SBS vs LMS vs SSOTS

Started by johan d, December 5, 2011, 09:14:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

Squeezebox software heeft een nieuwe naam gekregen, maar ik zie het de bomen in het bos niet meer. Kan iemand verduidelijken wat nu nog te gebruiken/upgraden? Ik draai momenteel SBS 7.5.3 op een QNAP P219+

SBS=...
LMS=...
SSOTS=...

dank u, Johan


WickedGame

#1
Quote from: johan d on December  5, 2011, 09:14:47
Squeezebox software heeft een nieuwe naam gekregen, maar ik zie het de bomen in het bos niet meer. Kan iemand verduidelijken wat nu nog te gebruiken/upgraden? Ik draai momenteel SBS 7.5.3 op een QNAP P219+

SBS=...
LMS=...
SSOTS=...

dank u, Johan



SBS=Squeezebox Server tot 7.6.1 heette het zo
LMS= Logitech Media Server (Squeezebox Server heet nu zo, en is vanaf versie 7.7)
SSOTS= Squeezebox Server On Turbostation

SSOTS is in het leven geroepen om op de QNAP Squeezebox server in te laden. Maar volgens mij is QNAP net als Synology overgegaan op een package installatie voor de Squeezebox Server? Weet ik niet zeker werk zelf met Synology.

Qua upgrade, je hebt nu 7.5.3 en ik zou minimaal 7.6.1 gaan draaien. De 7.7 versie ben ik zelf ook nog niet op overgestapt.


Ron_Z

Quote from: WickedGame on December  5, 2011, 10:18:56

Qua upgrade, je hebt nu 7.5.3 en ik zou minimaal 7.6.1 gaan draaien. De 7.7 versie ben ik zelf ook nog niet op overgestapt.


7.6.1 is een heel stuk sneller, zeker met scannen van een grote muziekcollectie, t.o.v. 7.5.x door het overstappen naar een andere ingebouwde database. Heb zelf 7.7.0 ook nog niet geinstalleerd, lees over veel probleempjes die in de nightly-builds van 7.7.1 verholpen worden. Zo was dat met 7.6.0 ook. Wanneer 7.7.1 officieel gereleased is ga ik er eens naar kijken, want "if it aint't broken...."