robbert54 on June 23, 2012, 16:54:40
Mooie set zeg! En hele mooie versterker!
Bedankt, toekomstige tukker  :D

Quote from: Alco on June 23, 2012, 17:12:02
Dat was de Squeezebox Touch en de Metrum dac zo te zien.

Mooie set inderdaad! :)
Bedankt Alco.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

Quote from: Alco on June 23, 2012, 17:12:02
Dat was de Squeezebox Touch en de Metrum dac zo te zien.

Mooie set inderdaad! :)

Het filmpje wat ik op youtube zag was te donker 😃,

Vraagje: ik stream via mijn apple tv, rechtstreeks vanaf de ipad te bedienen. Ik heb een rsp1098. Zou ik met een extra DAC winst kunnen behalen, dus niet de interne dacs benutten?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Quote from: Kingpin on June 23, 2012, 17:14:27

De surround set gaat naar zolder waar alleen nog nieuw vloerbedekking gelegd moet worden.
Wil daar niet teveel aan doen, inmeten en dempen waar nodig is, gaat om geluid en beeld.
De set blijft zoals die was, dus met de 1098 om de volgende reden: 2e hands brengt het nagenoeg niets op en qua geluid ga ik er weinig op voorruit. HD content kan ook via de 5.1 analoge ingang en ik vind het schermpje zo gigantisch makkelijk. De versterking moet echt kapot gaan wil ik overgaan naar wat anders  :D

Ik ben ook super tevreden en met de 5.1 in kunnen we inderdaad iedere nieuwe BR met 5.1 uit aansluiten
Je hifi set klinkt volgens mij waanzinnig met die buizenversterker, zelfs op mijn ipad was het zuiver :)
Ik wil ooit naar een synthesis, kan pas als ik en ruimer huis heb, moet eerst mn huis kwijt :(.
Da maak ik ook een HT kamer.
Gr,
Leon
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Quote from: LeonArdusS on June 23, 2012, 17:16:19
Vraagje: ik stream via mijn apple tv, rechtstreeks vanaf de ipad te bedienen. Ik heb een rsp1098. Zou ik met een extra DAC winst kunnen behalen, dus niet de interne dacs benutten?
je wilt dus een externe dac gebruiken ipv de dacs van de Rotel?
Dat wordt een hele zoektocht, de Rotel gebruikt de Crystal dacs die heel erg goed zijn. Deze worden ook in cd speler van 7k gebruikt.
Heb eens een vergelijk gedaan door een T+A streamer/dac te vergelijken met mijn Rotel dac aangesloten op mijn Duet die ik destijds had, de Rotel combi was iets beter gedefinieerd, de T+A klonk analoog aangesloten 'warmer', minder microdetail.
Dan praat je dus over een streamer van 2500,-.
Ik zou gewoon eens een dac lenen en dan een vergelijk maken door de AppleTV digitaal op de Rotel aan te sluiten en een externe dac op de analoge ingangen aan te sluiten (let op dat je deze op bypass zet, anders doet de Rotel pre-processing door het analoge signaal om te zetten naar digitaal zodat de interne dsp wordt gebruikt, en dat wil je niet).

Quote from: LeonArdusS on June 23, 2012, 17:21:25
Je hifi set klinkt volgens mij waanzinnig met die buizenversterker, zelfs op mijn ipad was het zuiver :)
Bedankt!

Quote
Ik wil ooit naar een synthesis, kan pas als ik en ruimer huis heb, moet eerst mn huis kwijt :(.
Da maak ik ook een HT kamer.
Gr,
Leon
De weg ernaar toe is al mooi, het vele beluisteren etc. Succes.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

Quote from: Kingpin on June 23, 2012, 17:34:51
je wilt dus een externe dac gebruiken ipv de dacs van de Rotel?
Dat wordt een hele zoektocht, de Rotel gebruikt de Crystal dacs die heel erg goed zijn. Deze worden ook in cd speler van 7k gebruikt.
Heb eens een vergelijk gedaan door een T+A streamer/dac te vergelijken met mijn Rotel dac aangesloten op mijn Duet die ik destijds had, de Rotel combi was iets beter gedefinieerd, de T+A klonk analoog aangesloten 'warmer', minder microdetail.
Dan praat je dus over een streamer van 2500,-.
Ik zou gewoon eens een dac lenen en dan een vergelijk maken door de AppleTV digitaal op de Rotel aan te sluiten en een externe dac op de analoge ingangen aan te sluiten (let op dat je deze op bypass zet, anders doet de Rotel pre-processing door het analoge signaal om te zetten naar digitaal zodat de interne dsp wordt gebruikt, en dat wil je niet).
Bedankt!

Hmmm, dan heeft een Dac van 500€ denk ik geen zin. Ik heb de atv nu via toslink aangesloten, wellcht een duurdere kabel pakken, gebruik nu een cheapy. Jij hebt de test dus ook al gedaan.
Goed te weten dat er goeie dacs in zitten, het is dus toch wel een mooi app.

[/quote]
De weg ernaar toe is al mooi, het vele beluisteren etc. Succes.
[/quote]

Luisteren is zeker top, ik ga geregeld naar speciaalzaken. Waar ga jij meestal heen om te luisteren?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Quote from: LeonArdusS on June 23, 2012, 20:19:44
Hmmm, dan heeft een Dac van 500€ denk ik geen zin. Ik heb de atv nu via toslink aangesloten, wellcht een duurdere kabel pakken, gebruik nu een cheapy. Jij hebt de test dus ook al gedaan.
Goed te weten dat er goeie dacs in zitten, het is dus toch wel een mooi app.
Het gaat om de 'match', je kan soms versteld staan wat een goedkope dac kan doen.
Kan je ook via 'coax' aansluiten? Toslink is toch vaak weer 2 omzettingen extra en de bandbreedte van coax is groter dan bij optisch.

Quote
Luisteren is zeker top, ik ga geregeld naar speciaalzaken. Waar ga jij meestal heen om te luisteren?
Soms speciaalzaken en soms luitersessies bij mensen thuis.
Grote shows is leuk maar geeft vaak een verkeerd beeld wat een set echt presteren kan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

Quote from: Kingpin on June 23, 2012, 21:04:57
Het gaat om de 'match', je kan soms versteld staan wat een goedkope dac kan doen.
Kan je ook via 'coax' aansluiten? Toslink is toch vaak weer 2 omzettingen extra en de bandbreedte van coax is groter dan bij optisch.

Ik heb op de atv alleen Toslink en HDMI, helaas geen extra aansluitingen, toch maar een squeezebox aanschaffen dan 😄

Soms speciaalzaken en soms luitersessies bij mensen thuis.
Grote shows is leuk maar geeft vaak een verkeerd beeld wat een set echt presteren kan.

Ik ga vak naar een heel klein zaakje in Zevenkamp, een echt buizenbolwerk, hebben veel verstand van muziek.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Quote from: LeonArdusS on June 23, 2012, 21:23:06
Ik ga vak naar een heel klein zaakje in Zevenkamp, een echt buizenbolwerk, hebben veel verstand van muziek.
In het oosten zit niet zo gek veel, in Duitsland (Hamm, Munster, Koln etc) zitten de betere zaken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robbert54

Quote from: Kingpin on June 23, 2012, 21:38:20
In het oosten zit niet zo gek veel, in Duitsland (Hamm, Munster, Koln etc) zitten de betere zaken.
zou mij eens een keer wat namen kunnen sturen??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LeonArdusS

Quote from: Robbert54 on June 23, 2012, 21:39:42
zou mij eens een keer wat namen kunnen sturen??

En mij ook  :clapping:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LeonArdusS

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Als laatste der mohikanen met een echte 70kg zware crt toestel moest ook ik eraan geloven ... over naar Plasma  :D
M'n oude tv gaf de geest.

Aangezien de plasma voor beneden nog niet binnen was heb vorige week alvast m'n nieuwe meubel laten komen, deze kon ik nog mooi even voor m'n operatie installeren en m'n audio set weer opbouwen.
Maar goed ook, want ik kan nu letterlijk niets, alleen maar luisteren (wat een straf  :D).

Een voorproefje van het meubel.


Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

NICE piece of furniture, dat staat strak.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Beelden zeggen meer .... en niet gaan lachen he  :D

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

Quote from: Kingpin on July  2, 2012, 22:41:19
Beelden zeggen meer .... en niet gaan lachen he  :D



Ziet er perfect uit, welke muziek is dat.
Heb je het meubel van good2behome?
We wilden ook een lowboard maar al die spullen wilde ik er niet in zetten dus is het de spectral high end geworden. Met een just racks spectral meubel ernaast. Allemaal via internet (MP en veiling) gekocht.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Quote from: LeonArdusS on July  2, 2012, 22:57:29
Ziet er perfect uit, welke muziek is dat.
Heb je het meubel van good2behome?
We wilden ook een lowboard maar al die spullen wilde ik er niet in zetten dus is het de spectral high end geworden. Met een just racks spectral meubel ernaast. Allemaal via internet (MP en veiling) gekocht.
Bedankt.

Het meubel heb ik bij een hifi zaak vandaan waar ik m'n plasma's ook heb gekocht (alles in 1 scheelt weer he).
De JustRacks 1650 ziet er erg goed uit moet ik zeggen, ook aan de achterkant goed over nagedacht wbt doorvoer.

De muziek is Pete Alderton - Cover My Blues
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

Heb je ook een just racks, ik heb gewoon een klein 80cm breed kastje erbij, heb niet genoeg plek en ik mocht ee niets bovenop zetten. Wat een zoektocht was dat voor een meubel pfff.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Xander32

Een mooi meubel hoor; strak!

Maarre; wat heb je de speakers ver uit elkaar staan joh, is dat niet nadelig voor het geluidsbeeld?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

#71
Quote from: Xander32 on July  3, 2012, 06:52:09
Een mooi meubel hoor; strak!
Bedankt Xander.

Quote
Maarre; wat heb je de speakers ver uit elkaar staan joh, is dat niet nadelig voor het geluidsbeeld?
Daar kan ik heel duidelijk op antwoorden ... "Nee" :D

Audio Physic Speakers horen vrij en breed geplaatst te worden, het liefst zoals in mijn geval aan de lange kant van de kamer.
Maar al te vaak hoor ik hier op het forum klachten als men AP beluisterd dat bv de soundstage of plaatsing van instrumenten niet goed was, dit heeft echt met plaatsing te maken van AP.

Joachim Gerhard heeft daar een hele studie aan geweid hoe je het beste narrow baffle speakers optimaal kunt plaatsen.
Kort komt het erop neer dat je het beste bij AP de volgende formule kunt handteren:

Speakerafstand =1,2x luisterafstand en Toe-in zo indraaien dat de binnenkant van de kast nog net zichtbaar is, hierdoor kruizen de units net achter je hoofd.

Diegene die hier zijn geweest kunnen dat ook beamen dat de speakers ook daadwerkelijk 'verdwijnen' en zoals je op het eerste gezicht niet zou denken dat de soundstage gewoon erg mooi wordt neergezet zonder overdreven groot te worden.
Er zit wel een maximum aan hoever de speakers uit elkaar mogen, en daar zit ik net tegenaan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pinohelmond

Niet alleen het meubel maar de hele kamer ziet er meer dan stijlvol uit. Erg mooi!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Kingpin

Quote from: Pinohelmond on July  3, 2012, 08:46:41
Niet alleen het meubel maar de hele kamer ziet er meer dan stijlvol uit. Erg mooi!
Bedankt!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robbert54

Wat een mooi meubel! En wat een heerlijke muziek :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo