Stereoset Kingpin "Zolder"

Started by Kingpin, December 8, 2011, 14:31:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Bedankt !
Nu de bron nog op 1 of andere manier aanpakken.
Zit te denken om dezelfde behuizing te nemen en daar alles inbouwen.
Mooi winterprojectje :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Peerless Monster

Gaaf meubel weer!
Maar eh dat klinkt op mijn imac al best lekker die plaatjes!! :)
Heerlijk dat gejank!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

Quote from: Peerless Monster on August 22, 2016, 16:20:22
Gaaf meubel weer!
Maar eh dat klinkt op mijn imac al best lekker die plaatjes!! :)
Heerlijk dat gejank!
Ja 'scheuren' doet het wel op een buis ;D
Het meubel is een 'replica' van de Copulare Zonal Rack, wel erg goed gebouwd, dubbel ontkoppeld en de MDF platen zijn gevuld met een soort lood meen ik.
De 'echte' is erg aan de prijs, ik meen iets van 4,5 a 5000 euro in deze uitvoering.
Grappige is wel dat zelfs het type plaatje nog is 'nagemaakt', volgens de verkoper kon het ook een test/proef model zijn geweest.
Anyway het doet het goed.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Na lange tijd 'rust' de draad weer opgepakt.
1e prioriteit was de Audio Physic subwoofer aan te pakken.
De potmeters worden vervangen aangezien de woofers onregelmatig begonnen te woekeren als je er aan draait.
Nu alles toch open ligt gelijk maar even alle C's vervangen voor 'nog' betere exemplaren, moet alleen nog ff uitzoeken welke.

HET DSP board in 'stereo' uitvoering met lineaire voeding ... en dat voor een sub ... zie je niet vaak !


Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Zo die kan er weer een paar jaartjes tegen aan.
Het 'gewoeker' is opgelost en de potmeters en 'C's vervangen voor betere exemplaren.
Alles draait weer als een zonnetje.



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Vandaag de buis afgeregeld en de minidsp opnieuw ingemeten.
Keek even naar het begin van het draadje maar ik heb de buis alweer 7 jaar !!!
En 'nee' geen een moment van upgradedrang ;D

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Het blijft een prachtige, zorgvuldig samengestelde set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Vandaar dat er ook zo weinig verandering in zit ;D
Sommige dingen kunnen altijd 'beter', maar waar eindig je dan, en eerlijk gezegd is dit wel mijn 'sound'.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Dan is er idd geen enkele reden om te upgraden.

Quote from: Kingpin on December 30, 2018, 23:25:17
Vandaar dat er ook zo weinig verandering in zit ;D
Sommige dingen kunnen altijd 'beter', maar waar eindig je dan, en eerlijk gezegd is dit wel mijn 'sound'.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Hier nog even wat meetgegevens van Dirac.

Ongecorrigeerd:


Gecorrigeerd:


Beide kanalen, Full Spectrum gecorrigeerd


Zoals je ziet in de eerste grafiek liggen beide kanalen wel heel dicht bij elkaar !
Geen bullshit praatje dus van heer Gerhard ... in een dode ruimte zouden mijn speakers niet meer dan een 0.5dB van elkaar mogen liggen, gezien dit een meting is op zolder en verre van ideaal niet slecht dus.

Het laag is met 10dB vanaf 100Hz wat aangezet omdat achteraf corrigeren beter is om de curve te verlagen dan te verhogen.
Vooral de meeste (Blues)Rock nummers kunnen wel wat fundament gebruiken.

2e plaatje bevat 1 van de 4 curves die ik kan opslaan. Dit is mijn meest gebruikte waarbij het laag lichterlijk oploopt (5db).

In het 3e plaatje is het full spectrum te zien van beide kanalen .... lijkt me niet verkeerd  ;D.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack